יום ראשון, 29 בנובמבר 2009

Onyx - Bacdafucup - 1993

Onyx - Bacdafucup - 1993



אוניקס התחילו את דרכם עוד בסוף שנות השמונים וכלל את החברים Fredro Starr, Sonsee, Big DS ויותר מאוחר פרדו סטארר ביקש מהבן דוד שלו Sticky Fingaz להיצטרף להרכב.
לראשונה בשנת 90 הם שיחררו עצמאית את הווניל Ah, and We Do it Like This שהיה בעל סאונד מאוד ג'אזי מה שההרכב לא עשה בתקופות המאוחרות יותר. בשנת 91 הציגו את ההרכב לג'אם מאסטר ג'י והם נתנו לו את הדמו שלהם.
הם חתמו בדאף ג'אם ושיחררו את הסינגל הראשון שלהם Throw Ya Gunz בשנת 92 ואת אלבום הבכורה שלהם Bacdafucup בשנת 93.

Slam הסינגל השני מהאלבום היה להצלחה ענקית וכך גם האלבום שמכר בסופו של דבר מעל למליון עותקים.
הסטייל של אוניקס לא היה דומה לשום דבר אחר בשנים האלה, הם היו אגרסיביים, אלימים וממש לא ידידותיים לסביבה שלהם אבל לא היו לגמרי גאנגסטרים, סרסורים או מתלהבים מהתכשיטים שלהם אלה יותר החברה שמתרוצצים בתחנת הרכבת התחתית שיערבו לך, ישדדו אותך, יחקחו לך את כל הכסף והתכשיטים ויפשיטו אותך לגמרי, כאלה שיתפסו אותך במועדון לילה וידחפו את הראש שלך לתוך אסלה מלוכלכת או סתם ימכרו עותקים צרובים של האלבומים שלהם בשוק בישביל הכנסה נוספת.
למרות הסטייל האגרסיבי ההרכב הישתלב יופי במיינסטרים וזכו בהרבה פרסים.
רוב האלבום כלל הפקות של ג'י מאסטר ג'י בעצמו והחברה שלו Chyskillz, Kool Tee ו Jeff Harris.
לצערם הדברים רק הלכו והידרדרו משם, כש Big DS עזב את ההרכב אחרי האלבום הראשון ונפטר מסרטן כמה שנים אחרי זה והאלבום השני שלהם כבר לא הצליח לתפוס את אותו הקהל...אבל זה כבר סיפור לסיקור אחר.

1. BACDAFUCUP
אינטרו..

2. BICHASNIGUZ
אוניקס פותחים את האלבום הזה עם שיר עצבני ביותר...
הביט בשיר הזה מתאים פה בול שמלווה בבאסים כבדים וטופים חזקים ואוניקס מביאים משמעות חדשה למילה אלימות..
בכל מקרה שיר מעולה!

3. THROW YA GUNZ
הסינגל הראשון מהאלבום ולדעתי השיר הכי טוב גם ובדומה לביט הקודם גם זה כולל טופים חזקים והרבה סמפלים.
הנושא של השיר אולי לא משהו מיוחד ומשהו שנעשה בעבר אבל אוניקס מצליחים להעביר את המסר בצורה מעולה.

4. HERE N NOW
השיר הזה נשמע כמעט כמו המשך ישיר לשיר הקודם ואתם כבר תחליטו עד כמה זה טוב.
בכל מקרה עד עכשיו זה הביט הכי חלש אבל עדין טוב.
ובכללי השיר הזה טוב מאוד.

5. BUST DAT ASS
סקיט..

6. ATAK OF DA BAL-HEDZ
עד עכשיו הביט הכי טוב..
בכל מקרה השיר הזה לוקח יותר כיוון הומוריסטי ויותר פראנואידי אבל אני אוהב את השיר הזה.
שיר מעולה!

7. DA MAD FACE INVASION
סקיט..

8. BLAC VIGINA FINDA
שיר לבחורות בסגנון אוניקס...אני לא חושב שיש בחורה שתאהב את השיר הזה :D
בכל מקרה שיר סבבה.

9. DA BOUNCE NIGGA
סקיט...

10. NIGGA BRIDGES
השיר הזה לא ברמה של רוב השירים עד עכשיו אבל עדין די טוב אבל הצד הכי חלש בשיר הזה הוא הביט אני חושב.
בכלמ קרה זה אחלה שיר.

11. ONYX IS HERE
כמובן איזה אלבום היפ הופ זה יהיה בלי שיר אגו טיפוסי...ולא אני לא אומר את זה בנימת זילזול או משהו כזה, אם יש משהו שאוניקס יודעים לעשות מעולה זה אגו.
בכל מקרה אחלה שיר.

12. SLAM
עד היום אם אני לא טועה זה הלהיט הכי גדול שלהם, לא ממש ברור לי למה האמת כי הוא לא נישמע כמו משהו שישתלב ברדיו.
בכל מקרה השיר הזה הוא כל מה שאומרים עליו, שיר מעולה וממכר ביותר.

13. STIK N MOVE
עד עכשיו ניראה לי זה הביט שאני הכי אוהב באלבום הזה כנראה בזכות הסימפול המוצלח.
בכל מקרה שיר מעולה.

14. BICHASBOOTLEGUZ
סקיט...

15. SHIFFTEE
הסינגל השלישי והאחרון מהאלבום שלא ראה הצלחה כמו 2 הקודמים אבל גם הוא היה יחסית מוכר.
פשוט מוזר לי איך אוניקס הצליחו לדחוף 2 סינגלים מצליחים למיינסטרים שלא נשמעים בכלל כמו משהו שמתנגן ברדיו, בכל מקרה טוב שהם הצליחו :)
אחלה שיר.

16. PHAT(N ALL DAT)
לא יודע לא ממש היתחברתי לשיר הזה...הוא סתם נישמע מוזר.

17. DA NEXT NIGUZ
מעניין לשמוע אוניקס בסיגנון טיפה Laid Back, עד כמה שאוניקס יכולים כמובן.
בכל מקרה מאוד אהבתי את השיר הזה ולדעתי הוא אחד הטובים באלבום, אחלה שיר לסגירה(הטראק בא זה סקיט).

18. GETDAFUCOUT
וסיימנו..


מסקנה:
אני זוכר שבפעמים הראשונות ששמעתי את האלבום לא ממש אהבתי אותו ולקח לי כמה שמיעות באמת להיכנס עליו, אני לא יודע אם זה בגלל האגרסיביות המוגזמת או בגלל שהביטים משמיעה ראשונה נשמעים כמעט אותו הדבר אבל היום אני בלב שלם יכול להגיד לכם שהאלבום הזה לא פחות ממעולה.
אוניקס הם חבורת משוגעים ושרוטים שאוהבים לצעוק למיקרופון אבל בניגוד לליצנים שיש היום הם אשכרה יודעים לעשות את זה טוב ונשמעים לרוב כמו Da Youngstas רק מבוגרים ב 10 שנה ועל סטרואידים.
בכל מקרה למאזינים שלא רגילים לסטייל הזה עלולים לאל היתחבר לאלבום הזה באופן מידי ולא ממש להבין את היופי שלו אבל אני אתן לכם להחליט את זה.
אז בגדול האלבום הזה נשמע מעולה וחוץ משיר אחד והרבה סקיטים אין בו ממש חיסרונות, אולי הביטים שלפעמים נשמעים טיפה "כמו הביט הקודם".
בכל מקרה אני ממליץ לכם להוריד את האלבום לבדוק אם אתם באמת מתחברים עליו, ואם כן להוציא עליו כסף והכי טוב שאשכרה ניתן למצוא אותו בישראל.
אני מביא לאלבום 4 כוכבים והנה השירים הכי טובים לדעתי:
Bichasniguz
Throw Ya Gunz
Here 'N' Now
Atak Of Da Bal
Nigga Bridges
Onyx Is Here
Slam
Stik 'N' Move
Shifftee
Da Nex Niguz

1 תגובות:

Anonymous אמר/ה...

עם המסקנה לאלבום - הוצאת לי את המילים מהפה..
אכן אלבום מצוין!

בעניין אחר, כל הכבוד לך על ההשקעה באתר!

הוסף רשומת תגובה