יום חמישי, 22 באפריל 2010

Above The Clouds



ב 19 לאפריל 2010 איבדנו את אחד הראפרים הכי חשובים בהיסטוריה אולי, כן כמו שהרוב שמעתם גורו מהצמד גאנגסטאר הלך לעולמו כתוצאה ממחלת הסרטן.



אני אישית שמעתי על החדשות יום אחרי ביום העצמאות ואשכרה ראיתי חושך בעיניים כשקראתי את מה שקראתי ב Ynet. יום למחרת כשבאתי לעבודה וכרגיל היתישבתי עם הקפה מאחורי השולחן , חיברתי את האיפוד שלי לרמקולים הניידים שיש לי שם ודיפדפתי וחיפשתי מה לשמוע קפץ לי לעיניים ישר האלבום של גאנגסטאר Moment Of Truth.
איך ששמתי את האלבום לשמיעה באמת קלטתי שזהו, גורו לא איתנו יותר, אותו אחד שהעברתי שעות לשמוע אלבומים של גאנגסטאר ואת הסולואים שלו בין היתר.
למי שלא מכיר אותו ממש אז גורו התחיל את הקריירה שלו לקראת סוף שנות השמונים והקים את Gang Starr, ההרכב המקורי היתפרק והחברים עזבו וכך גורו מצא את השותף החדש שלו DJ Premier ואיתו הוא עבד במשך 14 שנים ועשה הכל בערך, מהאגו ראפ הרגיל ועד להיות הראפר המצפוני שדואג לנוער, זכויות השחורים והקהילה שלו.
גורו אפשר להגיד היה הבן אדם הראשון שעשה שילוב אמיתי בין ג'אז לראפ עם הפרוייקטים שלו Jazzmatazz שהיה שילוב של ג'אז חיי ברוב המיקרים(עם כמה שיותר כלים חיים ופחות סאמפלים) והראפ שלו ושל ההומיס שלו.
הבן אדם עבד עם כל כך הרבה אנשים בקריירה שלו..ואני לא מדבר רק על היפ הופ, אנשים כמו Donell Jones, Macy Gray, Erykah Badu, Craig David, Isaac Hayes, Damian Marley ועוד רבים אחרים. והמורשת שלו בעייני הרבה יותר גדולה מרוב הראפרים שאני מכיר.


בכל מקרה זה לא איזה "כתבה" מקצועית שרציתי לכתוב אלה כמה דברים שהיו לי על הלב להוציא החוצה וסה"כ לתת כבוד לבן אדם שמגיע לו.
הנה מספר לינקים לסיקורים שעשיתי על גאנגסטר, אוסף לכבודו וביוגרפיה:

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה