יום שישי, 15 באוקטובר 2010

Prince Paul - A Prince Among Thieves - 1999

Prince Paul - A Prince Among Thieves - 1999



Prince Paul שהתחיל את הקריירה שלו עוד באמצע שנות השמונים כחלק מההרכב Stetsasonic ואחר כך עבר לעבוד עם De La Soul, Big Daddy Kane, Jaz-O עד שהקים את Gravediggaz שהפיק גם להם ורק בשנת 96 החליט שהגיע הזמן לקריירת סולו, הוא שיחרר את האלבום הראשון שלו Psychoanalysis: What is It? שהיה אלבום קונספט שהצליח די טוב. לאור ההצלחה של האלבום הראשון הוא החליט להמשיך עם קונספט אחר וכל נוצר האלבום השני A Prince Among Thieves.

האלבום כשיצא לא מכר הרבה עותקים, אבל הוגדר כאחד מהאלבומים הכי טובים שפרינס פול אי פעם נגע בהם והוכתר גם כקונספט מעולה ואחד הטובים בתחומו(מאוחר יותר מה שהוביל ישירות לאלבום הבא שלו).


האלבום הזה מצייר סיפור על בחור בשם Tariq שאת התפקיד שלו מגלם הראפר Breezly Brewin והחבר הכי טוב שלו True ואותו מגלם הראפר Sha.
Tariq שהוא "ילד טוב" שעובד בעבודה מעפנה אבל התחיל לראפרפ ודי לוקח את זה ברצינות ואפילו הצליח להשיג פגישה עם Rza שהסכים לשמוע את הדמו שלו. הבעיה מתחילה שהוא חייב אלף דולר בישביל לשלם על זמן סטודיו ושם נכנס לתמונה החבר שלו True שהוא בדיוק ההיפך ממנו, סוחר סמים רציני בשכונה שלו. כדי להשיג את הכסף הוא נאלץ ללכת בעקבותיו של החבר שלו True שזה מציג אותו לכל עולם הפשע צעד אחר צעד.
כל האלבום מפוצץ בסקיטים שמקשרים בין השירים עצמם והם לא מיותרים כלל כמו ברוב האלבומים אלא הם אלה שמזיזים את העלילה קדימה, כמובן השירים עצמם גם קשורים לעלילה.
העלילה של האלבום הולכת עמוק לתוך העולם התחתון והפשע כש True מתחיל להציג את Tariq לכל החברים שלו כמו Kool Keith, שמגלם את סוחר נשק, Big Daddy Kane שמגלם את ה-סרסור, Chubb Rock שמגלם את הקינגפין, Chris Rock וההרכב De La Soul שמגלמים כמכורים לסמים קשים שמנסים לקנות סמים מטאריק, Everlast כהשוטר הלבן והמושחט, Sadat X ו Xzibit כאסירים ועוד כמה אנשים שיכירו את עצמם בהמשך האלבום.
למרות Breezly Brewin ו Sha שניהם ראפרים אלמוניים ומוקפים בהרבה ראפרים וותיקים, מנוסים ואפילו אגדיים הם מצליחים יפה מאוד להחזיק את תשומת הלב של המאזינים וגונבים את ההצגה כל פעם מחדש אבל הכוכב האמיתי שנמצא מאחורי הקלעים הוא פרינס פול, המפיק והמוח מאחורי כל האופרה הזאת. ההפקות שלו הם הדבק שמחזיק את כל זה ביחד.
לקראת האמצע-סוף האלבום מתחיל לקבל את הטוויסט בעלילה וזה בערך המקום שהעלילה באמת מתחילה להיות סוחפת מעולה ועד הסוף המפתיע שאותי אישית לקח בהפתעה ענקית.



קצת קשה לסכם אלבום כזה, זה לא מהאלבומים הרגילים שאתם שומעים ביום יום. אני יכול להגיד שמה שפרינס פול עושה בדרך כלל זה יוצא דופן ומעניין אבל האלבום הזה, זה ה-שיט שלו.
למי שיש בעיה עם לשבת לשמוע אלבום שלם מהתחלה עד הסוף זה לא האלבום בשבילו ועדיף שבכלל לא יטרח לנסות את האלבום, כל שיר ושיר נפרד לא נשמעים ממש הגיוניים אבל כששומעים את האלבום מהתחלה עד הסוף עם הסקיטים והשירים מבינים עד כמה כל שניה מהאלבום הזה היא גאונית.
אז כמו שאמרתי האלבום הזה לא לכולם אבל אם יש לכם ראש פתוח וקצת סבלנות לשבת על האלבום הזה זה הדבר בישבילכם, אז תורידו אותו כמה שיותר מהר ותהנו.
ללא ספק האלבום הזה הולך לקבל אצלי ציון עגול של 5.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה