יום שישי, 26 בפברואר 2010

Ice Cube - Death Certificate - 1991

Ice Cube - Death Certificate - 1991



אלבום הסולו השני של אייס קיוב(אם לא נחשיב את ה EP המיותר הזה שהוא שיחרר שנה לפני זה שכלל כל מיני שירים שלא היו מספיק טובים להיכנס לאלבום הראשון) יצא בשנת 91 שהיה שינוי די רציני לעומת האלבום הראשון שלו. אייס קיוב הפסיק לעבוד עם ה Bomb squad, המפיקים של פאבליק אנמי ועבר לעבוד עם ההומיס שלו DJ Pooh, Bobcat ו Sir Jinx.
מבחינת תוכן אייס קיוב נהיה יותר אגרסיבי, תוקפני ויותר כועס מהאלבום הראשון שלו אפילו וכך גם רמת הגזענות שלו, השנאה כלפי הנשים והאלימות עלתה בכמה רמות(בעיקר נגד ארה"ב, המשטרה, נשים מכל הצורות והסוגים, אנשים לבנים, סינים, יפנים ובעצם כל דבר שלא היה אייס קיוב) וכתוצאה מכל זה השם והמותג של אייס קיוב נאסר להפצה בכמה מדינות בארה"ב(אני לא צוחק איתכם...זה אשכרה הייתה עבירה על החוק למכור את האלבומים שלו או לשמוע אותם.).

עוד נקודה חשובה באלבום הזה היא שהאלבום כלל דיס מאוד אכזרי כלפי NWA שנקרא No Vaseline שעד היום נחשב לאחד הדיסים היותר אכזריים ויותר טובים בתולדות ההיפ הופ ולכאורה פירק את NWA לגמרי(וגם הקטע שאיזי אי המשיך לדפוק אותם ולקחת מהם את כל הכסף שהם היו עושים).
בכללי במקומות שכן הסכימו למכור את האלבום ולסקר אותו הוא קיבל ציונים מאוד גבוהים והוגדר בהרבה מאוד מקומות כהעבודה הכי טובה של קיוב ובסופו של דבר האלבום מכר מעל מליון עותקים.
בואו ניראה במה מדובר באמת..

1. THE FUNERAL
אינטרו...

2. THE WRONG NIGGA TO FUCK WIT
אם עד היום זה לא היה ברור שאסור להיתעסק עם אייס קיוב אז הוא מבהיר את זה סופית בשיר הזה.
בכל מקרה תמיד אהבתי את השיר הזה ואני חושב שזה שיר פשוט מעולה כדי להיכנס לאווירה של האלבום.

3. MY SUMMER VACATION
אפילו כשאייס קיוב יוצא לחופשה הוא עדין מוכר סמים רק לא בעיר שלו הפעם...
הביט בשיר הזה אולי לא הדבר הכי טוב שתישמעו באלבום הזה אבל אייס קיוב מקיים את הצד טוב מאוד.
שיר מעולה!

4. STEADY MOBBIN'
השיר הכי ידידותי באלבום אולי ולמרבה האירוניה הוא מדבר על פשע.
בכל מקרה זה הסינגל הראשון מהאלבום שעד היום נחשב לאחד הסינגלים היותר מפורסמים שלו.
בכל מקרה אחלה שיר.

5. ROBIN LEACH
סקיט...

6. GIVIN' UP THE NAPPY DUGOUT
קשה לי להאמין שיש אישה בעולם שצליח לשמוע את השיר הזה בלי להיגעל, מצד שאני אני לא חושב שיש יותר מדי גברים בעולם שמסוגלים לשמוע את השיר הזה בלי לצחוק בקול רם.
שיר מעולה פשוט!

7. LOOK WHO'S BURNIN'
עוד שיר "אנטי נשי" אולי לא ברמה של השיר הקודם אבל עדין משעשע ברמות.
אחלה שיר!

8. A BIRD IN THE HAND
בתוך שני דקות אייס קיוב מספר על נער שחיפש עבודה והחיפושים שלו נגמרו בזה שהוא התחיל למכור סמים.
קצר ומעניין זה כל מה שיש לי להגיד על השיר הזה.

9. MAN'S BEST FREIND
והשיר הזה שהוא גם כן 2 דקות מוקדש לחבר הכי טוב של אייס קיוב, האקדח שלו וההשווה שלו לקונדום הצחיקה אותי קצח.
בכל מקרה אחלה שיר.

10. ALIVE ON ARRIVAL
השיר הזה מדבר על איך שאייס קיוב נורה בדרייב בי, מובא לבית חולים ומת בסופו של דבר בגלל "גזענות" לא מצליחים לקשר..? תשמעו את השיר!
שיר מעולה!

11. DEATH
סקיט...

12. BIRTH
עוד סקיט..

13. I WANNA KILL SAM
הנה ההתקפה של אייס קיוב על ארה"ב ובשיר הזה הוא משווה את הצבא לעבדות, הגזמה..? תשמעו לבד ותחליטו.
אחלה שיר!

14. HORNY LIL' DEVIL
אייס קיוב נגד האדם הלבן :D אני יודע שזה נשמע מגוכך אבל תשמעו את השיר כמה פעמים ותיראו את הפואנטה שלי.
שיר מעולה!

15. BLACK KOREA
וורס אחד אנטי קוריאני...
לא משהו מיוחד אבל גם לא גרוע.

16. TRUE TO THE GAME
הסינגל השני מהאלבום וגם הוא יחסית ידידותי לעומת רוב האלבום.
האמת השיר הזה אף פעם לא עשה לי את זה, הוא יד נחמד אבל מתחיל שעמם מהר מדי ולא הכי מתאים לאווירה של האלבום.

17. COLOR BLIND (FEAT DEADLY THREAT, KAM, MAAD CIRCLE, KING TEE, & J-DEE)
אייס קיוב מביא את ההומיס שלו והם כולם עושים אחלה שיר על הכנופיות בלוס אנג'לס.
מי שלא ממש מכיר את הראפרים אז חלקם מאוחר יותר הרכיבו את Da Lench Mob והחלק האחר הוא ההרכב של WC.
בכל מקרה אחלה שיר.

18. DOING DUMB SHIT
התוכן של השיר תואם יופי את השם שלו...איפשי ודי מיותר.

19. US
מעניין מאוד...אייס קיוב הפעם מביא ביקורת חריפה על השחורים, סוחרי הסמים וכל הפושעים למיניהם שהורסים את הקהילה השחורה ולא מחזירים כלום ומשתמשים בכסף לטובתם האישית בלבד.
נסיון מאוד מעניין אני חייב לציין ושיר מעולה.

20. NO VASELINE
אחרי ש NWA שיחררו דיס על אייס קיוב הוא לא שתק להם והקליט את השיר הזה, שכביכול הדיס הכי טוב בכל הזמנים...אני לא יודע לגבי זה אבל אחד הטובים ללא ספק.
בכל מקרה דרך נהדרת לסיים את האלבום.


מסקנה:
האלבום הזה הוא בדיוק מה שכולם אומרים, עצבני, כויס, מלא גיזענות ומה לא...וכמובן מלא בשירים מעולים! אני חייב להסכים עם רוב הביקורות שהאלבום הזה הוא בהחלט הדבר הכי טוב שקיוב עשה אי פעם ולצערינו מפה הוא רק היתרכח והידרדר לאט לאט.
הביטים באלבום אולי טיפה פחות טובים ממה שצפיתי אבל הולכים די טוב עם הליריקס והסטוריטלינג המעולה של אייס קיוב שגונב את ההצגה כל פעם מחדש פשוט.
אני בהחלט הולך להמליץ לכם לקנות את האלבום כמה שיותר מהר!
אני מביא לאלבום הזה 5 כוכבים ובתאכלס חוץ מהסקיטים ו Doing Dumb Shit האלבום פשוט מעולה בלי נקודות חולשה בולטות.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה