יום שישי, 19 באוגוסט 2011

The Roots - Do You Want More?!!!??! - 1995

The Roots - Do You Want More?!!!??! - 1995


אחרי שהאלבום הראשון שלהם, Organix, הגיע לידיים של Geffen Records הם החליטו לתת היזדמנות ללהקה והחתימו אותם. הרוטס שיחררו בלייבל בשנת 94 EP קטן שכלל שישיה שירים ושמו היה From the Ground Up וחצי שנה אחרי זה הם חזרו עם האלבום המלא הראשון שלהם בגפן, Do You Want More?!!!??!, שכלל גם כמה שירים מה EP וכמובן היה מלא בחומרים חדשים. האלבום הזה היה הפריצה הראשונית שלהם, הוא הצליח טוב אצל המבקרים ומכר די טוב(הפריצה הגדולה שלהם אבל הגיע באלבומים הבאים שלהם) והרוטס הפכו לפבוריטים בולטים אצל הרבה חובבים של ראפ אלטרנטיבי.

באלבום הזה מלבד המקימים של הלהקה, Black Thought הראפר והמתופף Questlove הישתתפו מספר של נגנים, בינהם סקוט סטורץ' על הקלידים במספר שירים וגם הביטבוקסר Rahzel והראפר Malik B. אורחים חיצוניים כמעט ולא היו וכל האלבום הופק ע"י הרוטס עצמם.


אחרי אינטרו קצר האלבום מגיע לטראק האמתי הראשון, Proceed, שעד היום אחד הטראקים הכי ג'אזיים שלהם ובעייני בין השירים היותר טובים בקטלוג שלהם ומיד אחריו מגיע שיר שהוא לא פחות טוב ממנו, Distortion To Static, שהופיע גם ב EP הקודם שלהם.
האלבום בהמשך כולל עוד מספר שירים מה EP כמו Mellow My Man ו Datskat שהם קצת פחות טובים משני השירים הראשונים אבל בינהם מסתתר השיר I Remain Calm שמכיל אולי ביט יחסית פשוט אבל בלאק טות' ומאליק קורעים את המיקרופון, מה שבעייני הוא מהשירים הטובים באלבום.
עוד הצצה לעבר היא השיר Do You Want More?!!!??! שגם הוא הופיע ב EP שמתחיל טיפה לאט אבל כשהוא נכנס לקצב מקבלים את אחד השירים היותר טובים שלהם. האלבום לצערינו מוריד טיפה הילוך בשירים הבאים והופך אפילו לקצת משעמם אבל חוזר לעיניינים בשיר Silent Treatment, שלמרות שהוא מאוד לייד בק וארוך במיוחד מצליח להחזיק את הריכוז שלי תמיד עד הסוף.
ולקראת הסוף אנחנו מקבלים טראק נהדר, The Lesson Part 1, ש Rahzel עושה את הביטבוקס ברקע, ו Dice Raw, אחד הראפרים שעובדים באופק קבוע עם הרוטס עושה את הבכורה המפלצתית שלו בשיר הזה. וגם הוא למרות האורך שלו מטפס לטופ של האלבום הזה.
האלבום נגמר בסופו של דבר בשיר ספוקן וורד ארוך מאוד ומשעמם ולא נחוץ בעייני...







האלבום הזה הוא שיפור רציני אחרי Organix אבל עדין רחוק מאוד מלהיות השיא שלהם. האינסטרומנטלים הישתפרו פלאים באלבום הזה וכך גם הראפרים עשו עבודה טובה יותר אבל האלבום עדין מכיל לא מעט שירים משעממים ומיותרים אפילו כמו מופע הביטבוקס של של רזהל(? vs. Rahzel).
האם לקנות את האלבום הזה? לא הייתי ממהר ממש במיוחד אם אתם מאזינים חדשים שלהם. מה שכן להוריד את האלבום הזה ולתת לו כמה שמיעות בהחלט שווה את הזמן שלכם, האלבום מכיל מספיק שירים טובים שיצדיקו חרישה עליו.
בסופו של דבר אני הולך לתת לו ציון של 3.5, אם הרוטס היו מקצרים אותו קצת ומורידים כמה שירים אני בטוח שהיה יוצא אלבום לא רחוק ממושלם.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה