יום שבת, 19 ביוני 2010

50 Cent - Get Rich Or Die Tryin - 2003

50 Cent - Get Rich Or Die Tryin - 2003


אני מניח שכל אחד היום שמע על השם הזה 50 Cent אפילו כאלה שלא ממש מתעניינים בהיפ הופ. אבל לפני שפיפטי הפך לכוכב היפ הופ, שחקן קולנוע ואיש עסקים מצליח עברו עליו כמה דברים.
פיפטי היה מאלה שנדפק די הרבה בתעשיית המוזיקה לפני שהוא ראה הצלחה, ההיזדמנות הראשונה שלו ניתנה לו ע"י Jam Master Jay המנוח שהחתים אותו לייבל שלו ולימד איך לבנות שיר כמו שצריך ולכתוב באופן יעיל יותר.

אחרי שדברים לא ממש היסתדרו עם ג'אם מאסטר ג'י הוא עזב את הלייבל ואחרי תקופה קצרה היתגלה ע"י Trackmasters והוחתם לקולומביה. בקולומביה פיפטי הקליט את השיר How To Rob שהפך לסינגל מחתרתי מאוד מצילח שבו פיפטי דיבר על איך הוא שודד ראפרים אחרים כמו: Jay Z,Busta Rhymes,Diddy,Big Pun, Master P, Silkk The Shocker, Will Smith כמה חברי וו טאנג ועוד רבים אחרים.
אחרי גם כמה חילופי דיסים קטנים עם ג'ה רול ו Murda Inc באה המכה האמיתית ופיפטי נורה ליד הבית של סבתא שלו 9 פעמים(רבים מאמינים שהוא נורה בגלל שהזכיר גאגסטר ידוע מקווינס בשם Supreme שהיה גם קשור ל Irv Gotti ו Murda Inc).
אחרי התקרית הזאת פיפטי נזרק מהלייבל שלו ונכנס לרשימות השחורות של התעשיה, אף אחד לא הסכים לעבוד איתו וללא ברירה הוא נסע לקנדה והקליט חומרים שם. באותו זמן פיפטי היה צריך צוות חדש וכך קמו ג'י יוניט, שהיו מורכבים מ2 חברי ילדות שלו Lloyd Banks ו Tony Yayo. הוא בנוסף היתחבר ל Sha Money XL שהפך לאמרגן שלו.
אחרי שאמינם קיבל העתק של אלבום מחתרתי שלו Guess Who's Back? הוא היתרשם מאוד וישר רצה להחתים אותו. משם הסיפור די מוכר...
האלבום הזה מכר מעל 8 מליון עותקים בארה"ב והיתקבל טוב ע"י המבקרים.

1. INTRO
...

2. WHAT UP GANGSTA?
פתיחה די טובה לאלבום גאנגסטה אבל שיר יחסית חלש.

3. PATIENTLY WAITING (FEAT EMINEM)
אחד השירים הראשונים ששמעתי מהאלבום הזה, אם אני לא טועה זה אחד השירים הראשונים שדלפו לאינטרנט לפני שיצא האלבום.
בכל מקרה הבית השלישי די משעמם אבל חוץ מזה השיר דווקא סבבה.

4. MANY MEN (WISH DEATH)
כנראה השיר הכי טוב באלבום הזה אבל חבל שהפלואו של פיפטי נשמע כל כך איטי ומשעמם פה, היה יכול להיות שיר הרבה יותר טוב.
בכל מקרה אהבתי.

5. IN DA CLUB
אין כמעט בן אדם שלא מכיר את השיר הזה...הדבר הזה היה אחד הלהיטים הכי גדולים שההיפ הופ ראה.
השיר הזה מדבר בערך על כלום אבל קשה מאוד וכנראה בילתי אפשרי לא להיתחבר עליו. הביט הזה ממכר רצח...מי שאומר שהוא לא אוהב את השיר הזה אני חייב לפקפק באמינות שלו.

6. HIGH ALL THE TIME
האלבום התחיל בצורה די טובה והגיע לזה...
משעמם מאוד.

7. HEAT
אני לא יודע אם זה ההרדקור ליריקס או הביט המוצלח שהופכים את השיר הזה למעולה אבל אני מאוד אהבתי את השיר הזה.
אחד השירים היותר טובים שפפטי עשה אי פעם לדעתי.

8. IF I CAN'T
ביט מעולה של דריי ופלואו די מוצלח של פיפטי הופכים את השיר הזה לדי טוב.
הליריקס בשיר די סתמי אבל קל להיתעלם מהם בזכות הביט..

9. BLOOD HOUND (FEAT YOUNG BUCK)
והנה החבר הרביעי הרישמי של ג'י יוניט Young Buck. בכללי השיר נחמד אבל לא משהו מיוחד.
לגבי ההופעה הראשונה של באק עם פיפטי...אני לא יודע שמעתי דברים הרבה יותר טובים ממנו.

10. BACK DOWN
הנה לכם דיס על ג'ה רול, השיר הזה נשמע מצחיק ואכזרי בו זמנית ואני חייב לציין שזה שילוב מנצח.
הפעם הפלואו של פיפטי דווקא לא מאכזב ונשמע שהוא מראה פוטנציאל, הליריקס בשיר הזה כמובן בטופ.
וגם הביט של דריי נשמע טוב..בקיצור אני יכול להגיד שזה ללא ספק בין השירים הכי טובים באלבום.

11. P.I.M.P.
פעם מאוד אהבתי את השיר הזה אבל היום אני מרים גבה כשאני שומע אותו ואין לי ממש מושג למה אהבתי אותו.

12. LIKE MY STYLE (FEAT TONY YAYO)
גרוע גרוע גרוע.
והוורס של טוני יאיו זה איכס אחד גדול.

13. POOR LIL' RICH
האלבום מדרדר מרגע לרגע..

14. 21 QUESTIONS (FEAT NATE DOGG)
העיקר שהוא מתלונן שג'ה רול עושה שירי אהבה...
בכל מקרה אני אף פעם לא אהבתי את השיר הזה ממש.

15. DON'T PUSH ME (FEAT EMINEM AND LLOYD BANKS)
ביט מוצלח ושלושת הראפרים נותנים הופעה די טובה בשיר הזה במיוחד לויד באנקס(וואלה? כן!).
שיר סבבה.

16. GOTTA MAKE IT TO HEAVEN
סיום לא רע לאלבום...אם כי זה לא ממש הסיום של האלבום, יש עוד 3 שירי בונוס(4 לקונים הישראלים).

17. WANKSTA
הסינגל המסחרי הראשון של פיפטי מהסאונדטראק של 8 מייל וגם דיס על ג'ה רול.
הפלואו של פיפטי משעמם במיוחד בשיר הזה אם כי אני עדין מחבב את השיר כנראה בזכות הביט של דריי.

18. U NOT LIKE ME
השיר הופיע באלבום המחתרתי שלו קצת אחרי שהוא נורה.
השיר הזה מתוייג בתור שיר בונוס והוא יותר טוב מרוב האלבום..אממ.

19. LIFE'S ON THE LINE
השיר הזה ממש טוב! ואם יש לכן מזל ראיתם אותו אולי ב MTV. הקליפ די נדיר אבל מראים אותו מדי פעם.
אני חושב שזה השיר הראשון שפיפטי אי פעם זרק עקיצה כלפי ג'ה רול...למי שלא קולט תקשיבו לפזמון.
וגם שיר הבונוס הזה לוקח את רוב האלבום בסיבוב...

20. P.I.M.P.(REMIX)(FEAT. G-UNIT & SNOOP DOGG)
יותר טוב מהמקורי אבל גם זה לא משהו מיוחד, השיר הזה אגב הוא בונוס רק לאנשים שקנו את האלבום באירופה(ובישראל כמובן).


מסקנה:
אני יודע שזה אולי לא יעניין אותכם אבל אני אספר לכם סיפור קטן,
כשיצא IN DA CLUB ושמעתי את השיר חשבתי שיש המון פוטנציאל לראפר הזה ואחרי תקופה קצרה ששמעתי עוד שירים שלו התרגשתי כמו ילדה בת 15 ששמה את החוטיני הפוך ורצתי לקנות אותו.
אני חייב לציין שבישבילי בשנת 2003 האלבום הזה היה The Shit! חרשתי עליו בלי סוף ויום אחד הוא די נחרש ועברתי הלאה. התחלתי לשמוע דברים קצת אחרים והיום כשחזרתי ושמעתי את האלבום הוא כבר לא נשמע כל כך טוב היום.
קלטתי שפעם הייתי יחסית מרובע וצר אופקים אם חשבתי שזה היה הדבר הכי טוב בהיפ הופ. אומנם יש לו כישרון לכתיבה ולפעמים הוא כותב ממש טוב אבל הוא פשוט נשמע משעמם! לפעמים אפילו הביטים של הדוקטור לא מצליחים להציל אותו.
היום אני לא בטוח שהייתי ממילץ לקנות אותו...זה אלבום שאולי כיף לשמוע ברכב או לשמוע שירים ממנו במסיבות אבל חוץ מזה הבנתי שהאלבום הזה הוא גימיק אחד גדול.
אני אתן לאלבום 3 כוכבים ואני חושב שהייתי קצת נדיב פה, הנה השירים הכי טובים:
What Up Gangsta
Many Men (Wish Death)
In Da Club
Heat
If I Can't
Back Down
Don't Push Me
U Not Like Me
Life's on the Line

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה