יום שבת, 23 באוקטובר 2010

Deltron 3030 - Deltron 3030 - 2000

Deltron 3030 - Deltron 3030 - 2000



Deltron 3030 הם הרכב שמורכב מהראפר Del tha Funkee Homosapien, המפיק Dan the Automator והדיג'י DJ Kid Koala. אני לא בטוח איך הם החליטו להקים את ההרכב הזה או איך הם חשבו על הרעיון והקונספט מאחורי האלבום אבל אני מניח שהשילוב בין הראפר והמפיק התחיל באלבום אחר ש Dan the Automator הפיק(גם הוא היה קונספט מוזר).
בכל מקרה בשביל Dan the Automator זה לא חדש קונספטים מוזרים, הבן אדם היה אחראי על Dr. Octagonecologyst של Kool Keith ועל So... How's Your Girl? ביחד עם פרינס פול וDel תמיד היה ידוע כראפר מקורי שחידש את עצמו לא מעט במשך השנים אבל העבודה שלו באלבום הזה ללא ספק השאירה חותמת תמידית על הקריירה שלו.

האלבום שיחרר בשנת 2000 בלייבל 75 Ark Records שהיה שייך אז ל Dan the Automator והפך להצלחה מחתרתית ענקית והצליח בכל העולם, במיוחד בבריטניה ששם האלבום הצליח אפילו יותר מארה"ב אגב.
חוץ מDel אף אחד אחר לא מראפרפ באלבום אבל הסקיטים מפוצצים בהרבה אורחים כמו: Beans, Mr. Lif, P. Wingerter, Peanut Butter Wolf, Verna Brown, Prince Paul, Damon Albarn, MC Paul Barman, Sean Lennon ועוד הרבה אחרים.


אוקי, אז ע"פ מה שהולך באלבום השנה היא 3030 והעולם והיקום בכללי נשלט ע"י תאגידי ענק וע"י ממשלה מדכא. Del tha Funkee Homosapien שבאלבום הזה אימץ לעצמו את השם Deltron Zero, ביחד עם Dan the Automator נלחם מול הממשלה והתאגידים ומנסה גרום להפיכה ולשחרור של היקום מהשליטה שלהם ובבוא הזמן הוא מנסה לבסס את עצמו כהראפר הכי טוב ביקום ע"י הישתתפות בסוג של תחרות שנקראת Galactic Rhyme Federation.
נשמע הזוי לגמרי..? כן אבל ברגע שהאלבום נפתח ומתחילים להבין את הקונספט ואת העלילה ואחורי כל הבאלגן הזה האלבום הופך לממכר בצורה קשה כמעט כמו הרואין!
תשכחו מכל מה ששמעתם עד היום,הליירקס וההפקות באלבום הזה לא דומים לשום דבר אחר בהיפ הופ ששמעתי אי פעם, Del עם כל המקוריות שלו לקח את זה לרמה אחרת לגמרי ואם חשבתם שקאניבס יודע לראפרפ על מדע בדיוני ומחשבים וכאלה תחשבו שוב כי Del לא רואה אותו ממטר.
Dan the Automator שבעבר עשה הרבה דברים מגוונים ומעניינים גם כן ללא ספק הביא את המקוריות שלו לרמה אחרת לגמרי, הביטים נשמעים "מאוד מדע בדיוני" ומוזרים אבל עדין קליטים וממכרים בצורה קיצונית שלא יביישו את מוזיקות הרקע האיכותיות ביותר בסרטים הכי טובים שראיתם. אומנם זה לא סרט אבל הביטים של Dan the Automator והליריקס של Del בהחלט מכתיבים אווירה דומה(רק חסר ריח הפופקורן והחמאה) והדוגמאות הכי טובות אולי אפשר למצוא בשיר הנושא של האלבום, 3030 או ב Mastermind.
כמו ברוב אלבומים הקונספט שאנחנו מכירים האלבום הזה גם כן מפוצץ בסקיטים שהם משמשים כמו סוג של דבק בין שיר לשיר ועושים איזשהי עלילה לאלבום אבל לעומת הרבה אלבומים קונספט אחרים שיש בהם עלילה, פה היא לא הכי עיקבית ולא מובילה להרבה מקומות ממש אבל להגיד את האמת זה לא מה שעושה את האלבום לכזה מוצלח ואם הסקיטים לא היו קיימים אישית לא הייתי שם לב לזה ממש(עדין הם לא מיותרים בכלל).


אם אני זוכר נכון שמעתי לראשונה את האלבום בערך ב 2007 ואני זוכר שאהבתי אותו ועם הזמן הוא נשכח לי שוב עד לא מזמן, שנתתי לו שמיעה ופשוט התאהבתי מחדש ושמעתי אותו מאז לפחות 50 פעמים. כמו שכתבתי כבר ההפקות והליריקס באלבום הזה הם לא משהו ששמעתם עד היום וללא ספר העבודה הכי טובה של Del ו Dan the Automator עד היום וכנראה שגם תשאר הכי טובה שלהם. אם נמאס לכם מהדברים הרגילים של, אני גאנגסטר, אני עצוב, אני סרסור וכאלה זה האלבום שלכם וההנאה מובטחת...יודעים מה? גם אם לא נמאס לכם זה עדין האלבום שלכם ואני בטוח שגם אתם תתחברו עליו אחרי כמה שמיעות.
אז כן אני בהחלט הולך להמליץ לנסות להשיג את הדבר הזה, בחיות בישראל לא תמצאו את זה אבל זה נמכר באמאזון במחירים סבירים. עד אז תורידו את האלבום דחוף.
אז הסיכום שלי ליצירה הזאת הולך להיות חיובי לגמרי עם ציון עגול של 5 ואם הייתי יכול לדרג גבוה יותר הייתי עושה את זה.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה