יום שישי, 7 באוגוסט 2009

Nas - Gods Son - 2002

Nas - Gods Son - 2002






אחרי הצלחה די גדולה של Stillmatic שהוגדר גם כהאלבום הכי טוב של נאס אחרי אילמטיק והביף הבילתי נשכח עם ג'י זי אמא של נאס חלתה בסרטן ובסופו של דבר הלכה לעולמה.
נאס קיבל "השראה" מזה ועשה אלבום יותר אינטימי ואישי שעסק פחות בתדמית הרחוב שלו אלה יותר בנושאים חברתיים וריגשיים.
באופן די צפוי האלבום מכר מליוני עותקים והמבקרים מאוד אהבו אותו והגדירו אותו כהאלבום הכי יצירתי והבוגר שלו. המעריצים גם אהבו מאוד את האלבום.

נאס לא שינה יותר מדי ועבד עם הרבה מהחברים הישנים שלו כמו The Bravehearts. הוא גייס כמה זמרי RNB כמו: Alicia Keys, Kelis ו Claudette Ortiz. נאס גם גייס חבר וותיק שלו מהילדות שהזכיר אותו מספר פעמים באילמטיק גם, Lakey The Kid, והכי חשוב עשה גיסרא משלו ל Thugz Mansion של טופאק.
המפיקים באלבום הזה: Eminem, Ron Browz, Claudio Cueni, Michael Herring, Chucky Thompson, Agile, Saukrates, Swizz Beatz, Alchemist ו Salaam Remi שהפיק חלק מכובד מהאלבום.

1. GET DOWN
סוף סוף נאס למד שאינטרו זה דבר מיותר ונכנס חזק לאלבום הזה בלי הקדמות מיותרות עם שיר מעולה.
הביט מכיל סמפל של ג'ימס בראון שלדעתי עושה פה את השיר, תודות ל Salaam Remi.
שיר מעולה ואחלה פתיחה.

2. THE CROSS
בשנת 2002 השיר הזה היה מאוד מבדובר כי זאת הפעם הראשונה שנאס עבד עם אמינם ואמינם מבחינתי פישל חזק עם הביט.
אני מניח שנאס נשמע בסדר פה אבל לא משהו מיוחד.
שיר נחמד סה"כ.

3. MADE YOU LOOK
הסינגל הראשון מהאלבום ואני חייב לציין שעד היום זה אחד האהובים עלי של נאס.
הביט של Salaam Remi פשוט נשמע נהדר ונאס מביא איתו אחלה אנרגיה ואני אגיד מעבר לזה, אפילו את הפזמון הוא הצליח לעשות בצורה מעולה.
שיר מעולה!

4. LAST REAL NIGGA ALIVE
בשיר הזה נאס שם את הקלפים על השולחן ומספר את כל האמת כפי שהוא רואה אותה. בכל מקרה חלק מהשיר מוקדש לביף של ג'יגה ונאס, ונאס מספר על הדרך המלוכלכת של ג'י זי שתקף אותו בזמן שאמא שלו הייתה צעד אחד ממוות ועל האמא של התינוקת שלו שאשכרה שכבה עם ג'י זי.
בכל מקרה אחלה שיר.

5. ZONE OUT (FEAT JUNGLE & WIZ)
אחד השירים הכי גרועים שנאס אי פעם עשה(וכן שמעתי את Oochie Wally ואת Nastradamus).

6. HEY NAS (FEAT CLAUDETTE ORTIZ & KELIS)
נאס מנסה לעשות סטוריטלינג אבל לא הולך כי זה לא ממש מעניין מה שהוא מנסה לספר. והפזמונים הגרועים לא עוזרים.

7. I CAN
אני מבין את המשמעות הרצינית שיש לשיר הזה אבל אני לא מסוגל להיחתבר עליו, לא מהפה של נאס לפחות שמכנה את עצמו רוב הזמן על שם של סוחר הסמים הכי גדול בעולם ואחד האנשים הכי אלימים בהיסטוריה. צביעות..?

8. BOOK OF RHYMES
קונספט ממש טוב של נאס, שהוא מצא את הספר שלו שהוא היה כותב בו את הטקסטים שלו כשהיה צעיר והוא אשכרה חושב שזה גרוע.
אחלה שיר.

9. THUGZ MANSION (N.Y.) (FEAT 2PAC & J. PHOENIX)
מה נאס חשב לעצמו כשהוא החליט שהוא הולך לעשות את השיר הזה?? הרי זה ידוע לכולם שטופאק לא סבל אותו אף פעם ובחיים זה לא היה קורה אם טופאק לא היה מתחבא היום בג'מייקה...סליחה אם הוא לא היה נהרג.
הוורסים אפילו לא קשורים אחד לשני בכלל...הביט משעמם ונאס הצטירר כדיק ריידר רציני בשיר הזה.
במילה אחת: מזעזע.

10. MASTERMIND
ביט מאוד מוצלח של אלקמיסט, ונאס עושה עבודה די טובה עם הראפ פה אם נתעלם מהפזמון המוזר הזה.
שיר סבבה בסה"כ.

11. WARRIOR SONG (FEAT ALICIA KEYS)
אלישה קיז אשכרה הפיקה את זה? :\ השיר הזה גרוע בכל מקרה...

12. REVOLUTIONARY WARFARE (FEAT LAKE)
תמיד אמרתי שאלקמיסט מפיק גאוני פשוט והביט הזה מוכיח את הטענה שלי בלי בעיה.
נאס וחבר הוותיק שלו לייק מביאים פה ראפ "מהפכני", טוב לפחות לייק שקורא לעצמו ההיטלר המודרני ומספר שנכלא על זה שירה על שוטרים..? נגיד.
בכל מקרה אחלה שיר!

13. DANCE
עד היום השיר הכי מרגש של נאס שמוקדש לאמא שלו שהלכה לעולמה כתוצאה מסרטן.
האמת אני קצת מאנייק ודי צחקתי כששמעתי את נאס ממש שר את הפזמון...כן אני יודע גיהינום קורא לי.
בכל מקרה שיר נחמד.

14. HEAVEN (FEAT JULLY BLACK)
נאס מנסה פלואו חדש בשיר הזה ודווקא יוצא לו לא רע.
חוץ מהפלואו המיוחד שהוא הביא איתו אין משהו מעניין בשיר הזה לדעתי.
שיר נחמד.

15. THUGZ MIRROR (FREESTYLE)
שלושת השירים הבאים(כולל זה) הם באו כדיסק בונוס למי שקנה את האלבום או הוריד מהאינטרנט.
אני בספק שזה באמת פריסטייל אלה משהו שלא סיימו, חיברו אותו ושמו כבונוס. לא רע בסופו של דבר אבל גם לא משהו מיוחד.
שיר נחמד.

16. PUSSY KILLZ
מאוד אהבתי את הסאפל בהתחלה(שחזר עוד הרבה פעמים בהמשך) אבל בתאכלס השיר הזה מיותר לגמרי ולא מעניין.

17. THE G.O.D.
סוויז ביטז צריך למות על ההפקה הזאת...ונאס צריך לא לשיר אף פעם בחיים שלו אלה להיצמד לראפ.
מיותר לגמרי.


מסקנה:
דעתי על האלבום קצת חלוקה, יש בו כמה שירים ממש ממש טובים שמאוד נהנתי להקשיב להם ונהנה עד היום גם אבל יש בו גם מספר לא קטן של שירים שלא אהבתי בכלל שחלקם גורמים לי לכאבי ראש עד היום.
אבל בתאכלס האלבום הזה היה נסיון מאוד נחמד של נאס להראות את הצד היותר אנושי שלו. אני לא הולך להמליץ לכם להוציא כסף עליו(אל תרגישו רע..מספיק אנשים הוציאו עליו כסף) אבל בהחלט תורידו ותשמעו אותו כי אני בטוח שחלק מכם כן יאהבו את השירים המרגשים(פשוט לא הטעם שלי).
אני מביא לאלבום הזה 3 כוכבים והנה השירים הכי טובים לדעתי:
Get Down
Made You Look
Last Real Nigga Alive
Book of Rhymes
Mastermind
Revolutionary Warfare
Dance(רק כי סטיבן יבכה אם אני לא יכניס אותו :))
Heaven
Thugz Mirror

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה