יום שבת, 31 ביולי 2010

Large Professor



Large Professor ידוע גם בשמות Large Pro ו Xtra P (נולד בשם William Paul Mitchell ב 21 למרץ 1972 בהרלם שבניו יורק) הוא מפיק וראפר והמייסד של ההרכב Main Source שהיה להשפעה רבה על הרבה ראפרים מניו יורק.


אומנם Large Professor נולד בהרלם בגיל קטן הוא עבר ל Queens ושם בילה את ילדותו. הוא התחיל להכין ביטים עוד כשהיה נער בלי ציוד ממשי עד שהצליח להשיג סאמפלר Casio SK-1 והתחיל לעשות ביטים בצורה יותר מיקצועית. הוא היתחבר ל Paul C שהיה באותה תקופה מפיק ומוזיקאי מבוסס וע"פ Large Professor הוא זה שלימד אותו את כל מה שהוא יודע. Paul C עבד באותה התקופה עם Eric B. & Rakim, Super Lover Cee ו Casanova Rud ונתן היזדמנות, אז בגיל 17 ללארג' להפיק כמה ביטים לEric B. & Rakim לאלבום שלהם Let the Rhythm Hit 'Em.
באותה התקופה בערך לארג' שמע על נאס והכיר לו את MC Serch שהפך לאמרגן שלו.

בשנת 89 הוא הקים את ההרכב Main Source שכלל אותו, ואת הדיג'אים K-Cut ו Sir Scratch מטורונטו. Main Source הקליטו אלבום אחד ביחד בשם Breaking Atoms ששוחרר בסופו של דבר בשנת 91 שכלל את השיר Live at the Barbeque שהיה שיר הפריצה של Nas, Akinyele ו Joe Fatal. בגלל סיכסוך לגבי ההתנהלות של ההרכב Large Professor עזב את ההרכב בשנת 92(מאוחר יותר הוחלף ב Mikey D) והתחיל את קריירת הסולו שלו וחתם ב Geffen/MCA Records.
בתחילת שנות התישעים הוא הפיק שירים להמון ראפרים והבולטים בינהם: Nas, Busta Rhymes, Masta Ace, The X-Ecutioners, Tragedy Khadafi, Big Daddy Kane, Mobb Deep,A Tribe Called Quest, Organized Konfusion, Common, Kool G Rap, Akinyele, Apache ועוד.

בשנת 95 הוא שיחרר 2 סינגלים בלייבל Geffen/MCA Records בשם Ijuswannachill ו The Mad Scientist שלשניהם היו קליפים והצפיות לאלבום הראשון שלו The LP היו גבוהות אבל האלבום לא שוחרר בגלל בעיות שהיו לו עם הלייבל והוא עזב את הלייבל בסופו של דבר.
הוא חתם חוזה חדש עם Matador Records והתחיל לעבוד על אלבום אחר בשם 1st Classשיצא בשנת 2002 אבל הוא לא הצליח מסחרית ממש אבל היתקבל בברכה ע"י המעריצים והמבקרים וכלל את האורחים: Nas, Busta Rhymes ו Q-Tip.

מאוחר יותר הוא הקים חברת הפקות ולייבל משלו בשם Paul Sea Productions והשם היה לכבוד המנטור שלו שהלך לעולמו בשנות התישעים, Paul C.
תחת הלייבל שלו הוא שיחרר 2 אלבומי אינסטרומנטילים בשם Beatz(חלק אחד וחלד שני) בשנים 2006 ו 2007.
בשנת 2008 הוא חזר לקריירת הראפ שלו ושיחרר את האלבום Main Source תחת השם Large Pro.
בשנת 2009 הוא סוף סוף קנה את הזכויות ואת המאסטרים ל The LP ושיחרר אותו בסופו של דבר בצורה טיפה שונה ממה שתוכנן בשנות התישעים עם 3 שירים נוספים וסדר שירים שונה לגמרי ועטיפה אחרת.

בשנים האחרונות הוא הפיק שירים לראפרים כמו Cormega, Grand Puba, U-God, Reks, AZ ועוד.

דיסקוגרפיה:

עם Main Source:
Breaking Atoms - 1991

סולו:
1st Class - 2002
Main Source - 2008
The LP - 2009

אינסטרומנטלים:
Beatz Volume 1 - 2006
Beatz Volume 2 - 2007


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה