יום שבת, 20 בנובמבר 2010

Slick Rick - The Great Adventures Of Slick Rick - 1988

Slick Rick - The Great Adventures Of Slick Rick - 1988



סליק ריק שבתחילת הקריירה שלו היה ידוע בתור MC Ricky D ותחת השם הזה שיחרר 2 סינגלים ביחד עם Doug E. Fresh, הראשון היה The Show והשני La Di Da Di שסליק ריק ריפרפ ודאג הביא ביטבוקס. באופן מפתיע שני הסינגלים האלה קיבלו הרבה מאוד תשומת לב במיינסטרים והובילו לאלבום הראשון שלו.
האלבום הראשון שלו היה הצלחה מסחרית ענקית ומכר מעל למליון עותקים וקיבל ביקורות מעולות בכל מקום והסינגל השני מהאלבום Children's Story הפך עד היום לחותמת בקריירה של סליק ריק, לשיר הכי טוב והמפוסם שלו.

חוץ מהצלחה מסחרית ענקית וביקורות טובות האלבום הזה היה השפעה ענקית בעולם ההיפ הופ והיה בין האלבומים שנתנו הרבה השראה לשאר הסטוריטלרים כמו סליק ריק. חוץ מזה האלבום הזה היה האלבום הכי מסומפל ביחד עם Paid In Full.
האלבום הופק ע"י סליק ריק בעצמו, Jam Master Jay וכמה מפיקים מהבומב סקווד של פאבליק אנמי ולא הכיל ראפרים אחרים חוץ מסליק ריק.


האלבום נפתח בסטוריטלינג הומוריסטי ביותר(Treat Her Like A Prostitute) עם תוכן מאוד מיני כאשר סליק ריק מדבר על נשים בוגדניות. חוץ מהשיר הזה גם Indian Girl (An Adult Story) קיבל תשומת לב דומה והרבה מאוד אנשים טענו שסליק ריק היה שובניסט ענק בגלל שני השירים האלה(הם לא ציפו שכמה שנים אחרי זה הגיע אייס קיוב..) אבל בכל מקרה שני השירים האלה הם גאונות לשמה בעייני ואם לקחת הכל בהומור מאוד מצחיקים.
חוץ מהומור מיני לא חסר הומור "רגיל" באלבום עם שירים כמו Lick The Balls(לא זה לא על סקס!) או Children's Story שעד היום כנראה מוגדר כדוגמא לאיך ראפר צריך לבנות עלילה בשירים וחוץ מהומור רב שיש בשיר הוא נגמר בסופו של דבר בטרגדיה לא קטנה ומסר מאוד חשוב.
סליק ריק באלבום הזה גם ניסה לעשות קצת שירים שהם יותר מכוונים למועדונים כמו Let's Get Crazy ו The Ruler's Back(עצוב מה שהלך במועדונים פעם אבל אמת..) שבאים יותר עם תוכן אגוצנטרי ללא הרבה משמעות ממשית.
ואם חשבתם אולי שסליק ריק עדין לא היה מספיק מגוון הוא גם היתנסה בשירים היותר רציניים כמו Teenage Love שמדבר על טבע היחסים השבריריים של בני נוער שהיה גם הסינגל הראשון מהאלבום וגם הצליח מאוד. והשיר Hey Young World שסוג של מסר חיובי לילדים ובני נוער שגם הוא היה סינגל אבל קצת פחות מצליח מהאחרים.
לצערינו עם כל החיוביות שסליק ריק הביא לאלבום הזה הביטים זה הצד החלש של האלבום הזה שלימינו נשמעים מאוד מיושנים. חלק מהביטים דווקא הולכים טוב מאוד אבל הביטים של Treat Her Like A Prostitute לדוגמא או של The Ruler's Back נשמעים מיושנים בצורה קיצונית מה שמוריד טיפה מהחוויה.


לסיכום אני הולך להגיד שחוץ מזה שלאלבום יש משמעות מאוד היסטורית הוא גם אלבום ממש פאנן. סליק ריק ללא ספק הסטוריטלר הכי טוב בהיפ הופ וחוץ מזה הוא ראפר שמאוד קל לעקוב אחרי הליריקס שלו אבל חוץ מהסיפורים הנהדרים שלו. מלבד הסיפורים שלו סליק ריק מראה עד כמה הוא מגוון שיודע לעשות הכל מהכל פשוט, גם להיות הומוריסטי, גם לעשות סטוריטלינג, גם אגו וגם שירי מסיבות כשצריך.
הבעיה היחידה באלבום הזה כמו שכבר אמרתי היא הביטים שמורידים טיפה את החשק לשמוע חלק מהשירים אבל זה לא בולט ממש ולא מרגישים את זה לאורך רוב האלבום.
האם לקנות את האלבום הזה..? לא הייתי ממהר ממש, עד כמה אני אוהב אותו הביטים והסטייל ה Laid Back של סליק ריק עלול לא להתאים לכל אוזן. תורידו את האלבום, תנו לו מספר שמיעות ותעשו את ההחלטה הזאת אחר כך.
הציון הסופי שלי לאלבום הנהדר הזה הוא 4.5 כוכבים ואם הביטים היו טיפה יותר טובים 5 היה אפשרי בהחלט.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה