יום ראשון, 17 באפריל 2011

MF Grimm - Scars And Memories - 2005

MF Grimm - Scars And Memories - 2005



האלבום הרביעי של MF Grimm(אם לספור את האלבום המשותף שלו עם MF Doom). אני לא אספר עכשיו את כל סיפור חיו כי הוא ארוך מאוד(מאוד מעניין וקורע לב אבל), אם אתם מעוניינים תקראו בביוגרפיה שכתבתי עליו מזמן(לחצו כאן אם בא לכם לקרוא).
בכל מקרה על האלבום הזה Grimm עבד במשך 12 שנה בערך ומה שיצא בסופו של דבר סוג של ביוגרפיה שלו בתוך האלבום. האלבום הזה כולל חומרים שלו עוד משנת 92, משאר שנות התישעים ומשנות האלפיים. היה לו הרבה מזל נאחס עם האלבום הזה כי כשהוא עמד שחרר אותו ההקלטות המקוריות נגנבו והוא נאלץ להקליט מחדש את רוב השירים מה שעיקב את היציאה של האלבום עד שנת 2005.

כשהאלבום יצא בסופו של דבר הוא קיבל ביקורות טובות מאוד ובמחתרת Grimm הוכתר כאחד הדברים היותר טובים שקראו להיפ הופ למרות שמבחינה מסחרית הוא לא מכר כמעט עותקים.
חוץ משירים באלבום הוא הכניס כמה סקיטים שבהם מופיעים חלקים מראיונות שונים איתו שבהם הוא מדבר על עצמו, על המצב בהיפ הופ ועל החברים והמשפחה שלו. בתור אורחים הוא הביא את החבר'ה שלו DJ E-Kim, Yves St. Larock, Wayne-O, Nomad, Squeeze, CJ Moore ו Big Chuck האלמוניים וגם כמה מוכרים יותר כמו: Kool G Rap, Akinyele ו B-1.
בתור מפיקים הוא הביא את החבר הוותיק שלו MF Doom שהפיק לו שיר אחד, Dr. Butcher, Gonzo, Knobody, Mas, Ninja B, Sean C והדיג'י האגדי Rob Swift.


האלבום נפתח בקטע מוקלט מאיזה ראיון איתו ועובר ישר לשיר Take Em To War שכבר בתחילת האלבום אולי חושף את הדבר הכי טוב שיצא מהאלבום הזה. דום הביא הפקה אפלה ונהדרת וגרים זרם עליהם כמו אלוף ומציג את עצמו ממש טוב לפתיחה ואחרי עוד ראיון קצר הוא ממשיך לעוד שיר מעולה, King Of New York, שמביא אינסטרומנטל פחות אפל מהקודם וקצב איטי יותר וגרים גם פה מפגין יכולת נפלאה עם שיר אגו מעולה.
אחרי עוד שיר וראיון קצר נוסף מגיע הטראק השביעי, So Watcha Want? שהוא בעצם השיר הראשון שגרים הקליט בצורה מיקצועית אי פעם והיה הסינגל הראשון שהוא שיחחר עוד בשנת 93 שגרם להרבה רעש במחתרת אבל כל הבאז שלו נגמר אחרי שגרים כמעט מת בשנת 94 והיה משותק למשך שנתיים. בשיר הזה הוא מפגין עוד קצת מהיכולות שלו כבאטל ראפר על ליריקס חד מאוד ופלואו מאוד עיקבי.
ואחרי רעיון קצר ונוסף מגיע הטראק התשיעי, Bloody Love Letter, שמדבר על הנסיון ההיתנקשות בגרים ועל איך הוא כמעט מת ובטראק 11(שגם הוא בא אחרי ראיון קצרצר) הוא מביא את השיר Scars & Memories הוא מדבר עוד קצת על הירי, על המוות של אחיו J.Black, על התרדמת שהיה בה אחרי הירי ועל איך הוא חייב להישתמש בכיסא גלגלים עכשיו. עם שני השירים האלה גרים מראה שהוא לא רק באטל ואגו ראפר מעולה אלא גם יודע לרגש.
בשיר 15 גרים מביא לנו עוד הצצה נדירה לשנות התישעים(96 ליתר דיוק) ומביא את אחד השירים שהוא הקליט ביחד עם קול ג'י ראפ, אקנילי ועוד ראפר אלמוני אחד וביחד הם עושים שיר ממש טוב עם ביט אפל ומעולה של Dr. Butcher.
הוא ממשיך לתת לנו הצצות לקריירה המוקדמת ומביא שיר שהישתמש בו בשנת 2000 ב EP המשותף שלו עם MF Doom. השיר פונה לכל הראפרים "הלא-כל כך מקוריים" וגם פה גרים מפגין יכולות נהדרות כראפר. וכך גם בשיר Do It For The Kids ששיחרר כסינגל בשנת 98.
השיר הלפני אחרון באלבום Emotions הוא גם משנת 96 שגם הוא מביא ביט אפל של Dr. Butcher וורסים נהדרים של גרים והראפר האורח B-1(מוכר לכם אולי מהסולו הראשון של קול ג'י ראפ). והאלבום מסתיים די טוב עם השיר Dedicated שאותו הוא מקדיש למשפחה שלו.


מרגישים באלבום הזה שגרים הכניס את הנשמה שלו לאלבום-אוסף הזה והוא רצה לדחוס את כל ההיסטוריה שלו לאלבום הזה ופה הבעיה, בסופו של דבר האלבום יצא קצת מבולגן בלי הרבה קשר בין השירים ממש עם סאונדים וסגנונות שונים לגמרי. עוד דבר שקצת מעיק הוא שהאלבום יצא קצת ארוך בסופו של דבר והסקיטים,שכיף לשמוע אותם בפעם הראשונה, די מעצבנים פה ואחרי כמה שמיעות אתה מרגיש שבא לך לשרוף אותם כבר.
בסופו של דבר גרים הביא לנו מוצר טוב עם כמה פאשלות קטנות אבל עם כזאת יכולת כתיבה וביטים ברמה כל כך גבוה נסלח לו.
כל מעריץ היפ הופ ואספן דיסקים שמכבד את עצמו חייב לקנות את האלבום ולא משנה מה המחיר, הבעיה שלמצוא אותו בישראל זה לא אפשרי וניתן רק להזמין מחו"ל. אז עד אז תורידו ותהנו.
אני מביא לאלבום בסופו של דבר 4.5 כוכבים הרבה בזכות הכתיבה הנהדרת של גרים והמפיקים הנהדרים שנתנו ביטים באלבום הזה וביחד עשו אלבום שלדעתי כל מאזין היפ הופ יכול להיתחבר עליו.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה