יום שני, 17 באוגוסט 2009

Gang Starr





Gang Starr הם צמד שמורכב מהראפר Guru ומהדיג'י/מפיק DJ Premier שבעיקר ידועים בזכות הסטייל היחודי שלהם שמורכב מסאמפלים של ג'אז והיפ הופ.

ההרכב הוקם בשנת 86 ע"י Guru(אז היה ידוע בשם Keithy E. The Guru) ו DJ 1,2 B-Down(שיודוע גם כ Mike Dee) וכמה מפיקים כמו Donald D ו DJ Mark the 45 King שעזרו מאוד. בין השנים 87-88 ההרכב שיחרר 3 סינגלים בלייבל Wild Pitch.

בשנת 89 ההרכב היתפרק והחבר היחידי שרצה לעבוד תחת השם Gang Starr היה גורו. אחרי תקופה קצרה הוא יצר קשר עם פרימו שאז היה ידוע כ Waxmaster C. פרימו שלח לו ביט שגורו אהב וגורו הזמין את פרימו להרכיב מחדש את Gang Starr.
בשנת 89 השניים שיחררו את הסינגל Words I Manifest ומאוחר יותר את האלבום הראשון שלהם No More Mr. Nice Guy.

הפסגה של הקריירה שלהם הגיעה בשנת 98 כשהאלבום החמישי שלהם Moment of Truth הגיע לסטטוס זהב הרבה בזכות ההצלחה הקודמת של Mass Appeal וההצלחה של הסינגל You Know My Steez.
גם האוסף שלהם Full Clip: A Decade of Gang Starr משנת 99 שהיה אוסף הלהיטים שלהם שכלל גם 3 שירים חדשים הגיע לסטטוס זהב.

לאורך הקריירה שלהם גאנגסטאר עזרו לפסל את הסאונד של ההיפ הופ הניו יורקי, והרבה אמנים משנות התישעים לקחו השראה מהם(אם זה מפיקים מפרימו או ראפרים מגורו).
בזכות קטלוג רחב של אלבומים שמאוד מכובדים במעגל האנדרגראונד שני אלה שינו את הסאונד הניו יורקי מהרדקור ליותר מושפע מג'אז ובאופן ישיר בעקבות גאנגסטאר נוצר הסיגנון Jazz Rap.

גאנגסטאר הקימו "קליק" משלהם וקראו לו Gang Starr Foundation ועבדו איתם באופן קבוע והוא כלל את: Afu-Ra, Big Shug, Group Home, Bahamadia, Jeru The Damaja, Freddie Foxxx, Ill Kid Family, Krumbsnatcha ו NYG'z.

גורו בשנת 93 פתח בסדרה של אלבומים שנקראה Jazzmatazz שכללו ג'אז חיי וראפ(של גורו) ושיחרר 4 אלבומים מסדרה. ב 2007 הוא פתח בקריירת סולו בעזרתו של ראפר ומפיק צרפתי בשם Solar ושיחרר 2 אלבומים עד היום

מאז שקמו גאנגסטאר פרימו היה עובד עם הרבה ראפרים חיצוניים והפיק המון חומרים לראפרים כמו: Jay-Z, Nas, D.I.T.C, KRS-One, M.O.P., Rakim, Royce Da 5'9, The Notorious B.I.G., Cormega ואפילו עם זמרת הפופ Christina Aguilera.

נכון להיום המצב של הצמד לא ברור, לשני החברים יש גירסא שונה ללמה גאנגסטר לא עובדים ביחד. גורו טוען שגאנגסטאר הגיעו לפסגה שלהם והם מיצו כבר את העבודה ביחד ולכן לא מוכן יותר לעבוד עם פרימו ואף אחד מהעבר שלו.
הגירסא של פרימו היא שהם לקחו פהסקה מאוד ארוכה אחד מהשני וברגע שגורו מוכן שניהם חוזרים לעבוד ביחד.

דיסקוגרפיה:
1989 - No More Mr. Nice Guy
1991 - Step in the Arena
1992 - Daily Operation
1994 - Hard to Earn
1998 - Moment of Truth
2003 - The Ownerz

אוספים:
1999 - Full Clip: A Decade of Gang Starr
2006 - Mass Appeal: Best of Gang Starr

סולואים ופרויקטיים צדדיים של גורו:
1993 - Jazzmatazz, Vol. 1
1995 - Jazzmatazz, Vol. 2: The New Reality
1995 - Guru Presents Ill Kid Records
2000 - Jazzmatazz, Vol. 3: Streetsoul
2001 - Baldhead Slick & Da Click
2007 - Version 7.0: The Street Scriptures
2009 - Guru 8.0: Lost and Found




2 תגובות:

עומר אמר/ה...

מלך =] חיכיתי שתסקר עליהם, כל הכבוד גם על הסיקור למטה!

Rancho 2008 אמר/ה...

נחמד לדעת שבהרכב הזה נדיר מאד שפרימו לא יפיק.

הוסף רשומת תגובה