יום שישי, 24 בספטמבר 2010

Showbiz And A.G. - Runaway Slave - 1992

Showbiz And A.G. - Runaway Slave - 1992



Showbiz and A.G. הם צמד מהברונקס שמורכב מהראפר הראשי(AG) והמפיק והראפר התומך(Showbiz) והם חלק מהקרו של לורד פינס DITC, שיחררו חצי שנה לפני זה EP בשם Soul Clap(שסוקר פה בעבר) שהיה סוג של הקדמה לאלבום הזה.
האלבום הזה כולל 3 שירים מה EP הקודם שיצא להם והשאר שירים חדשים, האלבום הזה במלואו הופק ע"י Showbiz חוץ מ 2 שירים שהופקו בשיתוף עם Diamond D ואירח את החברה מ DITC כמו: Diamond D, Lord Finesse ו Big L שעשה את אחת ההופעות הראשונות שלו באלבום הזה. חוץ מזה הם אירחו את Dres מבלאק שיפ ואת DeShawn שהיה ראפר שעבד בקטנה עם DITC.

כשהאלבום יצא הוא קיבל המון אהבה ברחובות של ניו יורק והוכתר כסוג של קלאסיקה מחתרתית אבל המכירות לא היו משהו למרות הצלחה יחסית טובה של הסינגל Fat Pockets.


רוב האלבום מדבר על החיים בניו יורק, גאנגסטה שיט בקטנה, הרבה מאוד אגו ואפילו כמה מסרים חיוביים וכל זה נעשה על ביטים שמושפעים צורה כבדה מג'אז עם הרבה כלי נשיפה ופאנק.
האלבום נפתח בשיר Still Diggin שהוא סוג של המשך לשיר Diggin' In The Crates מהEP הקודם שלהם עם וורסים מעולים של דימונד די ושוביז וממשיך לו לסינגל המוביל מהאלבום Fat Pockets, שהוא לא איזה שיר גאוני אבל בהחלט קליט עם ביט ממש טוב.
אחד השירים היותר טובים באלבום מבחינתי חייב להיות More Than One Way Out Of The Ghetto עם ביט ממש ג'אזי ובעל מסר מאוד חשוב מפיו של AG, שמספר על התקופה שלו לפני המוזיקה ועל איך זה הכניס אותו לכלא וגרם לו להתחיל להיתעסק במוזיקה.
הדובדבן מבחינתי אבל הוא השיר Represent שזה ה Posse Cut של האלבום שכולל הופעות נהדרות של Big L ו Lord Finesse על ביט מהפנט פשוט.
שאר האלבום נשמע בנוסחה יחסית דומה, הרבה אגו וביטים ג'אזיים אבל זה לא הופך את זה לדבר רע חס וחלילה, גם אם הליריקס מתחיל קצת לחזור על עצמו אבל אתה יושב על ביטים כאלה זה עדין שמיעה מאוד מעניינת.
לקראת סוף האלבום הם דחפו 3 שירים ואינסטרומנטל מה EP הקודם, שזאת תוספת נחמדה בהחלט למי שמתעצל להוריד אותו שכולל בעיני את השיר הכי טוב של הצמד Soul Clap שחובה בכל מחשב.


בכללי האלבום הזה הוא שמיעה רציפה ללא בעיות של ממש, מי ששמע את ה EP שלהם עלול להישתעמם טיפה לקראת הסוף.
AG מראה כישרון באלבום הזה אבל לא יותר מדי, הוא יודע לספר סיפור בצורה טובה ויודע לעשות אגו אבל זה די מתחיל לחזור על עצמו לאורח כל האלבום, Showbiz לעומת זאת מפיק ברמה מאוד גבוה ואחד הכישרונות הכי גדולים שניו יורק ראתה. הביטים שלו הופכים כל שיר באלבום הזה מכסף לזהב.
לסיכום הייתי ממליץ אותו בהחלט לכל מי שנהנה לשמוע ראפ של שנות התישעים ואוהב ביטים ג'אזיים, קניה של האלבום כמובן לא תבוא בחשבון כי הוא לא מיוצר יותר אבל היי, הורדה זה עניין של כמה דקות.
אני מביא לאלבום הזה 4 כוכבים ואם טיפה יותר גיוון בתוכנים היה בכיף יכול לגרד את ה 5.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה