יום שישי, 1 ביולי 2011

The Foreign Exchange - Connected - 2004

The Foreign Exchange - Connected - 2004



The Foreign Exchange הם צמד שכולל את המפיק ההולנדי Nicolay ואת הראפר/זמר Phonte(שגם חלק בהרכב Little Brother). החיבור בינהם התחיל בפורמים של Okayplayer שם פונטה וניקולאי "נפגשו" והחליטו להקליט אלבום בלי להיפגש אחד עם השני בכלל. ניקולאי היה שולח ביטים לפונטה באימייל ובתוכנות מסרים ופונטה היה מקליט עליהם ומחזיר את ההקלטות לניקולאי שעשה את המאסטרינג. הם החליטו לא להיפג בנים מול פנים עד שהאלבום לא יצא כדי לשמר על מקוריות השם.

פונטה וניקולאי שניהם היו חתומים כבר ב BBE שבלי בעיה החתימה אותם כהרכב גם והאלבום שלהם יצא בסופו של דבר בשנת 2004. כל האלבום הופק ע"י ניקולאי והכי הרבה אורחים, בינהם Big Pooh, שותפו של פונטה מLittle Brother וגם הרבה חברים ישנים שלהם כמו: Joe Scudda, YahZarah, Critically Acclaimed, Median, Oddisee, Darien Brockington שכולם עובדו איתם בעבר.
האלבום קיבל ביקורות טובות לרוב ומכר היטב במחתרת למרות הסאונד היוצא דופן שלו. בעקבות ההצלחה של האלבום הם פתחו לייבל משלהם The Foreign Exchange Music ואפילו היו מועמדים לגראמי באלבום השני שלהם.


האלבום לא היפ הופ טהור כמו שהרוב מכירים ומשלב הרבה אלמנטים אלקטרוניים וגם לא מעט RNB ושירה מצידו של פונטה וגם מצד חלק מהאורחים. האלבום נפתח באינטרו של שני דקות בערך של אינסטרומנטל וליווי בקטנה של הזמרת YahZarah והשיר האמיתי הראשון הוא בעצם הטראק השני ומסיבה מוזרה פונטה לא מופיע בו אלא הראפר Von Pea. מבחינתי אבל האלבום מתחיל באמת בשיר השלישי שמכיל את אחד האינסטרומנטלים הכי טובים שאני מכיר וורסים נהדרים מצידם של פונטה ו Joe Scudda.
כמובן שפונטה לא היה יכול להיפרד לגמרי מחברו הוותיק Big Pooh והזמין אותו להיתארח בטראק החמישי והשישי ובשניהם, למרות הביטים של ניקולאי יש וויב חזק של Little Brother.
עוד נקודה מאוד בולטת באלבום הוא השיר Brave New World שהוא סולו של פונטה שבו הוא מראפרפ ועושה את הפזמון ומפגין קצת את כישרון השירה שלו ומיד אחריו מגיע Posse Cut מעולה(The Answer) שחוץ מפונטה מביא את Oddisee, Sean Boog ואת Kenn Starr.
בטראק 12 פונטה שוב מתאחד עם השותפו הוותיק Big Pooh והם עושים ביחד את אחד השירים היותר טובים באלבום ומראים כמה כימיה יש בין שני אלה.
מי שמחפש קצת RNB ומשהו רגוע יותר עם שירה אז לא חסר גם זה באלבום, שירים כמו Sincere שהיה גם הסינגל מהאלבום, Come Around שהוא סולו של Darien Brockington ו Call לקראת סוף האלבום שהוא מכיל הרבה יותר שירה מאשר וורסים של ראפ.


האלבום הזה הוא אחד הדברים הכי מקוריים שאני מכיר, ההפקות של ניקולאי זה משהו טרי שלא שומעים כל יום ופונטה כהרגלו לא מסוגל לכתוב וורס לא טוב או משעמם. גם בחירת האורחים שלהם מעולה, אנשים כמו Median ו YahZarah שמופיעים בקביעות לאורך האלבום תורמים המון.
החיסרון היחידי של האלבום הזה הוא האורך שהוא קצת יותר משעה שזה אורך חריג לרוב.
האם שווה לקנות את האלבום? הייתי אומר שכן אבל הבעיה ש BBE לא מחזיקים בזכויות שלו יותר והוא לא מיוצר. פונטה טוען שהוא מתכוון לשחרר את האלבום מחדש למחירה בקיץ של 2011 שזה ממש עכשיו, אז נקווה לטוב. מי שלא ממש יודע מה זה היפ הופ אלטרנטיבי עלול לא להיתחבר לזה מהתחלה אז הורדה זאת הדרך הכי בטוחה.
בסיכום אני מביא לאלבום 4.5 כוכבים והפג היחידי שלו זה האורך כמובן והעודף RNB יכול להווה בעיה למי שלא אוהב ממש את הסגנון.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה