יום ראשון, 8 במאי 2011

I Got Murdered On My On Shit



השורה המפורסמת של נאס: And Eminem murdered you on your own shit מהשיר Ether מכוונת כמובן לג'י זי והשיר Renagede שהם עשו ביחד. האם זה נכון? אולי, אמינם באמת היתעלה על עצמו בשיר הזה ולי אישית תמיד היה קשה לשפוט מי "לקח" את השיר הזה.
בכל מקרה בהשראת אותה השורה הקלאסית הנה לכם 10 דוגמאות שהפעם קשה לערער עליהם, הנה 10 ראפרים/הרכבים שהאורחים שהם הביאו לתמוך בהם לקחו את אור הזרקורים מהם בלי יותר מדי מאמץ.





מקום עשירי:
לארג' פרופסור נרצח ע"י נאס בשיר Live At The Barbeque.
זה לא שלארג' פרופסור ראפר לא טוב זה פשוט שהוא לא בקליבר של נאס ובמיוחד לא בקליבר של הוורס הכי טוב שלו כנראה. מה שכן נאס לא רק רצח את המארח שלו אלא גם את שאר האנשים בשיר כמו אקנילי וג'ו פאטאל. איזה דרך נהדרת להשאיר רושם!


מקום תשיעי:
Sauce Money נרצח ע"י Jay Z בשיר Pregame.
השיר הופיע בסאונדטראק של הסרט Bally והאלבום הראשון והיחיד של Sauce Money. אומנם Sauce הוא ראפר מאוד טכני, ג'י זי היתעלה עליו בלי מאמץ ממש והראה שהמורה כנראה ישאר המורה לתמיד.


מקום שמיני:
Raekwon נרצח ע"י Nas בשיר Verbal Intercourse.
זאת הפעם הראשונה שמישהו מוו טאנג עבד עם ראפר שלא מוו טאנג או לא מהפמליה המורחבת שלהם ותראו מה קרה, נאס נתן וורס שהשאיר את ריי שנת אור מאחורה וגם את גוסט למאן האמת. לא פלא שלקח להם יותר מ 15 שנה לחזור לעבוד ביחד.


מקום שביעי:
Big L נרצח ע"י Lord Finesse בשיר Da Graveyard.
לורד פינס עשה פלאים עם הוורס הזה, לא רק שהוא רצח את התלמיד שלו ביג אל הוא גם הצליח להשאיר מאחורה את ג'י זי שגם הוא לא יצא פאייר.

Schooled!

מקום שישי:
Cormega נרצח ע"י Ghostface Killah בשיר Tony / Montana
זאת הפעם היחידה שאורח של מגה הצליח לגרד את הרמה שלו ולא רק לגרד מסתבר אלא גם להביא וורס אכזרי ביותר שעקף את מגה בכמה רמות, למרות שהוורס של מגה היה לא פחות ממעולה.


מקום חמישי:
Mobb Deep נרצחים ע"י Nas בשיר Eye For An Eye.
יש לי הרבה מילים טובות על הוורס של פרודיג'י ושל רייקון אבל כשנאס נגע במיקרופון אפשר לשכוח מהשאר, כאן אגב נולד האלטר אגו שלו "Nas Escobar".


מקום רביעי:
Ghostface Killah נרצח ע"י Cappadonna בשיר Winter Warz.
הפעם התלמיד שוחט את המורה...אומנם כל הוורסים היו טובים, אפילו של יו גאד אבל קאפאדונה שקיבל את הוורס הכי ארוך ניצל אותו במלואו וזכה בכל הקופה.


מקום שלישי:
Jay Z נרצח ע"י Sauce Money בשיר Bring It On.
זה מספיק קשה להביא וורס טוב יותר משל ג'י זי, אז גם באלבום הכי טוב שלו? אני חייב לציין שהוורס הזה של Sauce אולי אחד הדברים הכי טובים שידע ההיפ הופ והוא לא רק רצח את ג'י זי בגלל שהיה לו וורס חלש יחסית.


מקום שני:
Guru נרצח ע"י Freddie Foxxx בשיר The Militia.
הוורס שהחוויה את הקריירה של פרדי פוקס ללא ספק ושם את גורו ואת ביג שוג בפינה בזמן שהוא היתפוצץ על המיקרופון.


מקום ראשון:
Nas נרצח ע"י AZ בשיר Lifes A Bitch.
אוקי על זה אפשר להיתווכח הרבה מאוד אבל מבחינתי AZ גנב את ההצגה פשוט עם הוורס שלו והצליח להיתעלות על נאס כשהוא בשיא שלו, עבודה לא פשוטה בהחלט.
AZ סיפר שבזכות הבית הזה הוא חתם על דיל בשווי של 400 אלף דולר מאוחר יותר ואנחנו מדברים על שנת 94 וראפר עם הופעה אחת בלבד, האלבום של נאס.


אשמח לקבל תגובות וחוות דעת משלכם. מבטיח לעשות חלק 2 בהיזדמנות.

5 תגובות:

eitank19 אמר/ה...

בהחלט מרתק, תודה רבה על הפירסום
אני אישית מאוד נהנתי לקרוא את זה!!

RealHipHop4life אמר/ה...

כתבה מצויינת

taktik אמר/ה...

כתבה מעולה, למרות שיש מקרים יותר מובהקים של אורח-רוצח
לדעתי המשמעותי הוא באסטה ריימס בסנריו של הטרייב.
אבל נייס ביותר.

F.A.T AKA FATPimP אמר/ה...

בשיר של טרייב נזכרתי קצת אחרי שפרסתי את הכתבה, אכן זה היה רצח מובהק.
אולי כשאני אעשה חלק שני אני אכניס את השיר של טרייב.
תודה על התגובות.

אנונימי אמר/ה...

אכן, נאס נרצח ע"י AZ אבל AZ היה יותר דומיננטי בשיר בכוונה, לדעתי כי נאס רצה שיפתחו לו דלתות, חוץ מזה שהוורס שלו היה אחד הטובים בהיסטוריה של הראפ

הוסף רשומת תגובה