יום שבת, 23 באפריל 2011

Marco Polo And Torae - Double Barrel - 2009

Marco Polo And Torae - Double Barrel - 2009



מרקו פולו הוא מפיק קנדי במקור ו Torae הוא ראפר מברוקלין ושניהם כששיחררו את האלבום הזה היו יחסית חדשים בז'אנר. מרקו פולו היה פעיל משנת 2004 בערך והכין ביטים להרבה ראפרים ניו יורקים עד שבשנת 2007 הוא חתם על חוזה הקלטות ושיחרר אוסף עם הפקות שלו והרבה מאוד אורחים. Torae התחיל את הקריירה שלו דווקא בדיפסט ואחרי שבילה קצת זמן "במחנה" שלהם הוא שיחרר את האלבום/מיקסטייפ רישמי הראשון שלו בשנת 2008 מה שהשיג לו מאוחר יותר את הדיל עם Duck Down Records.

כיוון ששיניהם עבדו באותו הלייבל באותו הזמן הם היתחברו ביחד והחליטו להקליט אלבום משותף כאשר מרקו פולו הוא המפיק וטוריי הוא הראפר.
האלבום אומנם לא היה הצלחה מסחרית גדולה אבל זכה להרבה מאוד ביקורות טובות במחתרת ודחף מאוד את הקריירה של שניהם קדימה. האלבום מכיל הפקות של מרקו פולו בלבד עם סקראצ'ים של DJ Revolution ו DJ Linx. חוץ מ Torae האלבום מארח מספר ראפרים חיצוניים ובינהם Lil Fame מ M.O.P, הראפר Rock מההרכב Heltah Skeltah, הראפר הדיטרוייטי Guilty Simpson, הראפר Sean Price, Masta Ace, Saukrates ו S-Roc.


אחרי אינטרו קצר של פרימו שנותן נאום קצר על למה האלבום הזה ממש טוב האלבום מתחיל באמת עם השיר Double Barrel שמביא איתו מסר ברור שזה אלבום היפ הופ אמיתי ולא "עוד אלבום" שזורקים לפח אחרי 2 שמיעות. לשיר מרקו פולו הביא את אחד האינסטרומנטלים היותר מוצלחים שלו והסקראצ'ים של DJ Revolution מוסיפים פה המון. אחרי הפתיחה המוצלחת של האלבום עוברים לשיר לטראק השלישי Party Crashers שהוא הסינגל הראשון והיחיד בעצם מהאלבום ולמרות השם שלו שאולי יכול להטעות השיר הרדקור לכל דבר ולא נופל כמעט מהשיר הקודם.
הטראק הרביעי מהאלבום הוא Smoke שמארח את הראפרים Lil Fame מ MOP ואת Rock מ Heltah Skeltah ושלושתם עושים Posse Cut מוצלח ולמרות הטופים החזקים והראפרים האנרגטיים האינסטרומנטל קצת יותר עדין ושקט ועם אווירה קצת יותר רגוע מרוב האלבום.
הטראק החמישי של האלבום הוא Lifetime הוא עוד הפגנת יכולת עילאית של מרקו פולו וDJ Revolution שמביאים ביט פשוט מעולה. הבעיה שמפה האלבום טיפה ירד רמה בשני השירים הבאים אבל עדין שמר פחות או יותר על איכות טובה עד שמגיע השיר Danger עם הופעה בלתי נשכחת של Torae שמביא וורסים קטלניים.
האלבום ממשיך באותה הרמה פחות או יותר עד לטראק 12 בשם Hold Up שהוא עוד Posse Cut נהדר והפעם האורחים הם Masta Ace ו Sean Price וכל אחד מהם מביא וורסים פשוט מעולים.
הדבר הכי טוב באלבום הזה אבל מגיע ממש בסוף בטראק האחרון, Crashing Down, עם אחד הביטים הכי טובים של מרקו פולו ו Torae מקדיש את הוורסים שלו ברובם למפיק שלו מרקו פולו וכמובן הוורס של Saukrates שתוקף אותי כל פעם בגעגועים עליו(שלא שיחרר כלום מאז שנת 99). אין לי יותר מה להגיד על השיר, רק שזאת סגירה מעולה לאלבום.


הביטים של מרקו פולו עושים את האלבום הזה ללא ספק, Torae לא מפשל מצידו גם אבל הוא לא מרגיש כמו הכוכב באלבום הזה. מה שעושה את האלבום הזה מאוד מיוחד בעיני הוא הסאונד שלו שבזמן שהוא נשמע קצת שנות התישעים הרבה בזכות הסקראצ'ים שמכילים המון קלאסיקות ישנות הוא גם נשמע מאוד מודרני עם באסים כבדים וטופים חזקים וכמובן הליריקס של Torae שגם היא קצת אולדסקול אבל מאוד מודרנית מצד שני.
קניה של האלבום הזה היא בעייתית בגלל שהוא בחיים לא יגיע לישראל אבל לא בעיה להזמי אותו מאמאזון אם לא איכפת לכם להוציא קצת כסף.
לסיכום אני מביא לאלבום הזה 4.5 כוכבים וזה הרבה מאוד בזכות הביטים של מרקו פולו, אם Torae יכול לשעמם לפעמים אז למרקו זה לא קורה. בכל מקרה פגמים אמיתיים אין באלבום הזה והוא מביא חווית האזנה רציפה אולי מלבד השיר Coney Island שיצא די חלש.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה