יום שבת, 15 בינואר 2011

Masta Ace Incorporated - Sittin On Chrome - 1995

Masta Ace Incorporated - Sittin On Chrome - 1995



האלבום השני של ההרכב Masta Ace Incorporated(שמורכב מ הראפר הראשי והמפיק של ההרכב Masta Ace, הראפר התומך והמפיק השני Lord Digga, הזמרת Leschea והראפרית התומכת Paula Perry) והשלישי בקטלוג הכולל של מאסטה אייס.
בניגוד לאלבום הקודם שלהם שהיה קודר, קצת פוליטי וביקורתי האלבום הזה הוא קליל יותר עם הרבה נושאי פנאן וביטים יותר קלים שמזכירים טיפה את סגנון הג'י פאנק למרות שכל ההרכב מברוקלין. וגם באלבום הזה שאר חברי ההרכב קיבלו יותר זמן על המיקרופון מהאלבום הקודם שכמעט לא הופיעו באלבום הקודם.
מבחינת הפקות רובו הופק ע"י מאסטה אייס בכבודו ובעצמו שמופיע בקרדיטים בתור Ase One ולורד דיגה שעזר לו עם ההפקות פה ושם. חוץ משניהם Uneek הפיק טראק אחד ו Louie Vega גם. אורחים באלבום לא היו כמעט מלבד הצמד Cella Dwellas שהופיעו באחד השירים.

התוצאה בסוף הייתה שהאלבום הצליח מסחרית הרבה יותר מהאלבום הקודם ומכר בסביבות ה 300 אלף עותקים אבל קיבל ביקורות טיפה נמוכות יותר מהקודם אבל עדין היו טובות לרוב.
לצערינו אחרי האלבום הזה ההרכב היתפרק ומאסטה אייס עשה הפסקה ארוכה מאוד ממוזיקה וחזר רק בשנת 2001 עם אלבום סולו.


האלבום נפתח עם אינטרו די ארוך ומיותר בעייני ואחריו מגיע שיר הפתיחה The I.N.C. Ride שהיה אחד הסינגלים באלבום. השיר הזה מכניס את המאזין ישר לאווירה של האלבום עם ביט חזק ביותר עם סאמפל ממש טוב של Isley Brothers.
האלבום זורם הלאה באותה נוחסה פחות או יותר מהשיר הראשון, ביטים קלילים והרבה ליריקס על מסיבות, בחורות ובכללי כל דבר שהולך ביחד עם פנאן עד שמגיע לשיר The B-Side שכולל את כל חברי ההרכב. השיר הזה אומנם גם דומה לשאר השירים באלבום אבל עם ווייב יחודי ביותר.
השיר Sittin' on Chrome שגם הוא היה אחד הסינגלים גם בא בטוב עם סאמפלים ממש טובים וביט טיפה יותר אפל משאר השירים עד עכשיו נה שמכניס קמצ גיוון לאלבום. וגם בשיר People in my Hood אייס מחליט לשבור שיגרה קצת ועושה שיר על השכונה שלו ועל האנשים שחיים שם ובסופו של דבר השיר הזה הופך לאחד המעניינים יותר באלבום.
לכל חובבי ה RNB יש משהו טוב באלבום הזה גם בישבילכם בשיר Turn It Up שהוא סולו של Leschea.
השיר Ain't No Game גם בין הבולטים בעייני שגם הוא מביא ביט יחסית קודר וכולל את כל חברי ההרכב על המיקרופון שמביאים איתם הרבה מאוד אגו ובסופו של דבר עושים שיר ממש טוב.
ולקראת הסגירה מגיע השיר Born to Roll שהוא הסינגל הראשון מהאלבום ובעיני אחד השירים היותר טובים של אייס שהופיע גם בתור שיר "חבוי" באלבום הראשון שלהם גם בגירסא הבין לאומית שלא נמכרה בארה"ב. השיר מביא איתו ביט מאוד לא שיגרתי אבל למרות זאת היה אחד המצליחים של מאסטה אייס.
לעומת זאת השיר האחרון באלבום The Phat Kat Ride סוגר את האלבום בצורה לא ממש טובה והוא בעצם רמיקס לא ממש מוצלח ל The I.N.C. Ride.


לסיכום אני יכול להגיד שזה אלבום טוב ואפילו טוב מאוד אבל רחוק מאוד מלהיות הכי טוב של מאסטה אייס. האלבום הזה היה קצת מסחרי ויותר מדי ריקני מתוכן מילולי מבחינתי ויותר מדי דיבורים על מכוניות, בחורות ומסיבות בסופו של דבר מתחיל להעלות על העצבים. הצד הטוב באלבום הזה הוא הביטים כמובן שהיו טובים אחד אחד באלבום הזה בלי נקודות חולשה כמעט עם סאמפלים מגניבים וגם מאסטה אייס החליט לשתף יותר את חברי ההרכב האחרים מה שגם הוא מוסיף טיפה גיוון לאלבום מה שבעיני היה טיפה חסר אולי באלבום הקודם שלהם.
האם לקנות את האלבום הזה? מי שמעדיף יותר את הדברים הקלילים בלי לשים לב יותר מדי לתוכן המילולי זה אחלה אלבום בשבילכם וכן ממליץ לקנות, מי שמחפש קצת תחכום בליריקס רצוי שיוריד את האלבום קודם ויראה עד כמה זה מתאים לו אבל בשורה התחתונה אם האלבום לא יקר מדי שווה לקנות אותו.
בסופו של דבר החלטתי לתת לאלבום 3.5 כוכבים שמתקרב מאוד ל4 אפילו, אולי אם אייס היה משקיע קצת יותר בכתיבה באלבום הזה הוא היה יוצא הרבה יותר טוב.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה