יום שבת, 11 באוגוסט 2012

Joey BADA$$ - 1999 - 2012

Joey BADA$$ - 1999 - 2012


אין לי הרבה מידע על ג'ואי בדאס, מה שאני כן יודע שהוא ראפר מברוקלין וחלק מקרו מאוד רחב בשם Pro Era ושהוא בן 17 בערך. המיקסטייפ הזה הגיע משום מקום בערך אבל עשה לעצמו המון הייפ באינטרנט בזכות שני הקליפים Survival Tactics ו Hardknock שהפכו להיטים קטנים ביוטוב. המיקסטייפ חינמי לגמרי ומכיל ברובו ביטים מקוריים פרט לחמישה טראקים שמכילים ביטים של MF Doom; J Dilla ולורד פינס.

כל הקטע של המיקסטייפ הזה הוא לתת פופרס לשנות התישעים וכל הביטים באלבום נשמעים כאילו הכינו אותם בשנות התישעים עם נגיעה קטנה של טריות ושנות האלפיים, מזכיר טיפה את מה שסלף טייטלד עשה עם באקווילד לפני כמה שנים. במיקסטייפ הזה הוא אירח את כל הקרו שלו שכולל המון ראפרים אלמוניים וכמה מפיקים לא רעים בכלל שהכי בולט ביניהם הוא Chuck Strangers. גם סטטיק סלקטה קפץ למיקסטייפ והפיק את אחד השירים ועשה סקראצ'ים בשיר אחר.
למרות הגיל הצעיר של הראפר ושל רוב הקרו שלו הם מראים הרבה כישרון וזכו להרבה ביקורות חמות ברחבי הרשת.


האלבום נפתח בשיר אינטרו קצר שכולל וורס אחד של ג'ואי ואינסטרומנטל מעולה של Chuck Strangers והחיסרון היחידי שלו שהוא כל כך קצר. אחרי האינטרו ג'ואי ממשיך באווירה השקטה מהאינטרו גם בשיר Waves ומדבר על הילדות שלו קצת. בטראק השלישי ג'ואי ו Chuck Strangers מתאחדים ביחד שוב והפעם צ'אק זורק וורס גם ובעצם מראה לנו שהוא לא רק מפיק מעולה אלא גם ראפר טוב וכך שניהם עושים את אחד השירים היותר טובים במיקסטייפ הזה.
השיר הכי טוב בעייני במיקסטייפ הזה אבל מגיע כבר בטראק הרביעי שהוא "הסינגל" השני Survival Tactics, שבו הוא מארח את Capital STEEZ ושניהם קורעים לגזרים ביט אדיר של Vin Skully. פעם ראשונה ששמעתי את השיר הזה לא האמנתי שילד בן 17 וחסר ניסיון מסוגל לעשות כזה Dope shit. עוד "סינגל" מעניין מגיע גם בטראק השישי, Hardknock, שהוא טראק יותר אפל ומדכא משאר הדברים עד עכשיו וגם הרבה יותר ארוך, אבל מדובר בשיר מעולה ללא ספק.
הטראק השביעי והשמיני ג'ואי החליט לתת פרופס לMF DOOM ולקח שני ביטים נדירים שלו יחסית וזרק עליהם בצורה מעולה. למרות שהביטים די ממוצעים ג'ואי הוציא את המקסימום מהם. בטראק התשיעי, Funky Ho'$ הוא נתן פרופס ללורד פינס וגם פה לקח ביט נדיר שלו אם כי הפעם התוכן שלו לא הכי מעניין אבל עדין מדובר בשיר די טוב. הוא עשה את אותו הדבר עם שני ביטים של ג'י דילה בטראקים 11 ו 14 ומכל הטראקים "המשומשים" שני אלה יצאו הכי מוצלחים בעייני.
בטראק העשירי צ'אק הפיק עוד טראק מעולה לג'ואי וניראה ששניהם פשוט לא יכול לאכזב. טראק 13, Righteous Minds, הוא עוד דוגמה לפרופס מעולה, אבל הפעם לסימפול די נפוץ משנות התישעים ששומש ע"י הביטנאטס(Hit Me With That) וע"י קיו טיפ(Gangsta Bitch של אפאצ'י). אומנם לא הכי מקורי אבל זורם מעולה פה.
המיקסטייפ נגמר בסוף בשיר מאוד ארוך, כמעט 12 דקות שבו ג'ואי מארח את כל הקרו שלו על ביט מעולה של Chuck Strangers ולמרות האורך הענקי שלו מדובר בשיר סבבה לגמרי. דרך מאוד נחמדה לסגור את המיקסטייפ.

 

מאז Ellmetic של אלזי זה המיקסטייפ החינמי הכי טוב ששמעתי, ולא אני לא צוחק רק שבמקרה של אלזי מדובר בראפר וותיק בעל ניסיון ופה מדובר בילד בן 17 שנתן פרופס אדיר לתקופה הכי יפה בהיפ הופ שנמגרה כשהוא היה בן 5 ולמרות זאת המיקסטייפ נותן הרגשה שהוא היה חלק ממנה. הביטים נותנים וויבים אדירים של שנות התישעים עם טאץ' של חידוש והוא הוכיח בעצם שכן אפשר לעשות מוזיקה עם הסאונד הזה ועדין להיות "טרי". ג'ואי הראה שהוא ראפר מעולה למרות גילו הצעיר וחוסר הניסיון שלו וכך גם רוב הקרו שלו, במיוחד המפיק המעולה Chuck Strangers שגנב את ההצגה כל פעם מחדש.
אז כיוון שהמיקסטייפ חינמי אי אפשר לקנות אותו אז אתם פשוט חייבים להוריד את זה ודחוף, כל יום שעובר שלא שמעתם את זה, זה הפסד ענק לכם. לסיכום אני חושב שאני הולך לתת למיקסטייפ הזה 4 כוכבים, למרות שמדובר במיקסטייפ מעולה למשהו חינמי עדין, חומרים לא מקוריים ולא כל האורחים היו כאלה טובים ושני הביטים של דום לא היו בחירה ממש טובה, היה יכול לבחור ביטים אחרים וטובים יותר שלו בעייני מה שהוריד בהרבה את הרמה של הטראקים הנ"ל.

הורדה ושמיעה ישירה יש פה:
זה הסיקור הראשון שלי מזה כמה שבועות אז אני קצת חלוד, סורי.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה