יום ראשון, 10 באפריל 2011

Akinyele - Vagina Diner - 1993

Akinyele - Vagina Diner - 1993



Akinyele הוא ראפר מקווינס שהתחיל את הקריירה שלו בשנת 91 כאשר היתארח באלבום הראשון של Main Source בשיר המפורסם Live At The Barbeque שהיה גם הופעת הבכורה של נאס במוזיקה וגם של Joe Fatal. בעקבות אותו השיר הוא ונאס חתמו על חוזי הקלטה( אקינלי חתם ב Interscope).
בשנת 93 הוא התחיל לעבוד על האלבום הראשון שלו, Vagina Diner, שכבר לפי השם שלו די ברור שהאלבום היה ממולא בתכנים מיניים. את האלבום הפיק במלואו Large Professor עם סקראצ'ים של Rob Swift ואקינלי החליט לעשות את האלבום לבד ללא אורחים.

האלבום היה להיט מחתרתי ושניו במחלוקת בגלל השיר I Luh Hur שתיאר אלימות כלפי אישה בהריון ועוד הרבה תכנים מיניים וגסים. למרות כל זה המבקרים נתנו לו ציוניים חיוביים(מלבד כמה פמיניסטים) והמכירות היו סבירות.
האלבום ואקינלי לא זכו אף פעם בהצלחה של לארג' פרופסור או של נאס לדוגמא אבל הוא צמיד היה ראפר מחתרתי מוערך.


האלבום נפתח בשיר Worldwide שמשמש היכרות מעולה עם הראפר ועם היכולות הנהדרות שלו על המיקרופון(מי שלא שמע את Live At The Barbeque עדין) והשיר הבא(Outta State) בולט יותר בזכות היכולות של לארג' פרופסור וביט נהדר. השיר השלישי באלבום הוא גם הסינגל הראשון, Ak Ha Ha, שהוא עוד קצת משני השירים הראשונים שמפגין סקילז מחודדים של אקינלי ויכולות טובות של LP עם הביט.
בשיר החמישי, Bags Packed, אקנילי משנה טיפה את נושא האלבום ומתחיל לדבר על בחורות(שמשם נמשך לאורך רוב הקריירה שלו) אבל עם השקפת עולם של "סרסור" ובשיר הוא מדבר על איך הבחורה צריכה לעבוד ולשלם את השכירות שלו ואם לא היא תצטרך לעזוב, מה שאגב אחר כך גרר להרבה ביקורת עליו.
הסינגל השני באלבום הוא The Bomb והשיר השישי שגם הוא מפגין יכולות מליליות מאוד חדות מצידו של אקינלי אבל יותר בולט הביט של LP שגונב את ההצגה ללא ספק.
השיר הכי בולט באלבום כנראה הוא I Luh Hur שהביא הרבה ביקורת לאקינלי והסטייל השובניסטי והגס שלו. בשיר הזה הוא מדבר על בחורה שנכנסה ממנו להריון למרות שאמרה לו שהיא לוקחת גלולות ומנסה לגרום לו להיתחתן איתה והוא מצידו מנסה לגרור אתה לעשות הפלה ואפילו מדבר על להפעיל אלימות פיזית עליה "ולגרום" להפלה שלה.
עוד שיר בולט הוא שיר מספר אחד עשרה, Exercixe, שבשיר הוא מדבר על השינאה שלו ל...היתעמלות ואומר בעצם שאין שום דבר רע בכרס קטנה.
האלבום נגמר בסופו של דבר עם השיר 30 Days בצורה די טובה שמדבר על כלא ועל המוניטין שלו. מה שבולט במיוחד בשיר הזה הוא שוב, הביט של LP שמעלה את השיר בכמה רמות.


אקנילי אכן עומד בכל הצפיות שלו מהוורס ההוא ב Live At The Barbeque ומכין ביחד עם LP אלבום מעולה שלכל חובבי ההיפ הופ של שנות התישעים פשוט אלבום חובה. אקנילי לא רק מבסס את עצמו כאגו ובאטל ראפר מעולה עם סקילז חד ביותר אלא גם "כסרסור" לא קטן וסוטה אפשר להגיד. LP מצידו אומנם לא בשיא שלו עדין אבל בהחלט עושה פה עבודה טוב, מספיק טובה כדי להיכנס לטופ שלו.
קניה של האלבום הזה לא אפשרית כי לא מיצרים אותו יותר ועותק משומש די נדיר ויקר בו זמנית. אז לכל מי שמתעניין הורדה זאת בערך האופציה היחידה(גם לאספנים שבינינו). אז קדימה לחצו על הלינק למטה.
לסיכום אני הולך לתת לאלבום הזה 4 כוכבים שאומנם אלבום ממש מהנה אבל לוקח כמה שמיעות להיתרגל לביטים והליריקס של אקנילי שאומנם מעולה אבל גם אותו קשה לשמוע למשך אלבום שלם. מה שטוב הוא שהאלבום הזה הוא קצר יחסית והוא נגמר הרבה לפני שמתחיל לשעמם.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה