יום ראשון, 1 במרץ 2009

Big L - The Big Picture - 2000

Big L - The Big Picture - 2000







אחרי שהאלבום הראשון של ביג אל, Lifestylez Ov Da Poor & Dangerous, שוחרר בשנת 95 וראה הצלחה מחתרתית די גדולה L החליף את הלייבל הקודם שלו ועבר ל Rawkus.
הקריירה של ביג אל התחילה לפרוח סוף סוף והוא פתח לייבל משלו בשם Flamboyant Ent. בזמן ההכנה של האלבום הייתה שמועה שביג אל היה מוכן לעבור שוב ללייבל אחר והפעם לחתום אצל ג'י זי ולקבל כנראה פרסום. אבל לפני שמשהו כזה קרה לצערינו בגיגל אל נורה למוות לא רחוק מהבית שלו.

כדי לסיים את האלבום הזה היקבצו ביחד DJ Premier, Pete Rock, Kool G. Rap, Big Daddy Kane וחלק מהחבר'ה מ DITC. עובדה מוזרה שאף אחד מהקרו הקודם שלו Children Of The Corn אפילו לא טרח להופיע באלבום.
למרבה האירוניה האלבום היה הכי מצליח שלו ומכר מעל חצי מליון עותקים שזה מספר מאוד מכובד בישביל ראפר מחתרתי, בנוסף הביקורות היו טובות כלפי האלבום וכנ"ל המעריצים.

1. THE BIG PICTURE (INTRO)
לא מיותר לגמרי אני חייב לציין...הרבה יותר מהרבה אינטרואים ששמעתי בחיים שלי.

2. EBONICS
שיר ענק של ביג אל בין הטובים באלבום ללא ספק.
פה ביג אל אומר הרבה מילים בסלנג ומסביר אותם.
תחפשו את הליריקס של השיר ותראו הרבה מהסלנגים שאולי לא הבנתם תמיד .
מופיע בשיר גם סימפול של נאס...מזהים?

3. SIZE 'EM UP
השיר הזה לא נופל אפילו לא בקצת מהקודם ואני חושב שבעיקר בזכות הביט המעולה של Ron Browz.
השיר קצת ארוך אבל הפלואו של ביג אל ממש עוזר להשאיר אותי לפחות בריכוז לאורך כל ה 4 דקות.
מבחינת התוכן אין פה משהו חדש שL עוד לא אמר אף פעם...לרוב ראפר על עצמו וכמה הוא טוב ועל כמה אחרים נחותים לעומתו.

4. DEADLY COMBINATION (FEAT 2PAC)
זה כמובן לא שיר "אמיתי" אלה מיקס. טופאק ובגיל אל לא עבדו אף פעם ביחד.
השיר הזה נלקח מאיזה מיקסטייפ ואגב הגירסא המקורית של השיר כללה גם את ביגי...למה הורידו אותו??
הביט נשמע מאוד ווסט קוסט אבל נישנע שביג אל מסתדר איתו יפה מאוד.

5. '98 FREESTYLE
די אופייני לביג אל לעשות דבר כזה לדבר על כמה הוא זיין וכמה הוא יותר טוב.
אבל אם זה פריסטייל באמת זה בין הטובים ששמעתי.
יש לו פה כמה שניות עם פלואו ממש טוב.

6. HOLDIN' IT DOWN (FEAT AG, MISS JONES, & STAN SPIT)
הביט טיפה שונה אבל נשמע טוב את הסימפולים בפזמון אהבתי..
הוורס של אל טיפה מצחיק הוא כרגיל מספר על כמה קל לו לזיין ועד כמה הוא טוב.
Stan Spit עושה 2 וורסים שגם טובים.
לדעתי אבל שיר יותר חלש באלבום..

7. THE HEIST
סטוריטלינג די טוב של ביג אל שלוקח בקטנה את הקונספט של ביגי מהשיר Warning.
בכל מקרה זה לא משהו ממש מורכב, שמעתי סיפורים הרבה יותר מורכבים על שודים למינהם.
בכללי אני יכול להגיד שזה שיר לא רע בכלל עם הפקה די טובה של Ron Browz.

8.THE ENEMY (FEAT FAT JOE)
שיר עם ביט ממש טוב אפל כזה,
ביג אל עם האגו שלו הרגיל והטוב.
you mad cuz what you make in a year i make in 1 show
פאט ג'ו מתארח בשיר ונשמע לא רע.
ביג אל מספר על זה שהכיסים שלו התחילו להתמלא בצורה חוקית.

9. FALL BACK (FEAT KOOL G. RAP)
בכללי אני אוהב את השיר הזה אבל קצת קשה לי להגיד את זה, אבל קול ג'י ראפ לא נשמע הכי טוב פה.
ביג אל נשמע הרבה יותר טוב ממנו.
אגב הביט בשיר הזה מעולה והופק ע"י Shomari.

10. FLAMBOYANT
ביט חמוד מאוד ושיר גם לא רע בכלל, עוד קצת אגו של ביג אל
rhyme with me and ima make you a star
פה הוא גם אומר שהוא מייצג את הרחוב שלו, 139.
שיר חמוד סך הכל..

11. CASUALTIES OF A DICE GAME
Ron Browz עושה פלאים עם הביטים באלבום הזה! בלי קשר לביט השיר הזה ממש טוב בזכות הסטוריטלינג של אל.
אני לא חושב שצריך לספר לכם על מה השיר אתם בטח מבינים הכל לפי השם של השיר.

12. PLATINUM PLUS (FEAT BIG DADDY KANE)
פרימו החליט לשחק איתנו בקטנה ומתחיל את השיר הזה בצורה משעממת טיפה וגרם לי לפחות לחשוב שזה הולכת להיות הפקה סטייל גאנגסטאר סוג ז אבל אחרי 15 שניות הביט האמיתי קופץ ואתה מקבל סוג של סטירה לפרצוף.
אני לא רוצה להישמע מגזים אבל פאק אני חולה על השיר הזה פשוט! ביג אל נשמע טוב מהרגיל פה עם החרוזים והפאנצ'ים וקיין מראה לכולם שלא כל הראפרים מהאולד סקול היזדקנו לגמרי.
אפילו הפזמון בשיר הזה ממש טוב...אני פשוט לא מצאתי נקודת טורפה בשיר.

13. WHO YOU SLIDIN' WIT (FEAT STAN SPIT)
אני בכלל לא חושב שהשיר הזה צריך להימצא באלבום הזה. What??
אפילו הביט של פיט רוק(שאגב יחסית עליו לא נשמע ממש טוב) לא יכול להציל את השיר הזה מלהיות גרוע.

14. GAMES (FEAT GURU & SADAT X)
אורחים לא ממש צפויים אבל עדין נשמע די טוב
השיר הזה מזכיר לי את השיר של מוב Trife Life טיפה..
סאדאט X לא נשמע טוב אבל לאדע הוורס שלו הפריע לי..
בכללי שיר נחמד
אגב השיר הוקלט אחרי מותו של ביג אל..

15. THE HEIST REVISITED
סטוריטלינג חמוד מאוד שמדבר על חבר שלו ששכר חדר עם אשתו של ביג אל ו...
תקשיבו לשיר.
גם ביט חמוד מאוד יש סקסופון כזה ברקע מדי פעם אהבתי את זה, בכללי הביט הזה עדיף על הביט המקורי לדעתי.

16. THE TRIBORO (FEAT FAT JOE, O.C., & REMY MARTIN)
השיר הזה היה יכול להיות ממש טוב אם היו מקצרים אותו בחצי(נחשו איזה חצי הייתי מקצר).
הביט של Showbiz לפחות לא מאכזב, בכללי זה שיר בסדר גמור אבל יחסית מאכזב.


מסקנה של סרגיי:
האלבום הזה היה נשמע הרבה יותר טוב אם הלייבל לא היה צריך להביא כל מיני ראפרים סוג ז כדי להשלים את המקום של ביג אל(אני מדבר על רמי מרטין ופאט ג'ו לדוגמא).
בלי קשר לאותם אורחים האלבום עדין נשמע טוב ומופק בצורה טובה, ביג אל מראה כישרון אמיתי בחלק גדול מהשירים והופך את האלבום לחוויה מהנה לרוב.
כמו שאמרתי מקודם הצד הרע באלבום זה יותר מדי אורחים שלא היו צריכים להיות שם והקטע שהאלבום נשמע קצת כמו מיקסטייפ.
קניה של האלבום בהחלט צריכה לבוא בחשבון אבל אני לא הייתי מוציא על זה יותר מ 14 דולר.

הוא מקבל אצלי 4 כוכבים והשירים הכי טובים:
Ebonics
Size 'Em Up
Deadly Combination
'98 Freestyle
The Heist
The Enemy
Fall Back
Casualties of a Dice Game
Platinum Plus
The Heist Revisited


מסקנה של יובל:
אלבום בכללי נחמד מאוד אבל לדעתי הוא היה אמור לצאת יותר בתור אוסף.
את הראשון שלו העדפתי הרבה יותר..
אולי אם הוא היה חיי עד סוף האלבום היה יוצא מזה משו הרבה יותר טוב.

אני נותן לו 3 כוכבים וזה השירים שהכי אהבתי:
Ebonics
The Enemy (ft Fat Joe)
Fall Back
The Heist Revisited
Platinum Plus


קרדיטים:
קודם כל אני לא כתבתי את הסיקור לבד אלה ביחד עם יובל תמיר, קרדיט מפורט יותר:
האינטרו נכתב על ידי
השירים: 2, 5, 6, 8, 10, 14 ו 15 נכתבו ע"י יובל.
השירים:1, 2, 4, 7, 9, 11, 12, 13, 16 נכתבו על ידי.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה