יום ראשון, 21 באוקטובר 2012

The Crack Spot's prison special Vol. 1


לפני שבוע בערך עברתי על אוסף הדיסקים שלי ומצאתי בינהם כמה דיסקים ישנים שקניתי ממש מזמן של כל העונות של הסדרה OZ, למי שלא מכיר סדרה שעוסקת בחיים בבית סוהר רמה 4(דורוג אבטחה הכי גבוה), וסתם בשביל הנוסטלגיה ישבתי לראות את העונה הראשונה ועברה מחשבה אצלי בראש, למרות שראפ הוא סגנון שעוסק ברובו בפשע, אין שירים כמעט שמדברים על כלא באופן ישיר.
ישבתי לפני כמה ימים עם עצמי וחשבתי על כמה שירים כאלה ומצאתי מספיק שירים שיספיקו לכמה כתבות בנושא, חלק מהשירים אפשר להגיד קלאסיקות, וחלקם אלמוניים לגמרי.
לפעם הזאת בחרתי 5 טראקים די מפורסמים, פרט לאחד אז נתחיל.


Slick Rick - Behind Bars
איזה ראפר אחר מכיר את בית הסוהר מבפנים יותר טוב מסליק ריק?? הבן אדם שישב 5 שנים בכלא(היה אמור לשבת יותר אבל הישתחרר מוקדם על היתנהגות טובה) על נסיון לרצח של 2 אנשים, אחד מהם היה בן דוד שלו והשני היה בן אדם שנפגע בטעות.
למרות כל זה, השיר הזה הוקלט לפני שסליק ריק נכנס לכלא, אחרי שראסל סימונס שיחרר אותו בערבות והוא חיכה לתוצאות המשפט שלו. סליק ריק כרגיל מראה למה הוא הסטוריטלר הכי טוב שהיפ הופ ידע ומתאר די טוב את מה שהולך בפנים.



Bumpy Knuckles - Jail House Rock
פרדי פוקס לא זר לשירים על בתי סוהר וזה רחוק מלהיות השיר היחידי שלו בנושא. השיר הזה הוקלט אי שם בשנים 93-94 כשהוא עבד על האלבום השני שלו(שנגנז אגב ויצא רק בשנת 2007) והיה לו קטע אז לעשות שירים שגם האסירים ירגישו גם וכדרך קבע הוא גם היה מופיע בבתי סוהר.
לא ברור לי ממש הפטיש הזה של פוקס אבל התוצאה בסוף הייתה טובה.


Mobb Deep - Up North Trip
לא לגמרי על בית סוהר אבל הבית הראשון של פרודיג'י עושה את העבודה מספיק טוב כדי להכניס אותו לקטגוריה הזאת.
 


Kool G Rap & DJ Polo - Rikers Island
אני לא בטוח לגבי זה, אבל זה ניראה לי היה השיר הראשון אי פעם שנעשה על בית סוהר.
זה רחוק מלהיות השיר הכי טוב שלהם אבל זאת הצצה נחמדה לתוך העולם הזה במיוחד עם היכולות של ג'י ראפ לצייר לכם תמונה בראש.

 

Dr Dre - Lil Ghetto Boy
בניגוד לשיר הראשון ברשימה, הנה מישהו שאין לו שמץ של מושג על בתי סוהר אבל בזכות יכולות הכתיבה של סנופ וההיתארחות שלו שם השיר הזה מרגיש מאוד בבית ברשימה הזאת.
אומנם קצת יותר פרוטי משאר השירים ברשימה דריי וסנופ מתארים יפה מאוד את המנטליות של האסיר הממוצע, במיוחד הוורסים של סנופ דוג.


זה הכל לפעם הזאת...
אהבתם? יש צורך לעשות עוד כתבה כזאת? אשמח לשמוע דעות.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה