יום שבת, 21 בנובמבר 2009

Jaz-O



Jaz-O(או בשמו האמיתי Johnathan Burks) ידוע גם בשמות Jaz, Big Jaz, Jazoriginator או The Originator הוא ראפר מברוקלין שבניו יורק.
Jaz לרוב היה פעיל בסוף שנות השמונים ותחילת שנות התישעים והיה ידוע כהמנטור של Jay Z וזה ששיגר את הקריירה שלו.



האלבום הראשון של ג'אז היה Word to the Jaz שיצא בשנת 89 שהיה האלבום הכי מצליח שלו גם בזכות הלהיט Hawaiian Sophie. אחרי שנה הוא שיחרר את האלבום השני שלו To Your Soul ששם הוא אירח את ג'י זי בשיר The Originators שבו שניהם הפגינו את סטייל הראפ המהיר שלהם וטענו שהם היו הראשונים שריפרפו ככה.
האלבום השלישי של ג'אז היה EP קטן בשם Ya Don't Stop ואחריו ג'אז מצא את עצמו בלי לייבל.
ג'אז סיים את הקריירה שלו שם בערך ועבר לגור באטלנטה.

ע"פ מה שהוא סיפר בראיון בשנת 93 בערך ג'י זי יצר איתו קשר שוב וביקש ממנו לחזור לניו יורק ולהיצטרף עליו ול Sauce Money ולפתוח מחדש בקריירת הראפ. שלושתם היו אמורים להיות הרכב תחת התנהלותו של דאם דאש(שהיה הבעלים של Roc-A-Fella).
לא ג'אז ולא Sauce Money לא סמכו על דאם דאש וג'אז לא חתם על שום חוזה בסופו של דבר.
אחרי שג'י זי התחיל לעשות שם לעצמו הוא הביא את ג'אז שיפיק לו שיר באלבום הראשון שלו ואירח אותו בעוד שיר אחר ביחד עם Sauce Money. ג'י זי המשיך לתת במה פה ושם לג'אז ונתן לו להפיק עוד כמה שירים באלבומים האחרים שלו.
חוץ מלעבוד עם ג'י זי בשנים האלה הוא התחיל לעבוד כמפיק בישביל ראפרים אחרים והפיק הרבה שירים בין היתר ל: M.O.P, Sauce Money, Rass Kass, Puff Daddy, Teflon, Rakim, Queen Latifah ורבים אחרים.

בסוף שנות התישעים המערכת יחסים שלו עם ג'י זי נגמרה סופית ושניהם עשו דיסים אחד על השני לעיתים קרובות יחסית.
בשנת 2001 ג'אז הקים לייבל משלו Kingz Kounty והיתאחד ביחד עם Immobilarie ושניםה שיחררו אלבום ביחד בשם Kingz Kounty שכלל הפקות של גאז עצמו ו DJ Premier, D.R. Period, Zukhits ו Craftworks.

נכון לעכשיו ג'אז עובד על אלבום חדש ולאחרונה עשה שיר ביחד עם הראפר The Game בשם Gangstas Ride שהיה דיס על ג'י זי.

דיסקוגרפיה:
Word to the Jaz - 1989
To Your Soul - 1990
Ya Don't Stop EP - 1991
Kingz Kounty - 2002




0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה