יום שלישי, 14 ביולי 2009

Mad Skillz - From Where???

Mad Skillz - From Where???






התחיל את הקריירה כבאטל ראפר וזכה במקום השני בתחרות באטלים בשנת 92, וזה הוביל אותו לחוזה ההקלטות הראשון שלו. זה היה הישג די גדול כיוון שבשנות התשעים אף אחד לא ספר ראפרים דרומיים.
עוד הישג גדול לדעתי לפחות הוא שSkillz הצליח להשיג לו כמה מהמפיקים הכי טובים שהיו לניו יורק באותה תקופה כמו: Buckwild, Large Professor, DJ Clark Kent, EZ Elpee, The Beatnuts ואת אחד המפיקים הכי טובים מדיטרוייט Jay Dee.
הוא גם הצליח להשיג את לארג' פרופסור וקיו טיפ כראפרים אורחים באלבום ועשה בסופו של דבר אלבום שנחשב בעייני רבים לקלאסיקה מחתרתית מאוד מוצלחת.

לצערינו האלבום שלו לא הצליח כמצופה ונכשל מאוד חזק מסחרית ומכר בערך 50 אלף עותקים. הוא נזרק מהלייבל שלו והתחיל לעסוק בעיקרון ב ghostwriting וכתב הרבה מאוד להיטים בשנות התישעים להרבה ראפרים מובילים.
הקאמבק שלו הגיע רק אחרי 9 שנה ואז היה ניראה שהסקילז המטורפים שלו קצת הלכו להם..
בכל מקרה בואו ניראה איך האלבום הזה יצא...

1. FROM WHERE??? (INTRO)
אינטרו נחמד..

2. IT'S GOIN' DOWN
אני זוכר פעם ראשונה ששמעתי את האלבום הדבר הראשון שעלה לי לראש זה איך הוא מזכיר את ביג אל, מבחינת קול ופלואו כאחד. דאם..
בכל מקרה שיר סבבה, הפקה מעולה של ג'י דילה.

3. THE NOD FACTOR
הסינגל הראשון מהאלבום שלא נשמע כמו משהו שיכול להצליח כסינגל...לא פלא שהאלבום שלו לא ממש הצליח.
בכל מקרה ביטנאטס עשו אחלה ביט פה וסקילז מביא לנו אחלה באטל ראפ פה.
שיר מעולה!

4. VA IN THE HOUSE
דאם ביט מעולה של באקווילד ובכללי אחלה שיר.
למי שתוהה זה אחד מהשירים האלה שאומרים "תיראו אותי, אני גדלתי בווירג'יניה ואני אחלה ראפר".

5. TONGUES OF THE NEXT SHIT (FEAT KALONJI THE IMMORTAL)
סקילז הפיק את זה בעצמו?? :O אחד הביטים הכי טובים באלבום האמת...מאוד אהבתי.
השיר עצמו יחסית חלש כנראה בגלל האורח שסקילז הביא לשיר הזה, אולי כדי לגרום לעצמו להיראות ממש ממש טוב.
בכל מקרה שיר סבבה.

6. DOIN' TIME IN DA CYPHA
וזה ביט של באקווילד?? לא נשמע כמוהו בכלל...ציפיתי למשהו הרבה יותר טוב.
בכל מקרה סקילז עושה פה אחלה עבודה עם הליריקס אז בכללי הייתי אומר שהשיר אחלה.

7. TIP OF THE TONGUE
דאם סקילז נשמע פשוט חייה בשיר הזה ויושב מעולה על הביט הזה שהופק ע"י Nick Wiz.
הייתי אומר שזה אולי השיר הכי טוב עד עכשיו באלבום.

8. EXTRA ABSTRACT SKILLZ (FEAT LARGE PROFESSOR & Q-TIP)
ואז מגיע השיר הזה...שזה כנראה השיר הכי טוב :)
בכל מקרה הצגה מאוד טובה של סקילז והוא הצליח להחזיק יפה מאוד ליד קיו טיפ ולארג' פרופסור.
אגב בדרך כלל אני לא ממש אוהב את קיו טיפ אבל הוא נשמע ממש טוב פה.
שיר מעולה!

9. WMAD (INTERLUDE)
......

10. GET YOUR GROOVE ON
עוד הפקה מעולה של באקווילד וסקילז הולך על משהו יותר ידידותי שלדעתי לא הולך לו הכי טוב אבל עדין שיר נחמד מאוד.

11. THE JAM
בכללי שיר ממש טוב, ג'י דילה עשה עבודה מעולה עם הביט הזה וסקילז יושב עליו יפה מאוד.
הבעיה שבשלב הזה(לי לפחות) מתחיל קצת לעלות על העצבים אותו באטל ראפ נטחן.
בכל מקרה, שיר טוב בכללי.

12. MOVE YA BODY
הסינגל השני וניראה לי האחרון ששוחרר מהאלבום שהופק ע"י DJ Clark Kent(כן זה שעבד המון עם ג'י זי) והוא מביא לנו את הביט הכי שקט והכי מתאים לרדיו שקיים באלבום הזה.
בכל מקרה שיר נחמד מאוד ושינוי מרענן בישביל האלבום הזה.

13. STREET RULES
הפקה של Shawn J. Period שלא נשמעת הכי טוב, לפחות לעומת שאר האלבום.
בכללי שיר נחמד, סקילז מביא לנו קצת חוקים מהרחוב...כך שאפ אי פעם אתם הולכים להרלם או משהו כזה...תקשיבו טוב טוב לשיר הזה קודם :)

14. ALL IN IT
עוד הפקה של Shawn J. Period ושיפור מאוד רציני מהקודמת שלו שנשמעת ממש טוב.
יש ווייב ממש טוב לשיר הזה...ומשהו מאוד קליט שהופך את השיר הזה למעולה פשוט!

15. UNSEEN WORLD (FEAT LONNIE B, KALONJI THE IMMORTAL, DR. MYNBENDA, LIL' ROC, & JAVON THE MEDIEVAL)
ניראה שסקילז לא רק מזכיר את ביג אל בקול ובפלואו אלה גם בזה שהוא מביא המון חברים שלו לשיר שכולם פחות טובים ממנו וכך הם גורמים לו להישמע ממש ממש טוב.
הרי איזה עוד שימוש יש ל Weed Carriers?
כמעט שכחתי לציין שEZ Elpee הביא לפה ביט ממש טוב, חבל לבזבז אותו על שיר בינוני כזה.

16. INHERIT THE WORLD
אני לא יודע אם זה רק אצלי אבל יש רעש מעצבן כזה מדי פעם ברקע שנשמע כאילו מישהו קורע לי את הרמקולים. אם זה רק אצלי, תתעלמו :)
חוץ מזה שיר לא רע בכלל לסגירה של האלבום.


מסקנה:
בכללי זה אלבום ממש טוב שמופק בצורה ממש טובה, סקילז עצמו מראה שהוא לא כמו רוב הבאטל ראפרים והוא כן מסוגל החזיק אלבום שלם.
אני חושב שאם סקילז היה מביא עוד קצת אורחים(2 או 3) ומפזר אותם קצת והיה מראפראפ טיפה פחות היה לנו אלבום הרבה יותר טוב, כי סה"כ לעבור בין לילה מפריסטיילר לראפר מקליט זאת לא עבודה קלה.
חבל לי מאוד שהאלבום לא הצליח קצת יותר, אולי היינו רואים אותו הרבה יותר בהמשך.
יש לי התלבטות מאוד קשה לגבי הציון...משהו בין 4 ל 4.5 אבל חשבתי על זה טוב טוב וכנראה בסופו של דבר מגיע לו ה 4.5...בסה"כ זה אלבום שכיף לשמוע מההתחלה לסוף, הנה השירים הכי טובים לדעתי:
It's Goin' Down
The Nod Factor
VA in the House
Tip of the Tongue
Extra Abstract Skillz
The Jam
Move Ya Body
Street Rules
All In It
Inherit the World

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה