יום שני, 2 במרץ 2009

AZ






AZ(נולד כ Anthony Cruz בתאריך 09.03.1972 בברוקלין,ניו יורק) הוא ראפר אמריקאי. הוא ידוע בזכות השירים הרבים שלו עם נאס,היותו חלק מההרכב The Firm ובזכות קטלוג האלבומים הרחב שלו.

AZ נולד לאמא אפרו-אמריקאית ואבא דומיניקני. הפרסום הראשון שהוא קיבל היה ההופעה בשיר של נאס Life's A Bitch מהאלבום Illmatic, הוא היה האורח היחידי באלבום. אחרי הצעות רבות מלייבלים שונים הוא חתם ב EMI. ע"פ מה שAZ אמר הוא חתם איתם על סך 400 אלף דולר. תקופה קצרה אחרי זה בשנת 1995 הוא שיחרר את אלבום הבכורה שלו Doe Or Die. האלבום היתקבל בברכה ע"י המבקרים אך המכירות שלו לא היו ממש מרשימות. הסינגל הראשון מהאלבום Sugar Hill היה הסינגל הכי מצליח שלו עד היום ואפילו הגיע לזהב. אחרי שEMI Label Group נסגר החוזה של AZ הועבר ל Noo Trybe Records/Virgin Records שהיה בבעלות אותו אדם.

קהל המעריצים של AZ גדל בצורה משמעותית אחרי היצתרפותו להרכב The Firm שהכיל את Nas, AZ, Nature ו פוקסי בראון ואת דריי וטראקמאסטרס כמפיקים. האלבום היחיד שלהם שנקרא The Album היה כישלון אצל המבקרים וכנ"ל במכירות(פלאטינה בישביל הרכב שכלל את נאס ופוקסי בראון והופק ע"י 2 המפיקים הכי גדולים בתעשייה אז אכן נחשב לכישלון). Pieces of a man היה האלבום השני של AZ. האלבום לא מכר טוב ואחרי שהחוזה שלו הסתיים הוא שוחרר מהלייבל. אחרי ששוחרר מהלייבל שלו והיה בלי חוזה הוא החליט להחזיר לעצמו את ההייפ ושיחרר אלבום שהוא קידם באופן עצמאי שנקרא S.O.S.A. בשנת 2000. תוך זמן קצר הוא חתם בMotown/Universal Records ושם שיחרר את האלבום השלישי שלו 9 Lives.


בשנת 2002 הוא שיחרר את האלבום הרביעי שלו Aziatic. הסינגל מהאלבום The Essence ביחד עם נאס היה מועמד לגראמי בקטגוריה "Best Rap Performance by a Duo or Group". הקליפ לסינגל I'm Back בילה הרבה זמן יחסית במסכים של MTV 2 ולמרות זאת גם האלבום הזה לא זכה להצלחה גדולה במכירות.

AZ היה צריך לשחרר עוד אלבום בשנת 2004 שנקרא Final Call אבל בגלל שהאלבום דלף לאינטרנט בערך חודשיים לפני שהגיע לחנויות AZ החליט לא לשחרר את האלבום ובמקומו הכין אלבום חדש שנקרא A.W.O.L. ששוחרר בשנת 2005 ובו היו שירים מהאלבום הקודם וכמות גדולה של שירים חדשים. הסינגל הראשון מהאלבום The Come Up שהופק ע"י DJ Premier היה לסינגל מפורסם יחסית.

האלבום השישי של AZ נקרא The Format ושוחרר בשנת 2006.


מאז The Format הוא שיחרר מספר מיקסטייפים ואת האלבום השביעי שלו Undeniable ששוחרר ב2008 שזכה להצלחה אצל המבקרים ואצל המעריצים שלו. האלבום מכר מעל ל 20 אלף עותקים.


חצי שנה בערך אחרי ששוחחר אלבום הסולו שלו Undeniable הוא שיחרר אוסף של חומרים לא משוחררים( Anthology: B-Sides And Unreleased) ואת האלבום שדלף מוקדם לאינטרנט(Final Call).


דיסקוגרפיה:

Doe or Die - 1995

The Firm: The Album - 1997

Pieces of a Man - 1998

S.O.S.A. (Save Our Streets AZ) (EP) - 2000

9Lives - 2001

Aziatic - 2002

Decade 1994-2004 - 2004 סוג של Greatest Hits.

Final Call - 2004 דלף מוקדם לאינטרנט ובסוף לא הגיע לחנויות.

A.W.O.L. - 2005

The Format - 2006

Undeniable - 2008

2008 - Anthology: B-Sides And Unreleased

2008 - Final Call(The Lost Tapes)













0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה