יום שבת, 6 בנובמבר 2010

Jeru The Damaja - The Sun Rises In The East - 1994

Jeru The Damaja - The Sun Rises In The East - 1994



Jeru the Damaja הוא ראפר מברוקלין שהיה חלק מ Gang Starr Foundation(עד שהוא ופרימו רבו על משהו).
לראשונה הוא קיבל במה באלבום Daily Operation של גאנגסטארר ומשם הוא שיחרר את הסינגל הראשון שלו Come Clean שהפקתו של DJ Premier, הסינגל הפך ללהיט מחתרתי ומשם Jeru הקליט אלבום שלם ביחד עם פרימו.
האלבום הראשון שלו The Sun Rises in the East היה באופן מפתיע הצלחה מסחרית לא רעה בכלל ומכר מעל ל 350 אלף עותקים. המבקרים ברובם נתנו לו ציונים מאוד גבוהים וטענו שהאלבום שלו קלאסיקה.
חוץ מג'רו באלבום מופיע באחד השירים גם Afu-Ra שעשה את הבכורה שלו במוזיקה באלבום הזה(והשאיר אחלה רושם). אחרי האלבום הזה הוא הקליט עוד אלבום ביחד עם פרימו ומשם הדרכים שלהם נפרדו.

עוד עובדה מעניינית, העטיפה של האלבום מראה את מגדלי התאומים בוערים מה שקרה בעך 7 שנה מאוחר יותר ולאחד מהשירים באלבום קוראים You Can't Stop the Prophet(אתה לא יכול לעצור את הנביא) אז אולי ג'רו באמת סוג של נביא..? XD


בתוך יער שלם של ראפרים בורים מברוקלין, ג'רו היה אחד מהאנטלגנטים הבודדים ושומעים את זה ישר בשירים שלו. בלי ליריקס סתמי או כל מיני דיבורים מיותרים על סמים וכאלה. מה שגם ההגשה שלו ישבה פשוט בול על הביטים של פרימו ואפשר לשמוע את זה כבר מהפתיחה בשיר D. Original שעד היום אחד השירים שאני הכי אוהב עם ביט פשוט מעולה של פרימו.
עוד שיר שמאוד אהבתי באלבום הוא You Can't Stop the Prophet שהוא הסינגל השלישי באלבום עם ליריקס שנון ביותר ובאחד הביטים היותר טובים שפרימו עשה אי פעם וכמובן קליפ סופר מגניב.
אפילו השיר עם שם כמו Da Bitchez מצליח לג'ירו להישמע שנון ולא כמו רוב האידיוטים שעם שיר בשם כזה ידברו על...נו אתם יודעים.
השיא אבל של האלבום לדעתי מגיע לקראת הסוף עם השיר Come Clean, שאולי נשמע בהתחלה כמו משהו עם ביט מאוד מוזר אבל אחרי 2-3 שמיעות השיר ממכר בטירוף ועד היום כולל את הליריקס הכי טוב שג'רו אי פעם כתב.
בכללי אבל אני יכול להגיד שאין שיר באלבום הזה שהוא לא טוב, מלבד סקיטים קצרים שאפשר לדלג עליהם בקלות כל האלבום הוא פשוט שמיעה רציפה ומעניינת.


לסיכום אני יכול להגיד שג'ירו נתן את כל הנשמה לאלבום הזה ושומעים את זה, אפילו שחיפשתי בכוח לא מצאתי נקודות חלשות מהצד שלו, פרימו שהפיק את כל האלבום גם הוא הביא אולי את העבודות הכי טובות שלו באלבום הזה(נכון לשנת 94) ואני לא מגזים בכלל. המחסור היחידי באלבום הזה הוא שהוא אנדרייטד בטירוף ותמיד נדחק בין שאר הקלאסיקות.
בסופו של דבר אני הלך להמליץ לכם לקנות את האלבום אם תצליחו למצוא אותו כמובן וזאת לא משימה ממש קלה במיוחד בארץ ישראל. עד אז תורידו ותהנו.
ללא ספק אני הולך לתת לאלבום הזה 5 כוכבים, כששני אנשים עובדים בצורה כל כך מולשמת ביחד התוצאה בסופו של דבר יוצאת דומה.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה