יום שני, 21 במרץ 2011

כמה מילים על Nate Dogg



רובכם כנראה כבר שמעתם שלפני שבוע, ב 15 למרץ, נייט דוג - מלך הפזמונים הלך לעולמו ולמרות שאישית לא הייתי מעריץ ענק שלו ולא עקבתי אחרי המוזיקה שלו אף פעם, את התרומה שלו לג'אנר אני לא יכול להכחיש ואני מרגיש חייב להגיד מספר מילים על הבן אדם.

נייט דוג לא היה מהפכן גדול בג'אנר ולא עשה איזה משהו ענק אבל הוא עם הקול המיוחד שלו פשוט שינו לטובה כל דבר שהם הופיעו בו. אני לא יכול להגיד שקריירת הסולו שלו גם הייתי טובה, כי וואלה לא שמעתי אף אלבום שלו אבל בוודאות אני יכול להגיד שהבן אדם היה מאלה שתמיד יכול לשפר את החומרים שלך אם יופיע בשיר או 2 מהאלבום שלך.
הוא התחיל את הקריירה שלו ביחד עם סנופ דוג ווראן ג'י אז הם קראו לעצמם 213 והדמואים שהקליטו הגיעו לדריי שהחתים את סנופ ואת נייט אחר כך. בזמן שהיה בלייבל הוא הופיע בעשרות אלבומים בינהם של Regulate...G-Funk Era של ווראן ג'י, Doggystyle של סנופ דוג ו The Chronic של דריי.


השיא של הקריירה שלו בעיני הייתה כשהוא הופיע לצידו של ווראן ג'י בסינגל Regulate ומלבד הפזמון עשה כמה וורסים בסטייל מאוד מיוחד של חצי שירה וחצי ריפרופ כזה.


הגדולה של נייט דוג הייתה אבל שהוא לא היה מוגבל לקבוצה אחת של אנשים והפזמונים שלו היסתובבו להם לא רק בקליפורניה אלא גם אצל ראפרים מזרחיים כמו: Black Rob, Eminem, Freeway, Jadakiss, Mobb Deep, Mos Def וראפרים דרומיים כמו: Ludacris, Jermaine Dupri, C-Murder ו Cee-Lo.


לקראת סוף שנות התישעים ותחילת שנות האלפיים לא היה ראפר אחד שרצה פזמון טוב והשם של נייט דוג לא עבר לו בראש והוא הפך לאחד "הזמרים" הכי מבוקשים בתעשיה והופיע בלהיטים הכי גדוליםשל שנות התישעים ושל שלנות האלפיים.


בשנת 2007 הבריאות של נייט דוג הידרדרה באופן קיצוני והוא עבר אירוע לב ויותר גרוע מזה שבץ מוחי ששיתק לו את צד שמאל. לצערו של נייט זה לא נגמר בטוב ובשנת 2008 הוא עבר שבץ מוחי נוסף. בראיון עם ווראן ג'י הוא אישר את הידיעה על השבץ השני ואמר שנייט מחלים לאט לאט אבל אז לפני שבוע הגיע המכה הגדולה והיתפרסם באינטרנט שהוא נפטר והסיבה היא כנראה סיבוך של השבץ שעבר או דום לב(ע"פ מקורבים עליו).

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה