יום שבת, 24 באפריל 2010

Big Daddy Kane - Looks Like A Job for... - 1993

Big Daddy Kane - Looks Like A Job for... - 1993


האלבום החמישי בקריירה הארוכה יחסית של ביג דדי קיין שוחרר בשנת 93 ובניגוד לאלבום הקודם שלו, Prince of Darkness שלא מכר ממש טוב ולא התקבל טוב ע"י המבקרים והמעריצים, האלבום הזה מכר הרבה יותר אבל עדין לא מספיק ולא כמו שלושת האלבומים הראשונים שלו.
המעריצים והמבקרים הגדירו את האלבום הזה כקאמבק וחזרה לשורשים ולהרדקור שהוא עשה בסוף שנות השמונים ותחילת שנות התישעים. האלבום עדין לא היה איזה חידוש ענק או גיוון ממש מצידו של קיין, הוא עדין המשיך לעשות אגו, שירים לבחורות ובאטל ראפ. מה שכן הפעם קיין החליט לערב מפיקים שונים שלא עבד איתם ממש כמו Trackmasters, Large Professor, Easy Mo Bee וכמה מפיקים מה Bomb Squad.
האלבום הזה מבחינתו של קיין היה סיום של תקופה, הלייבל האגדי Cold Chillin(ביתם של הג'וס קרו כמובן) התחיל להיתקפל לאט לאט וזה היה האלבום האחרון שלו תחת הלייבל וגם סיים באופן רישמי את ההצלחה המסחרית שלו עם האלבום הזה.
לאלבום הזה קיין הביא את החברים הישנים שלו להישתתף באלבום כמו: Scoob Lover, Scrap Lover, Mister Cee, ו Lil' Daddy Shane האח הצעיר שלו שהישתתף גם באלבום הקודם שלו. היו גם כמה אנשים חדשים כמו: Laree Williams, Karen Anderson ו Spinderella מ Salt-N-Pepa.
אז ניראה מה הוא עשה באלבום הזה..

1. LOOKS LIKE A JOB FOR...
אם אני לא טועה זה היה בין הביטים הראשונים שהטראקמאסטרס הכינו אי פעם והביט ממש טוב, מה קרה להם לעזאזל בהמשך השנים?
בכל מקרה לפתיחה כרגיל קיין מביא קצת אגו מעניין ומצחיק.
אחלה שיר.

2. HOW U GET A RECORD DEAL
זה אחד השירים האהובים עלי של קיין מכל הקריירה שלו, אני בדרך כלל לא הכי אוהב שירים בסטייל כזה אבל קיין הביא פה פשוט יצירת אומנות.
שיר מעולה!

3. CHOCOLATE CITY(FEAT. MISTER CEE, SCOOB LOVER, SCRAP LOVER & LIL DADDY SHANE)
לא יאמן שתוך 3 דקות נדחפו לפה 5 וורסים והפזמון מספר פעמים...
בכל מקרה Posse Cut מאוד מוצלח.
שיר מעולה!

4. PRELUDE
פריסטייל הקדמה לזה...

5. THE BEEF IS ON
אוקי ביג דדי קיין אף פעם לא היתיימר להיות איזה בחור קשוח או גאנגסטר וזה בערך הנסיון הכי גדוול שלו אחד כזה.
השיר לא רע בכלל אבל ממש לא מתאים לאחד כמו קיין.

6. STOP SHAMMIN
ביטים של Easy Mo Bee תמיד מבורכים אצלי...
השיר אומנם יחסית חלש לעומת רוב השירים בפתיחה אבל עדין די טוב וקיין עושה עבודה טוב פה.
שיר סבבה.

7. BROTHER MAN, BROTHER MAN(FEAT. LIL DADDY SHANE)
סוג של המשך לשיר מהאלבום הקודם שלו רק הרבה יותר טוב!
האח הצעיר של קיין ראפר לא רע בכלל...מעניין למה הוא אף פעם לא שיחרר אלבום..
בכל מקרה אחלה שיר.

8. REST IN PEACE
לפי הכותרת זה ניראה כמו שיר שמוקדש להומיס מתים אבל זה לא, השם של השיר מדבר על זה שקיין רצח את המיקרופון וכל מיני ראפרים(מילולית).
בכל מקרה אחלה שיר.

9. VERY SPECIAL(FEAT. SPINDERELLA, LAREE WILLIAM & KAREN ANDERSON)
קיין חייב היה לדחוף לפחות שיר אחד לבחורות לאלבום..
לא שונה מרוב השירים האלה לא אהבתי.

10. HERE COMES KANE, SCOOB & SCRAP(FEAT. SCOOB LOVER & SCRAP LOVER)
עוד Posse cut של קיין והפעם רק עם שני הרקדנים/ראפרי גיבוי שלו.
בכל מקרה אישית אהבתי את השיר, סקוב וסקראפ אומנם לא ברמה של קיין אבל יש להם סקילז.

11. NIGGAZ NEVER LEARN
הייתי אומר שלעבודה הראשונה של קיין ולארג' פרופסור הייתי רוצה לראות ביט הרבה יותר טוב וליריקס קצת יותר מעניין אבל גם זה לא רע.
ציפיתי למשהו טוב יותר אבל נסתפק בזה.

12. GIVE IT TO ME
זה שיר נחמד אבל מתחיל לשעמם מהר מאוד...

13. NUFF RESPECT(REMIX)
אם אני לא טועה השיר הזה במקור היה אמור להיות בסאונדטראק של הסרט הכושל הזה של טופאק Juice.
בכל מקרה אני שמח שבסופו של דבר הוא הגיע לאלבום הזה כי זה אחלה שיר!

14. FINALE
כרגיל בסוף כל אלבום של קיין הוא מביא תודות לכל מיני אנשים וזה לא שונה פה..


מסקנה:
אני זוכר שפעם ראשונה ששמעתי את האלבום הוא הפתיע אותי רצח כי אחרי אלבום כמו Prince of Darkness לא היו לי יותר מדי ציפיות אבל קיין ממש חזר לשורשים באלבום הזה ואני חושב שאני לא הולך להגזים אם אני אגיד שזה האלבום הכי טוב והכי מעניין שלו. אני לא רוצה להמעיט בערך של שני הראשונים שלו אבל האלבום הזה הרגיש לי הרבה יותר שלם ומעניין.
שוב עם כל הכבוד לקיין הוא מפיק טוב אבל אני מעדיף לשמוע מפיקים אחרים עובדים איתו כמו Easy Mo Bee ו Large Professor ואני שמח שהוא נתן היזדמנות לאחרים לעזור לו עם האלבום.
אז כמו שאמרתי אני חושב שזה פשוט אלבום מעולה מלבד מספר נפילות קטנות לקראת הסוף ולכן אני ממליץ לכם בחום להשיג אותו ואם יתאפשר לכם לקנות אותו.
אני מביא לאלבום הזה 4.5 כוכבים והנה השירים הכי טובים לדעתי:
Looks Like a Job For...
How U Get a Record Deal?
Chocolate City
The Beef is On
Stop Shammin
Brother Man, Brother Man
Rest in Peace
Here Comes Kane, Scoob and Scrap
Niggaz Never Learn
Nuff Respect (Remix)

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה