יום שישי, 9 בדצמבר 2011

GZA/Genius - Liquid Swords - 1995 - Revisit

GZA/Genius - Liquid Swords - 1995 - Revisit


הסיקור הזה הוא חידוש של זה:
http://thecrackspotv4.blogspot.com/2009/02/gzagenius-liquid-swords-1995.html

ג'יזה שהיה בהתחלה ידוע בשם The Genius התחיל לראפרפ בסוף שנות השמונים ביחד עם הבני דודים שלו, ריזה ו ODB ובשנת 91 הצליח להשיג חוזה הקלטות ב Cold Chillin' Records כסולואיסט ושם שיחרר את אלבומו הראשון Words from the Genius שלא הצליח מסחרית וגם אצל המבקרים כאחד. ג'יזה לא היה מרוצה מהמצב ועזב את הלייבל והיתחבר שוב עם הבני דודים שלו, כשריזה במקביל גם חווה בעיות על הלייבל שלו. שלושתם צירפו עוד שישה חברים וביחד הקימו את Wu Tang Clan.

אחרי הצלחה ענקית שלהם כהרכב עם האלבום Enter the Wu-Tang (36 Chambers) חלק מחברי ההרכב התחילו לעבוד על סולואים וכך גם ג'יזה שהגיע אחרי האלבומים של מטהוד מן, ODB וריקוון בשנת 95.
את האלבום במלואו הפיק ריזה מלבד שיר אחד שאותו הפיק 4th Disciple ובדומה לרוב האלבומי הסולו של וו טאנג גם הוא כלל בתור אורחים את כל חברי וו טאנג ובנוסף ג'יזה נתר שיר שלם לאחד מהחברים שלו, Killah Priest. האלבום הסופו של דבר מכר מעל לחצי מליון עותקים בארה"ב וזכה לביקורות חיוביות בכל מקום שהכתירו את האלבום הזה כהסולו הכי טוב שיצא מוו טאנג ביחד עם קיובאן לינקס הרבה בזכות הליריקס השנון שלו.


האלבום נפתח בשיר Liquid Swords שבא עם אינטרו קצר שמסומפך מאיזה סרט ואחרי דקה וחצי מתחיל השיר שמכיל את אחד הביטים הכי בועטים של ריזה שנשמע אומנם פשוט יחסית אבל אפקטיבי ביותר, וג'יזה שישר סוחף את המאזין עם הליריקס השנון שלו והפאנצ'ים המעולים שלו שעובר מיד לשיר Duel of the Iron Mic שהוא Posse Cut ממש נחמד שמארח בו את ODB, את ריזה, מאסטה קילה ואת אינספקטה דק ושלושתם מביאים וורסים מעולים פשוט(ODB עשה את הפזמון).
השיר השלישי של האלבום, Living in the World Today, ג'יזה משפר את הפלואו שלו בכמה רמות בשיר הזה מרוב האלבום הזה ולמרות הביט היחסית פשוט השיר הזה הוא מאוד מעניין שמצליח להחזיק את עניין המאזינים במשך 4 דקות בלי שום בעיה.
השיר החמישי, Cold World, הוא סוג של רימייק של Can It be All So Simple של וו טאנג רק הרבה יותר טוב שנכיל את אחד הביטים הכי טובים ואולי גם הכי מוזרים של ריזה ואת אחד הוורסים היותר מעניינים של אינספקטה דק מאז CREAM. השיר הבא, Labels, ג'יזה החליט לעשות שיר שלם על לייבלים כשהליריקס של השיר מכיל המון שמות של לייבלים(3-4 במשפט אחד) עם הגיון מאחוריו לדוגמה:
I show LIVIN LARGE niggaz how to flip a DEF JAM\And RUFF up the motherfuckin' HOUSE\Cause I smother you COLD CHILLIN' mother fuckers are still WARNER BROTHERS\I'm RUTHLESS my clan don't have to act wild\That shit is JIVE, an old SLEEPING BAG/PROFILE
התוצאה בסוף היא, אחד הקונספטים הכי טובים שקיימים בהיפ הופ.
עוד שיר מאוד בולט באלבום הוא 4th Chamber שהוא בעל וויב טיפה של רוק ומארח בו את גוסטפייס, ריזה ואת קילה פריסט וארבעתם עושים מזה את אחד ה Posse Cuts הטובים שיצאו מבית וו טאנג, אחרי השיר הזה האלבום עדין ממשיך לשמור על רמה טובה מאוד אבל טיפה ירודה לעומת תחילת האלבום בגלל הידרדרות קלה בביטים אולי. האלבום חוזר לרמתו המקורית רק בשיר האחרון, B.I.B.L.E. (Basic Instructions Before Leaving Earth), שהוא באופן מפתיע לא של ג'יזה בכלל אלא של קילה פריסט וגם הביט לא של ריזה אלא של 4th Disciple. למרות כל זה מדובר בשיר מעולה ואחד הטובים באלבום ועד היום הדבר הכי טוב שקילה פריסט עשה אי פעם. דרך ממש טובה לסגור את האלבום הנפלא הזה.


האלבום הזה הוא כל מה שאומרים עליו ואולי אפילו יותר מזה...הביטים באלבום הזה בניגוד לקיובן לינקס, מכילים יותר סמפאלים של קלידים(בדומה להפקות מהאלבום של ODB) ופחות סימפולי סול ובכללי אולי מהעבודות הטובות של ריזה אי פעם. ג'יזה מצידו הפגין את הסקילז שלו על המיקרופון בצורה נהדרת והראה לכולם למה מגיע לו הכינוי Genius. מדובר ללא ספק באחד הפרוייקטים הכי טובים שוו טאנג עשו אי פעם והוא יושב שם בצמרת ביחד עם קיובן לינקס, Supreme Clintele ו Enter the Wu-Tang (36 Chambers).
האם כדאי לכם לשלם כסף על האלבום הזה..? אני אומר שכן. אם אתם אוהבים את הוו טאנג אני מבטיח לכם ב 200 אחוז שלא תתחרתו אם תקנו אותו. בכל מקרה את האלבום ניתן להזמין באמאזון או איבי.
ללא ספק אני הולך ללתת לאלבום 5 כוכבים, אפילו השירים החלשים באלבום כמו Investigative Reports הם מעולים ובעייני אולי נחשבים לחלשים כי האלבום הזה מציב סטנדרט גבוה מאוד.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה