יום שישי, 12 בנובמבר 2010

Above The Law - Livin Like Hustlers - 1990

Above The Law - Livin Like Hustlers - 1990



Above The Law הם הרכב מלוס אנג'לס שמורכב מהראפר KMG the Illustrator הדיג'אים DJ Total K-Oss ו Go Mack(שעזב את ההרכב בעתיד) והראפר והמפיק של ההרכב Cold 187um או Big Hutch והם לראשונה חתמו ב Ruthless Records בשנת 89 והאלבום הראשון שלהם Livin Like Hustlers הגיע שנה אחרי זה.
האלבום האשון שלהם הצליח לא רע בכלל(כמובן לא במה של NWA) וקיבל ביקורות מעולות והפך לסוג של קלאסיקה מקומית ב LA למרות שהיה ניאה שהחברה האלה הגיעו כמעט משום מקום.

את האלבום כולו הם הכינו לבד כמעט, כתבו את כל הליריקס והכינו את רוב הביטים לבד(מלבד שיר אחד שהוא בהפקה משותפת שלהם, דריי ו Laylaw) והאורחים היחידים הופיעו בשיר האחרון בלבד והם היו NWA בכבודם ובעצמם(מינוס אייס קיוב).



הגאנגסטה ראפ רק התחיל לצמוח בשנים האלה ובעייני החבר'ה האלה היו סוג של חלוצים בתחום, כמובן הם לא NWA או אייס טי אבל הם בהחלט היו יכולים לשחק בליגה של הגדולים.
רוב הליריקס באלבום מתאר חיי היום יום בלוס אנג'לס ואת הפשיעה שהולכת שם מלבד שירים בודדים בלבד.
האלבום נפתח אולי עם הסינגל הכי מפורסם שלהם(הרבה בזכות סן אנראס) Murder Rap שאני חייב להודות אחלה שיר אבל היה יכול להיות הרבה יותר טוב אם לא היו מעמיסים כל כך עם הביט והיו מורידים את הסירנות האלה...
חוץ מהשירים העצבניים האלה סטייל Murder Rap(או כאלה כמו Untouchable או Menace to Society) האלבום מביא גם שירים שקטים יותר(עדין עם ליריקס די אלים), שמתאימים מאוד לשמיעה ברכב או סתם להירגע בכיף, שירים כמו Livin' Like Hustlers שחוץ מאינטרו מיותר השיר הזה די שואף לשלמות מבחינתי וגם זה שאחריו, Another Execution, למרות הליריקס האלים השיר הזה רגוע במיוחד.
בתוך כל הגאנגסטה שיט הזה האלבום גם כולל את השיר Freedom of Speech שהוא עדין בעל אלמנט גאנגסטה אבל בעל מסר חיובי יחסית שמטיף לחופש הביטוי במוזיקה.
השיא של האלבום אבל מגיע בסוף בשיר העשירי שבו הם מארחים את כל חברי NWA חוץ מאייס קיוב(שאז כנראה היה בתהליכי עזיבה מההרכב והלייבל) ועושים מזה קלאסיקה פשוט ו Posse Cut מאוד מוצלח, אפילו שהוורסים של איזי אי ודריי לא משהו מיוחד חברי Above The Law לעומתם החליטו שהם מביאים את הטופ שלהם ונתנו את ההופעה הכי טובה שלהם עד עצם היום הזה ואפילו נתנו אתגר ל MC Ren. אין דך יותר טובה מזאת לסיים את האלבום.



לסיכום אני יכול להגיד שהאלבום הזה הוא בין אלבומי הגאנגסטה ראפ היותר טובים שאני מכיר שמכיל ביטים מגניבים וליריקס טוב יחסית. Cold 187um טען שהם אלה שהמציאו את הנוסחה של הג'י פאנק ולא דריי, הוא זה שלקח השראה מהם ואני די נטוה להסכים איתו. אומנם האלבום הזה לא מתקרב לרמת הביטים בקרוניק אבל זה נשמע כמו אב-טיפוס מאוד מוצלח.
אז כמובן האלבום הזה לא קלאסיקה נצחית, הוא אפילו לא בין החמש המובילים בגאנגסטה ראפ אבל זה בהחלט אלבום ששווה לנסות אותו ואם אתם אוהבים את הג'אנר אתם בטוח תאהבו אותו. לפי מה שאני מבין קניה של האלבום הזה אפשרית בהחלט דרך אמאזון כי הוא מיוצר עד היום, אז אם אתם מתכוונים להזמין משהו בקרוב תחשבו על האלבום הזה בין היתר.
בסופו של דבר אני הולך לתת לאלבום הזה 4 כוכבים עם קרבה גדולה מאוד ל 4.5...

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה