יום שבת, 16 באוקטובר 2010

Del the Funky Homosapien



Teren Delvon Jones(נולד ב 12.08.1972 באוקלנד, קליפורניה) ידוע כ Del the Funky Homosapien או Del tha Funkee Homosapien, הוא ראפר ומפיק מארה"ב.

Del שהיה הבן דוד של הראפר אייס קיוב לראשונה קיבל את ההיזדמנות שלו בתעשיה כגוסט רייטר של Da Lench Mob, שהיה אז הרכב שקיוב ניהל. אייס קיוב שהיתרשם מהיכולות שלו עזר לו עם האלבום הראשון שלו, ששוחרר בשנת 91 כשהיה רק בן 18 בשם I Wish My Brother George Was Here כשאייס קיוב היה מעורב בהפקות ביחד עם DJ Pooh ו Boogiemen.

האלבום היה הצלחה מסחרית לא רעה ומכר מעל לחצי מליון עותקים הרבה בזכות הלהיט Mistadobalina. בסופו של דבר Del לא היה מרוצה מהאלבום בגלל שהיה מאוד מוגבל מוזיקלית, ניתק את הקשרי העבודה שלו עם אייס קיוב כשהתחיל לעבוד על האלבום החדש שלו.
בשנת 93 הוא שיחרר את האלבום החדש שלו No Need for Alarm שהפיק אותו בעצמו ועם האלבום הזה הוא הקים את הקרו שלו Hieroglyphics שכלל את ההרכב Souls of Mischief ואת הראפרים Casual, Pep Love ו Del בעצמו והמפיק Domino. האלבום הצליח אפילו יותר מהקודם שלו ומכר בסביבות ה 750 אלף עותקים ועזר לשים על המפה את הסצינת הראפ של אוקלנד ונתן פוש לכל שאר חברי Hieroglyphics.

בשנת 95 מהרכב רגיל Hieroglyphics הפכו ללייבל בשם Hieroglyphics Imperium Recordings שהיה בית להרכב ולעוד הרבה מאוד ראפרים בינהם O.C. ששיחרר שם אלבום בשנות האלפיים.

בגלל ריבוי הופעות ושימוש בסמים פסיכודליים Del לקח הפסקה ארוכה ממוזיקה(כראפר ומפיק) וחזר רק בשנת 98 אבל חודש לפני שהוא תיכנן לשחרר את האלבום החדש שלו Future Development הוא קיבל פקס מהלייבל שלו שהודיעה לו שהם קוטעים את החוזה שלו בלייבל.
האלבום Future Development לא שוחרר בעותקים פיזיים אלא נמכר רק באתר של Hieroglyphics עד שנת 2002 ששוחרר סוף סוף על עותקים פיזיים.
Del התחיל לעבוד על אלבום משותף עם ההרכב Hieroglyphics ששוחרר בסופו של דבר בשנת 98 בשם 3rd Eye Vision ושנתיים מאוחר יותר הוא שיחרר את האלבום הרביעי שלו Both Sides of the Brain ואת הפרוייקט המשותף שלו ביחד עם Dan “the Automator” Nakamura ו Kid Koala בשם Deltron 3030. בזכות הפרוייקט קהל המעריצים של Del גדל באופן משמעותי בגלל הנושאים(גלובליזציה, מדע בדיוני ואינטרנט) של האלבום שאז עוררו את עניין הציבור.
בזכות המערכת היחסים הטובה שלו עם Dan the Automator הוא קיבל היזדמנות להופיע באלבום הבכורה של Gorillaz והופיע בשני הסינגלים המובילים של האלבום, Clint Eastwood ו Rock the House.
כששאלו בראיון את Del לגבי ההצלחה של Clint Eastwood הוא השיב שהוא כתב את השיר עם הספר How to Write a Hit Song שאותו קנה עם קופון שאמא שלו נתנה לו. אחרי שהסינגל ראה פלטינה הוא נתן במתנה את התקליט שקיבל לאמא שלו כתודה.

בשנת 2003 הוא חזר לעבוד עםההרכב שלו Hieroglyphics והם שיחררו אלבום נוסף בשם Full Circle.

בשנת 2004 הלייבל הקודם שלו Elektra שיחררו אוסף בשם The Best of Del tha Funkee Homosapien: The Elektra Years ללא האישור של Del. האלבום כלל שירים משני האלבומים הראשונים שלו וכל מיני B Sides. הוא לא היה מרוצה מזה שהלייבל שיחררו את האלבום ללא הרשות שלו וביקש מהמעריצים שלו לא לתמוך באלבום ולא לקנות אותו בטענה ש Elektra מנסים לעשות כסף על ההצלחה שהוא ראה בשנים האחרונות.

בשנת 2008 הוא חזר לקריירת הסולו שלו ושיחרר את האלבום Eleventh Hour בלייבל Definitive Jux אבל האלבום לא הצליח ממש וקיבל ביקורות מעורבבות מהמבקרים והמעריצים שלא ממש אהבו את האלבום ובשנת 2009 הוא שיחרר את Funk Man שהיה אלבום שהוא הפיץ בחינם באינטרנט.
באותה השנה הוא שיחרר דיגיטלית את האלבום Automatik Statik עם יוזמה חדשה, המחיר של האלבום התחיל מ 3 דולר ועד כמה שהמעריצים היו מוכנים לשלם, כמה שהתשלום גבוה יותר כך הקונה מקבל בונוסים עם הקניה. כך גם עשה עם האלבום החדש שלו It Ain't Illegal Yet שיצא באוגוסט של 2010.

דיסקוגרפיה:

סולואים:
I Wish My Brother George Was Here - 1991
No Need for Alarm - 1993
Future Development - 1998\2002
Both Sides of the Brain - 2000
Eleventh Hour - 2008
Funk Man (The Stimulus Package) - 2009
Automatik Statik - 2009
It Ain't Illegal Yet - 2010

אוספים:
Missing Link with Dinosaur Jr. The Judgement Night Soundtrack - 1993
The Best of Del tha Funkee Homosapien: The Elektra Years - 2004
Del's Leak Pack #1 - 2008
Del's Leak Pack #2 - 2008

ביחד עם Hieroglyphics:
3rd Eye Vision - 1998
Full Circle - 2003

ביחד עם Deltron 3030:
Deltron 3030 - 2000
Deltron Event II צפוי לצאת בסוף 2010 או 2011.

ביחד עם הראפר Tame One:
Parallel Uni-Verses - 2009



0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה