יום ראשון, 1 במרץ 2009

Pack FM - WhutduzFMstand4? - 2006


Pack FM - WhutduzFMstand4? - 2006




אני מניח שרובכם לא יודעים מי זה אז קצת רקע,
PackFM הוא MC מברוקלין שכרגע חתום ב QN5 Music שזה לייבל של ראפר בשם Tonedeff. האקט הכי מוכר של הלייבל כנראה זה CunninLynguists שהם הרכב מאוד מכובד ומוכר באנדרגראונד.
פאק היה באטל ראפר הרבה שנים לפני שהתחיל להיתעסק בקריירת המוזיקה ברצינות ולקח הרבה מאוד פרסים ראשונים בתחרויות הכי ידועות בניו יורק. אני לא אתחיל לפרט את הכל כי יקח לי קרוב ל 5 פסקות אבל אני אגיד שהוא החזיק בחלק מהתארים במשך שנים ולא ממש היו לו מתחרים.

הם לקח הפסקה מבאטלים והתחיל לעסוק בראפ ברצינות וניסה לשבור את המיתוס שבאטל ראפרים לא מסוגלים ליצור אלבום מעניין. הוא חתם ב QN5 של טונדף ואחרי מספר שנים שיחרר את WhutDuzFMstand4? שהיה להצלחה יחסית די טובה אצל המבקרים(אלה שעדין מתייחסים לאנדרגראונד).
האלבום זה שני דיסקים, האחד דיסק עם שירים והשני אינסטרומנטלים. אני כמוןב הולך להיתייחס רק לחלק הראשון של הדיסק.
האם באמת הוא יכול לשבור את התדמית של הבאטל ראפר ולעשות אלבום? בואו ניראה...

1. THE FUCK
סוג של אינטרו...
לא גרוע לגמרי כי פאק זורק וורס של איזה דקה לקראת הסוף.

2. SPELL IT WITH A "K"
אוקי שיר לא רע בכלל ופאק מציג את עצמו יפה מאוד לקהל.
הביט גם לא רע בכלל הופק ע"י DJ Static.

3. I CAN'T WIN
שיר ממש טוב ולדעתי הכי טוב באלבום הזה! הפקה מעולה של Elite.
פאק מדבר על המאבק שראפרים שמסרבים להיתמסחר צריכים לעבור כדי להצליח בתעשית ההיפ הופ, אולי הוא מדבר על עצמו בין היתר.

4. CLICK CLACK & SPRAY
הפקה קצת מוזרה אבל יחסית טובה של Deacon 'Da Villain' מקאנינג.
פאק מספר סיפור מעניין על אמן גראפיטי. פאק בעצם חושף פה בשיר שהיה בעבר טאגר די רציני ואפשר לראות גם לפי הטקסטים שבעטיפה של האלבום.
בכל מקרה שיר לא רע בכלל, קיים גם קליפ לשיר ביו טוב מי שמעוניין.

5. LESSONS
ביט די מוזר אני חייב לציין שהופק ע"י Croup.
בכללי אני מאוד אוהב את השיר, פאק מדבר על החיים שלו בבית ספר ובסופו של דבר מעביר לנו מסר די חשוב ואת דעתו לגבי לימודים ובית ספר.
אם הביט לא היה כזה מציק השיר היה יכול להיות מעולה.

6. NIGGA PASS
אוקי זה סקיט, אם עקבתם אחרי הסיקורים שלי אתם יודעים בדיוק מה אני חושב על סקיטים.
בכל מקרה הדעות שלי בדרך כלל לא תקיפות לגבי הסקיט הזה, זה אחד הדברים הכי מצחיקים ששמעתי בחיים שלי!

7. STOMP
הדבר הכי קרוב לקלאב באנגר שתיראו באלבום הזה והכי גאנגסטה אולי
בכל מקרה ביט די טוב של טונדף ופאק זורם ממש טוב עליו.
קיים קליפ גם לזה ביו טוב אם אתם מעוניינים.

8. KILT IT
אוקי זה קצר ומוזר כי פאק לא ממש אומר פה משהו מיוחד...אני מחשיב את זה כסוג של סקיט.

9. EXCUSES(FEAT. ICON THE MIC KING)
שיר מעניין מאוד ולא דבר ששומעים כל יום. פאק ואיזה ראפר אחר שאני לא מכיר מדברים על כל מיני סוגים של תירוצים.
אני יודע שזה נישמע כמו משהו מטומטם לגמרי אבל האמת זה שיר ממש משעשע.

10. FREE-ESTA
אממ...אני לא אוהב את השיר הזה אישית, נתחיל מהביט הטיפשי של טונדף ועד לנושא האידיוטי שפאק בוחר לדבר עליו.
למי שמעוניין, פאק מדבר על איך הוא תמיד רוצה להיכנס למסיבות בחינם...כן זה באמת מטומטם.

11. UPCLOSE & PERSONAL(FEAT. SUBSTANTIAL)
שיר ממש טוב שגם הוא הופק ע"י טונדף.
פאק וסאבסטנשיל(עוד ראפר שחתום ב QN5) מדברים שניהם באותו הזמן עם אותה הבחורה, מנסים להתחיל איתה ובסוף גם רבים עליה.
יחסית לרוב האלבום שיר די רגוע וקליל.

12. TOKEN LOVE SONG
עוד הפקה מעולה של טונדף ושיר ממש טוב.
פאק מדבר על בחורה שהוא יצא איתה תקופה די טובה בתיכון שהדבר הזה נגמר בפרידה.
שיר די עמוק ופאק שופך די הרבה רגשות בשיר הזה.

13. SUZIE
הנה הפקה ממש מוזרה של טונדף אבל השיר ממש משעשע.
פאק מדבר על גרופי של היפ הופ שבאיזה שלב בשיר חושבת שהוא נאס ושוכבת איתו בגלל זה.
ראיתי תמונה ממש מצחיקה אגב של פאק שהיצטלם עם בחורה שעל החולצה שלה היה רשום Suzie...צירוף מיקרים..?

14. UGLY WOMAN(FEAT. EXTENDED FAMM)
אוקי זה שיר ממש מוזר שפאק והחברים שלו מדברים על לזיין נשים מכוערות ולמה זה עדיף מנשים יפות.
שיר די משעשע אבל נמאס די מהר לדעתי.

15. FOREVERSHINE
ביט די טוב של KNO מקאנינג.
השיר עצמו זה באטל ראפ די טיפוסי אבל אני אישית אוהב מאוד את השיר הזה, הפלואו של פאק מדהים פה.

16. WHUTDUZFMSTAND4?
הנה עוד ביט מעולה של טונדף ופאק זורם ממש טוב עליו.
פאק קצת מדבר על החיים שלו וקצת על עצמו, בכללי שיר מעולה לסגירה ואחד השירים הכי טובים באלבום!


מסקנה:
אוקי האלבום הזה טוב ופאק ממש מרשים על המיקרופון. הפלואו שלו טוב מאוד(אומנם רחוק מהחבר שלו טונדף אבל גם מעולה) ובניגוד לכל חברי הלייבל שלו הוא יודע לכתוב כמו שצריך.
האלבום הוא לא כמו רוב האלבומים שתשמעו, האלבום יותר מלא בתוכן הומוריסטי ושטויות וצריך לגשת עליו עם ראש פתוח ומצב רוח טוב כדי באמת להבין אותו.
החיסרון הגדול של האלבום הזה הוא הביטים, חלק מהביטים שפשוט נישמעים מוזרים בצורה מוגזמת וחלקם גם גרועים. החיסרון השני שחלק קטן מהנושאים גם מוזרים וממש מפגרים(למרות שחלקם מצחיקים רצח). מה שכן השירים הכי טובים באלבום ממש טובים ושווים כל רגע.
אני לא הולך להיות גרופי ולהגיד שהאלבום ממש טוב, הוא טוב אבל לא משהו מיוחד מדי. אם אתה במצב רוח מתאים ואין לך בעיה עם סוג הנושאים שציינתי שבעצם מדברים לרוב על כלום אז לא צריכה להיות לכם בעיה עם האלבום.
לצערינו האלבום כבר לא מיוצר על דיסקים אלה רק ניתן להזמין אותו בגירסא דיגיטלית מאמאזון או מ ITUNES.

אני נותן לאלבום 3 כוכבים והנה השירים הכי טובים:
Spell It With A "K"
I Can't Win
Click Clack & Spray
Lessons
Nigga Pass (Skit) זאת הפעם הראשונה שאני מכניס סקיט לרשימות שלי.
STOMP
Upclose & Personal
Token Love Song
Forevershine
WhutduzFMstand4?

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה