יום שבת, 26 בדצמבר 2009

10 האלבומים הכי טובים מ 2009 ע"פ The Crack Spot.



השנה הזאת נחשבה כשנה טובה להיפ הופ, הרבה מאוד ראפרים וותיקים עשו קאמבקים ושיחררו אלבומים טובים וכמה חדשים בין היתר. אולי הכי בולט היה הקאמבק של וו טאנג שגם שיחררו אלבום כהרכב(סוג של) וגם רייקון שיחרר אלבום שהדהים את כולם...כמובן היה את רד ומט שעשו משהו נחמד וגם גוסט אבל אני אכנס להכל בפירוט עצמו.

השנה הזאת התחילה סוף סוף תנועה נגד האפקט האוטוטיון המעצבן שדוחפים אותו לכל חור בין אם צריך ובין אם לא, זה התחיל עם באקשאט ו KRS ונגמר בג'יגה עם התקיפה העוקצנית על ראפרים עם ג'ינסים צמודים ואוטוטויון בכל שיר שלהם.
בכל מקרה כמו בכתבה הקודמת, אני בוחר אלבומים לפי איכות קודם כל, אז לפי תגובות המאזינים ולפי הצלחה אני לא ממש מתייחס לזה(שוב אני מזכיר זה לא לפי סדר מסויים).


Wu Tang Clan Presents - Chamber Music
תאריך שחרור: 30 ליוני, 2009
לייבל: E1 Entertainment
מפיקים: RZA, Fizzy Womack, The Revelations, Bob Perry, Noah Rubin, Gintas Janusonis, Josh Werner, Andrew Kelley
אורחים: Inspectah Deck, AZ, Raekwon, Ghostface Killah, M.O.P., Kool G. Rap, Havoc, U-God, RZA, Sadat X, Cormega, Sean Price, Thea Van Seijen, Tre Williams
שירים בולטים: Radiant Jewels, Harbor Masters
אולי היו הרבה חיסרונות לאלבום, כמו הקטע שהיו יותר סקיטים משירים וזה שלא כל חברי ההרכב הופיעו בו אבל עם וורסים מעולים של AZ, קורמגה ושון פרייס שגנבו את ההצגה באלבום הזה קשה שלא להכניס אותו לרשימה.
הייתי כמובן יותר מעריך אם הם היו משחררים אלבום רישמי של ההרכב ולא פרוייקט שמאחר אמנים שונים אבל זה יותר טוב מכלום אני מניח..


Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx Pt II
תאריך שיחרור: 8 לספטמבר, 2009
לייבל: Ice H2O/EMI Records
מפיקים: RZA, Dr. Dre, Necro, Pete Rock, The Alchemist, Marley Marl, BT, Ice Water Productions, Erick Sermon, Mark Batson, Scram Jones, J Dilla, Allah Justice
אורחים: Popa Wu, Ghostface Killah, GZA, Masta Killa, Inspectah Deck, Method Man, Slick Rick, Jadakiss, Beanie Sigel, Suga Bang Bang, Tash Mahogany, Styles P, Blue Raspberry, Lyfe Jennings, Busta Rhymes, Cappadonna
שירים בולטים: New Wu, Kiss The Ring
עד שנת 2007 בערך מכשיר ההנשמה של וו טאנג היה גוסט פייס אבל שנת 2009 זה שנה אחרת לגמרי, רייקון הפתיע את כולם אחרי שחזר עם האלבום המעולה הזה שלא רק היה איכותי אבל גם היה להצלחה מסחרית לא רעה בישביל אלבום שהוא עצמאי ומכר עד היום משהו כמו 150 אלף עותקים בארה"ב.
האלבום מביא תחושה של החומרים הישנים של וו טאנג וממשיך בערך מאיפה שהאלבום הקודם הפסיק.
בהמשך אני אעשה כתבה על אלבום השנה וכאלה והוא ללא ספק יהיה אחד המתחרים החזקים.


Method Man And Redman - Blackout 2
תאריך שיחרור: 19 למאי, 2009
לייבל: Def Jam
מפיקים: Redman, Erick Sermon, Buckwild, Havoc, Pete Rock, Rockwilder, Mathematics, Swiff D, Bink!, King David, Ty Fyffe, Nasty Kutt, DJ Scratch, Vinny Idol
אורחים: Saukrates, Keith Murray, Bun B, Erick Sermon, Ready Roc, Streetlife, Raekwon, Ghostface Killah, Poo Bear, Melanie Rutherford
שירים בולטים: A-Yo, Four Minutes To Lock Down
גם שני הסטלנים האלה החליטו שזאת השנה שלהם חזור לאור הזרקורים, בשנים האחרונות בנפרד שני אלה לא עשו שום דבר מעניין ממש אבל כששני אלה מתאחדים זה קסם..
בכל מקרה האלבום הזה אומנם לא כמו האלבום שלהם מלפני 10 שנים אבל בהחלט משהו ששווה להוציא עליו כסף, לשים אותו בתוך הסטריאו, לגלגל את הג'וינט ולהיתמסטל.


Blaq Poet - Tha Blaqprint
תאריך שיחרור: 30 ליוני, 2009
לייבל: Year Round/Fat Beats Records
מפיקים: DJ Premier, Easy Mo Bee, Gemcrates
אורחים: N.O.R.E., KL, NYGz, Nick Javas, Lil Fame, Shabeeno, Panchi, Imani Montana
שירים בולטים: Sichuwayshunz, Don't Give A Fuccc
בעיני בלאק פואט הוא האלמנט שהכי חסר בהיפ הופ, איפה נעלמו הראפרים האלה ששמים זין על הכל ולא מפחדים להגיד את מה שבראש שלהם גם אם זה להעליב אותך ולאיים עליך עם בקבוק שבור או משהו כזה?
למזלנו פרימו חושב בדיוק כמוני והחתים את פואט לייבל שלו ואיתו עבד על האלבום הזה והפיק לו 13 שירים מתוך האלבום.
אומנם בשנים האחרונות פרימו נוהג לפשל הרבה אבל באלבום הזה רוב הביטים שלו פוגעים במטרה כמו שצריך ופואט מביא את הצד שלו יפה מאוד עם סטייל אגרסיבי כמו: I dont giva a fuck about you, Beat the shit out you, Spit at your lady, Thats what the fuck Iam gonna do
אין לי צל של ספק שזה אחד האלבומים היותר טובים השנה.


Slaughterhouse - Slaughterhouse
תאריך שיחרור: 11 לאוגוסט, 2009
לייבל: E1 Entertainment
מפיקים: Mr. Porter, Emile, Streetrunner, The Alchemist, Focus, DJ Khalil, Realson, Filthy Rockwell, Frequency
אורחים: Fat Man Scoop, Pharoahe Monch, Novel, Melanie Rutherford, K. Young, The New Royales
שירים בולטים: Sound Off, The One
ארבעת החברים שנשבעו להחזיר את ההיפ הופ למקורות ולעשות אלבום שיראה לכולם מאיפה משתין הדג אכן הביאו משהו מאוד נחמד באלבום הזה אבל זה רחוק מאוד ממה שכולם ציפו מהם.
אומנם רוייס וקרוקד איי הפציצו באלבום הזה אבל ג'ו באדן נהג לאכזב הרבה ובחירה לא הכי מוצלחת של ביטים ואורחים גרמה לאלבום הזה להישאר בהגדרה של "טוב" בלבד ולא איזה אלבום היפ הופ טהור כמו שהרוב ציפו.
למרות כל החיסרונות האלבום הזה עדין יותר טוב מרוב השיט שראינו השנה.


Royce Da 59 - Street Hop
תאריך שיחרור: 20 לאוקטובר, 2009
לייבל: M.I.C. Records\One Records
מפיקים: DJ Premier, Emile, Denaun Porter, Nottz, Carlos Broady, Streetrunner, Frequency, Quincey Tones, Raf Moses
אורחים: Slaughterhouse, Phonte, Busta Rhymes, Trick-Trick, Mr. Porter, Kay Young, Jungle Rock Jr., Bun B
שירים בולטים: Gun Harmonizing, Shake This
4 שנים עברו מאז הסולו הקודם שלו, שהיה מעפן אפשר להגיד. לאלבום הזה הוא השקיע את כל המאמצים שלו והביא מפיקים טובים וגייס את פרימו שיפקח על הפרוייקט הזה ויפיק כמה שירים בין היתר.
אומנם האלבום הזה רחוק מלהיות מושלם או להיות אלבום השנה אבל האלבום בהחלט מביא דברים טובים איתו, כמה סטוריטלינגס מעולים, כמה שירים Laid Back ואפילו כמה באנגרים נחמדים(חלק לא ממש).
נקווה לעוד חומרים טובים מרוייס בהמשך.


Fashawn - Boy Meets World
תאריך שיחרור: 22 לאוקטובר, 2009
לייבל: One Records
מפיקים: Exile
מפיקים: Aloe Blacc, Devoya, Evidence, J Mitchell, Co$$, Exile, Mistah FAB, Blu
שירים בולטים: Boy Meets World, Life As A Shorty
מבחינתי האלבום הזה בא משום מקום לגמרי, לא שמעתי על הראפר הזה מעולם ולא ידעתי שהאלבום בתכנון או משהו עד שקיבלתי המלצה ממישהו לאלבום הזה שטען שההפקות באלבום הזה מעולות והבחור יודע את המלאכה.
שמעתי את האלבום קצת באיחור ודי היתאהבתי בו אני חייב להגיד...אכן הביטים באלבום הזה נישמעים כמו יצירה אחד אחד והבחור באמת נישמע רעב ומלא מוטיבציה(זוכרים את AZ באלבום הראשון שהיו שומעים את הרעב שלו? תדמיינו לכם משהו כזה).
בכל מקרה אני ישנתי על האלבום הזה קצת ואני לא ממליץ לכם לחזור על הטעות שלי. תשמעו אותו בהקדם האפשרי אם לא שמעתם עד עכשיו.


Masta Ace And Edo G - Arts And Entertainment
תאריך שיחרור: 27 לאוקטובר, 2009
לייבל: M3
מפיקים: M-Phazes, DJ Supreme One, Baby Dooks, DJ Spinna, Double O, Frank Dukes, Rain, Pav Bundy
אורחים: Large Professor, Marsha Ambrosious, Posdnuos, Light, KRS-One, Doitall, Du Kelly, Jamelle Bundy,Chester French, Pav Bundy
שירים בולטים: Little Young, Pass The Mic
שני החלוצים של הראפ שפעילים עוד מסוף שנות השמונים חזרו ביחד עם אלבום קצת מחאתי בין היתר והסינגל Little Young שהיה סוג של התקפה על המצב העגום של התעשיה שלנו היום ועל ההיתעלמות של הדור הצעיר מהחלוצים.
בכל מקרה לי אישית היו ציפיות גבוהות מאוד משני אלה אבל כששמעתי את האלבום ביום שהוא דלף הייתי טיפה מאוכזב בעיקר מהביטים שנשמעו קצת לא במקום ולא מקוריים...עדין אייס ואדו עשו את העבודה שלהם כמו שצריך והמוצר הסופי יצא טוב סה"כ.


M.O.P - Foundation
תאריך שיחרור: 15 לספטמבר, 2009
לייבל: E1 Entertainment
מפיקים: Fizzy Womack, D/R Period, Nottz, DJ Premier, Statik Selektah, Kil, DJ Green Lantern, Ron G, M-Phazes
אורחים: Rell, Termanology, Demarco, Styles P,, Redman
שירים בולטים: What I Wanna Be, Bang Time
האלבום שמעריצי MOP כל כך חיכו לו בסוף יצא באיחור של איזה 4 שנים, אחרי תקופת יובש ב Roc-A-Fella ובג'י יוניט שני החברים חתמו דיל עם E1 והקליטו את האלבום הזה.
האלבום היה טוב בסטנדרטים של MOP, עם ביטים טובים ונעימים לאוזן וMOP שחזרו עם הסטייל העצבני שלהם וטיפה נרגעו בחלק מהשירים ונתנו הופעות שקטות יותר.
למרות שהאלבום לא ממש הצליח עדין הרבה מעריצים וותיקים שמחו למראות אותו על המדפים.


Cormega - Born And Raised
תאריך שיחרור: 22 לאוקטובר, 2009
לייבל: Aura/Traffic Entertainment/Legal Hustle
מפיקים: Cormega, Buckwild, DJ Premier, Large Professor, Easy Mo Bee, Fizzy Womack, Ayatollah, D/R Period, Pete Rock, Havoc, Khrysis, Bear One, L.E.S.
אורחים: Marley Marl, DJ Red Alert, Tragedy Khadafi, Lil Fame, Havoc, PMD, Grand Puba, Big Daddy Kane, KRS-One
שירים בולטים: Dirty Game, Rapture
אחרי תקופה ארוכה שמגה לא שיחרר אלבום סולו(מאז 2002) הוא חוזר סוף סוף עם האלבום המצופה שנדחה במשך שנים ומביא מפיקים מתקופת הזהב שמבחינת הביטים הפכו את האלבום לקלאסי, האורחים באלבום היו גם כן תוספת נהדרת והבולטים כמובן אלה שהיתארחו בשיר Fresh.
באלבום הזה מגה טיפה היתבגר וטיפה הוריד מעצמו את תדמית הסוחר הסמים ועשה שירים על המשפחה שלו(דגש על הנשים) או סתם דברים יותר מצפוניים וחיוביים אבל עדין שילב הרבה מאוד חוכמת רחוב באלבום שכל Hustler מקויינס יוכל להיתחבר עליו.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה