יום שישי, 13 ביולי 2012

The Art Of Storytelling Pt.1


אחת התכונות שאני הכי מעריך אצל ראפר זה היכולת הסטוריטלינג שלו שללא ספק תכונה די נדירה היום יחסית. קראתי בעבר כמה כתבות בסגנון והאמת לא הייתי מרוצה ממש מהרשימות שנעשו שם אז החלטתי לעשות אחת משלי או אפילו בעתיד להמשיך לסדרת כתבות בכמה חלקים.
אספתי לכם 10 שירים די קלאסיים, רובם מוכרים מאוד, חלקם קצת פחות אבל כל אחד מהם מביא איתו עלילה מעניינת, מרגשת, קורעת לב דרמתית או סתם מצחיקה. בעתיד אם תהיה היתענינות אעשה המשך עם כמה פחות מוכרים ואנדרייטד יותר. רק להבהיר, הרשימה הבאה היא בסדר רנדומלי לחלוטין, השיר הראשון לא בהכרח טוב יותר מהשיר העשירי.


1. Ghostface Killah Feat. Raekwon - The Hilton
אחד הסטוריטלרס הכי לא מוערכים בהיפ הופ הוא ללא ספק גוסט והשותף הנצחי שלו רייקוואן. יש להם הרבה שירים ביחד(ובנפרד) שמתארים עלילות פשע מרתקות אבל השיר הזה בעייני הכי אנדרייטד מכל מה שהם עשו בסגנון אולי בגלל שהגיע מאלבום שלא זכה להרבה קרדיט בקטלוג של גוסט(Bulletproof Wallets).
מדובר בסיפור די דרמטי ומאוד מצחיק ברובו שמדבר על משהו שקרה לגוסט וריי כאשר הם השכירו חדר מלון ונכנסו למלכודת שהפכה לקרב יריות.

 

2. Tupac - Brendas Got A Baby
אין מצב שאתם לא מכירים את השיר הזה. אחד השירים היותר טובים והמפורסמים של טופאק שמדבר על נערה שהפכה לזונה כדי לממן את עצמה עם סוף קורע לב.

 

3. The Notorious B.I.G - I Got A Story To Tell
לביגי יש המון סטוריטלינגס מעניינים ואפשר להרכיב עשריה רק מהשירים שלו אבל בחרתי דווקא את זה בגלל שנורא קל לעקוב אחריו, מדובר בשיר מאוד קליל עם הרבה הומור וביט שמעביר את השיר בקלות.
השיר עצמו מדבר על בחורה שביגי פגש ובאמצע אקט מיני החבר שלה חזר הביתה והפריע להם, אבל לביגי היה רעיון איך לצאת מהמצב בצורה חלקה ולעשות קצת כסף על הדרך.

 

4. Slick Rick - Childrens Story
עוד סטוריטלר מפורסם שגם מהשירים שלו אפשר להרכיב עשריה בקלות אבל בין כל השירים שלו מבחינתי בלט השיר הזה. גם הוא קליל, הומוריסטי שקל לעקוב אחריו.

 

 5. OutKast - Da Art Of Storytellin Pt 1
אוטקאסט אולי הצמד הכי מקורי בהיפ הופ וגם הוא לא זר לסטוריטלינגס. אם אתם בקטע של שירים טיפה מדכאים זה השיר בשבילכם.

 

6. Eminem Feat Dido - Stan
עוד שיר שכולם מכירים כנראה, אין ספק אחד השירים היותר טובים של אמינם ובצדק.
אני מניח שאין צורך לפרט על מה השיר הזה מדבר.

 

 7. Pharoahe Monch - Queens
פרעה גם הוא סטוריטלר מעולה ומאוד אנדרייטד בתחום אני חייב לציין. מדובר באחד השירים היותר טובים שלו שמדבר על ילד שהיסתבך בפשע ונגמר בטרגדיה קורעת לב. מלבד הסטוריטלינג המעולה השיר הזה מביא את אחד הביטים הכי אהובים עלי ושווה לבדוק אותו רק בגלל זה.

 

 8. Nas - Fetus
כן גם נאס יכול למלא עשריה בקלות עם הסטוריטלינגס שלו אבל בחרתי באחד מהמקוריים יותר שלו כאשר הוא מספר על החוויות שלו בתור עובר עדין ברחם של אמא שלו. נשמע הזוי ביותר אבל ללא ספק אחד השירים הטובים שלו.

 

 9. Masta Ace Feat. Punch & Words - Block Episodes
את השיר הזה בחרתי כי מדובר בסטוריטלינג לא שיגרתי בכלל. שלושה אנשים שונים מספרים על אותו המקרה מנקודת המבט שלהם, מתבונן מהצד, הקורבן "והיורה". הייתי אומר שזה ללא ספק אחד הסטוריטלינג הכי טובים שאני מכיר.

 

 10. Kool G Rap & DJ Polo - On The Run
איך אפשר לעשות רשימה של סטוריטלינגס בלי קול ג'י ראפ? עוד ראפר שיכול למלא עשריה ויותר אפילו אבל בחרתי דווקא את זה שמדבר על איך שקול ג'י ראפ גונב סכום כסף גדול "מהמעסיק" שלו ומנסה להימלט.



 

אם יהיה ביקוש וכוח כמובן יגיע גם חלק 2.
אם יש לכם תגובות או הערות אתם מוזמנים להשאיר פה.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה