יום שבת, 11 בדצמבר 2010

Da Lench Mob - Guerillas In Tha Mist - 1992

Da Lench Mob - Guerillas In Tha Mist - 1992



Da Lench Mob הם הרכב מ LA שמורכב מהראפרים Shorty ו J-Dee והמפיק T-Bone שהיה מראפרפ גם מדי פעם. Ice Cube הביא אותם "למשחק" כאשר הוא עזב את NWA והתחיל לעבוד על האלבום הראשון שלהם והחליט לארח אותם באלבום הראשון והשני שלו בכמה טראקים.
במקור ההרכבב היה אמור להיות חוץ משלושתם גם הראפר Kam, המפיק Chilly Chill, המפיק/ראפר והחבר הוותיק של אייס קיוב Sir Jinx והראפרית Yo-Yo אבל הוחלט בסוף שרק שלושתם יהיו בהרכב.
אחרי שהם בנו לעצמם הייפ מהופעות אורחים אצל אייס קיוב הם שיחרו את הסינגל הראשון שלהם Freedom Got An A.K. אבל ההצלחה באה מאוחר יותר כשהם שיחררו את הסינגל השני והמפורסם שלהם Guerillas In Tha Mist שאירח את אייס קיוב. בעקבות הסינגל המצליח האלבום שלהם גם מכר טוב ובסופו של דבר מכר מעל לחצי מליון עותקים בארה"ב. Guerillas In Tha Mist הופיע גם במשחק GTA San Andreas באחת מתחנות הרדיו. חוץ מההצלחה המסחרית האלבום גם קיבל ביקורות מעולות.

האלבום כולו הופק ע"י המפיקים T-Bone, Rashad, Mr. Woody, Chilly Chill ואייס קיוב בעצמו ובכבודו שגם היתארח באלבום בשני שירים(למרות שלא מופיע בקרדיטים) וחוץ ממנו הופיע באלבום באחד השירים גם B-Real.
אחרי האלבום הזה J-Dee שהיה הראפ היותר מוכשר מההרכב הורשע על רצח מדרגה ראשונה וקיבל מאסר עולם, הם החליטו להחליף אותו עם הראפר Maulkie וניסו להמשיך לעבוד אבל האלבום השני שלהם(שיצא בשנת 94) לא הצליח בכלל כמו הקודם וקיבל ביקורות בינוניות בקושי וכל ההרכב היתפרק. מכל ההרכב היחיד ששיחר אלבום מאוחר יותר היה Shorty.


מי שעקב אחרי הקריירה המוקדמת של אייס קיוב(אחרי NWA) האלבום הזה כנראה יזכיר לו שילוב של שני האלבומים הראשונים של אייס קיוב, ביטים כבדים עם טופים חזקים, ליריקס גזעני כלפי לבנים, לירקס אנטי אמריקאי, גאנגסטה שיט, מעמד השחורים ואפילו קצת נושאים חברתיים מה שלא היה ממש אצל קיוב ואת זה אפשר לראות כבר מהאינטרו(שמדבר על עונש מוות) והשיר הראשון שמדבר על "השטן" שזה קוד לבן אדם שצבע עורו לבן.
האלבום ממשיך די הרבה עם הנושא הזה עם שירים כמו Lost In Tha System שהוא שיר עם עלילה נהדרת שמספרת על בחור שבגלל כמה דוחות שלא שילם אותם בזמן הוא נכנס למאסר של שנתיים בסופו של דבר ולתוך השיר הזה הם הצליחו להכניס הרבה מאוד גזענות והומופוביות, או שירים כמו You & Your Heroes שמתקל את הגיבוים של ארה"ב, גם אם זה זמרים למיניהם, ספורטאים, אנשי טלויזיה ואפילו נשיאים והסינגל המוביל מהאלבום Guerillas In Tha Mist.
חוץ משירים פוליטיים(או אולי אנטיפוליטיים יותר נכון) באלבום יש גם שירים בעלי מסר חברתי כמו Ain't Got No Class שמטיף להורים חסרי אחריות והצד החלש היחיד שאני יכול למצוא בשיר הזה הוא שבי ריל מופיע רק בפזמון ולדעתי היה יכול לתרום הרבה מאוד לשיר עם וורס משלו.
כמובן גם גאנגסטה שיט רגיל לא חסר באלבום הזה כמו כמעט בכל אלבום מערבי שיצא בתקופה ההיא עם שירים כמו Freedom Got An A.K. שהיה הסינגל הראשון מהאלבום ושיר מעולה, או Ankle Blues שהוא שיר אנטי משטרה מעניין והשיר Who Ya Gonna Shoot Wit That.
מבחינת ההפקות האלבום הזה הוא סוג של "טעם נרכש" ומאזינים שלא שמעו מספיק ביטים בסטייל כזה עלולים לסלוד מהאלבום הזה בהתחלה אבל מי שאוהב ביטים סטייל הרדקור יתאהב בהם מיד.


לסיכום אני הולך להגיד שהאלבום הזה מעולה פשוט! אומנם הוא נשמע טיפה כמו גירסא טיפה נחותה של האלבומים הראשונים של אייס קיוב אבל אני אומ שאלבומים מהסוג הזה טיפה היו חסרים בג'אנר ועדיפים בהרבה על הגאנגסטה ראפ הטיפוסי. שני הראפרים הראשיים באלבום אומנם לא מוכשרים ברמות אבל באלבום הזה הם הצליחו לעשות את העבודה והעבירו את המסרים בצורה מעולה.
האם לקנות את האלבום הזה? זאת קצת בעיה כי קשה למצוא אותו אפילו בארה"ב ואונליין, אז אל תבזבזו יותר מדי זמן ותורידו את זה.
אחרי קצת חשיבה החלטתי לתת לאלבום הזה 4.5 כוכבים, למרות שרוב השירים מעולים הסקיטים באלבום(3 סקיטים) היו ארוכים מדי, במיוחד Lenchmob Also In Tha Group שסתם היה תקוע באמצע האלבום. אבל חוץ מזה והשיר All On My Nut Sac שהיה טיפה משעמם האלבום הזה שואף לשלמות.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה