יום שבת, 13 בנובמבר 2010

פינת המפיקים: Nick Wiz

לכתבה הראשונה מהסדרה הזאת אני הולך לעשות על מישהו שהוא מאוד אנדרייטד אבל אחד המפיקים הכי טובים שאני מכיר ושמו הוא Nick Wiz...אתם בטח שואלים את עצמכם: "מי??" אז זאת הייתה בדיוק הכוונה שלי.

ניק נתחיל את קריירת ההפקות שלו בערך בשנת 92 כשהוא נתן ביטים ל Ecko Unlimited שהם הכינו אוסף של קלטות בשם Underground Airplay ומשם לאט לאט הוא התחיל לעבוד עם כל מיני ראפרים שהישתתפו באוספים האלה והחבר'ה שלהם. מעגל העבודה שלו כלל הרבה מאוד ראפרים שונים שחלק גדול מהם לא פרצו ומעבר לכמה סינגלים לא שיחררו שום דבר, אני מדבר על אנשים כמו: Shadowz In Da Dark, Ran Reed, Darc Mind, Mister Fit והרשימה עוד ארוכה מאוד מאוד.



הכל התחיל להישתנות לטובה כשהוא התחיל לעבוד עם Cella Dwellas שהיו צמד ראפרים. הוא הפיק חצי מהאלבום הראשון שלהם שהיה להיט יחסי ומשם זה התגלגל לעבודה עם ראפרים כמו Mad Skillz, Pudgee, Chubb Rock ועוד אחרים שעשו אז רעש בסצינה אבל הכי בולט בינהם היה האחד והיחיד ראקים שנתן לו להפיק את Show Me Love מאלבום הסולו הראשון שלו ושנתיים אחר כך נתן לו להפיק את We'll Never Stop מאלבום הסולו השני שלו.



לניק היו הרבה היזדמנויות לעבוד עם הרבה ראפרים גדולים מהתקופה ההיא אבל הוא בחר לעבוד דווקא עם החבר'ה שלו והמשיך לנסות לתמוך בראפרים מחתרתיים אחרים שחלקם הגדול גם כן לא פרץ וחוץ מזה הוא המשיך לעבוד עם Cella Dwellas והפיק את רוב האלבום השני שלהם שיצא בשנת 2000 ובאותו הזמן עבד עם ראפרים כמו Saffir ו Chino XL שהפיק לו את רוב האלבום I Told You So.



בעשור האחרון הוא לא היה פעיל במיוחד, לפחות לא כמו בשנות התישעים אבל עדין המשיך לעבוד באופן קבוע ועבד עם ראפרים כמו Sadat X והחברים שלו ואולי השיר הכי בולט שהוא הפיק בעשור הזה היה הסינגל הראשון מהאלבום האחרון של ראקים Holy Are You שהיה בין השירים היחידים שנשמעו טוב מהאלבום הזה. חוץ ממנו הוא הפיק עוד 3 שירים מהאלבום.


בשנת 2008 הוא התחבר עם הלייבל העצמאי No Sleep Recordings שהם החליטו לשווק אותו באופן רציני ואספו 44 טראקים שלא ראו אור יום מלבד וונילים נדירים אולי ושיחררו את כולם באלבום כפול שכלל חומרים של Miilkbone, Pudgee, Cella Dwellas, Red Hot Lover Tone, Rakim, DMX ועוד רבים אחרים שעבד איתם בשנים 92-98. הלייבל הבטיח בעתיד לשחרר גם חלק שני לאלבום שאמור לכלול כמות דומה של שירים.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה