יום שישי, 7 בינואר 2011

Outkast - Aquemini - 1998

Outkast - Aquemini - 1998



האלבום השלישי של אוטקאסט יצא שנתיים אחרי האלבום המצליח שלהם ATLiens. באלבום הזה אנדרה וביג בוי החליטו טיפה לשנות את הנוסחה המקורית שלהם ולגוון טיפה, הם החליטו לעב טיפה אלמנט אלקטוני בחלק מהביטים שלהם ושימוש כבד בקלידים וקצת ספוקן וורד פה ושם.
חוץ מזה האלבום כרגיל כלל הרבה הפקות של Organized Noize ואוטקאסט בעצמם ומבחינת אורחים הביא שוב את החבר'ה מ Goodie Mob.

התוצאה בסופו של דבר יצאה מעולה והאלבום קיבל ציונים מאוד גבוהים אצל המבקרים כולל 5 מיקופונים מהסורס וגם המכירות היו מרשימות ביותר והאלבום בסופו של דבר הגיע לסטטוס פלאטינה כפולה בארה"ב. האלבום בעייני רבים הוכתר כאחד האלבומים היותר מעניינים לשנת 98 למרות המתחים החזקים כמו Black Star של טאליב ומוס דף, Foundation של בראנד נוביאנס ואפילו The Love Movement של הטרייב.
למי שתוהה אגב הפירוש של השם של האלבום הוא מאסטרולוגיה ושילוב של שני המזלות דלי(Aquarius) של ביג בוי ותאומים(Gemini) של אנדרה.


האלבום אחרי אינטרו קצר מתחיל עם השיר Return of the 'G' ולמרות השם השיר הוא ההיפך הגמור ממה שאתם חושבים ומשמש כחימום די טוב לשיר הבא, Rosa Parks, שהוא הסינגל הראשון ודוגמא מעולה לזה שלא צריך להיתמסחר או להתאים את עצמך לשום זרם כדי לעשות להיט מצליח ואיכותי ביותר.
השיר עובר לו אחרי זה לשיר Skew it on the Bar-B עם אורח לא מצופה, Raekwon, ושלושתם ביחד מכינים את הסינגל השלישי מהאלבום שגם הוא נשמע מדהים למרות שהוורס של ריקוון היה יכול להיות הרבה יותר טוב.
גם הסינגל השלישי מהאלבום שהופיע קצת לפני האמצע של האלבום ושמו Da Art of Storytellin' (Part 1) שבו שניהם מפגינים את היכולת שלהם לצייר עלילה שמלווה אחרי זה ישר השיר Da Art of Storytellin' (Part 2) שהוא אפילו מעניין יותר מהאשון אולי ובעל סאונד הרבה יותר אפל. החיסרון היחיד הוא שגיrסאת הרמיקס לשיר הראשון שמכילה את סליק ריק לא הופיע באלבום ושוחרה בתור קליפ.
עוד שיר מאוד מעניין מהאלבום הוא West Savannah שהוא סולו של ביג בוי שטוען שהשיר במקור היה אמור להיות חלק מהאלבום הראשון שלפי הסאונד הכללי שלו נשמע די הגיוני אבל בכל מקרה גם באלבום הזה הוא נשמע מתאים יופי.
כמובן לאלבום הזה יש כמה נפילות קטנות והדוגמא הכי בולטת אולי היא השיר Synthesizer שנשמע כמו נסיון מוזר לעשות משהו חדש שלא ממש הצליח להם וכנ"ל השיר SpottieOttieDopaliscious שכולל 7 דקות של ספוקן וורד שנוטה לשעמם אחרי הדקה הראשונה כבר.
אבל אוטקאסט מצליחים לסיים את האלבום הזה בטעם טוב עם השיר Chonkyfire שנשמע לא פחות ממדהים שגורם לרצות לשמוע עוד קצת...


לסיכום האלבום הזה לא פחות ממעולה, זה אומנם לא ATLiens אבל הוא לא נופל ממנו כמעט. עם ביטים מעולים לרוב וליריקס זורם, אוטקאסט משחררים אלבום שלישי ברצף של אלבומים טובים מה שלא נעשה יותר מדי בהיפ הופ אגב. האלבום לא מושלם אומנם ויש כמה שירים שטיפה לא הולכים טוב אבל באיזה אלבום אין?
האם לקנות אותו? הייתי אומר שבהחלט כן! במיוחד שבישאל מוכרים אותו ב 55 שקל בערך שבעיני זה מחיר ריצפה לאלבום כל כך טוב אז קחו את הרגליים לסניף טווא רקורדס הקרוב לביתכם ותקנו אותו!
אחרי קצת חשיבה הגעתי למסקנה שציון 4.5 די משקף את הרמה של האלבום הזה ובקלות שם אותו בטופ ביחד עם ATLiens.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה