יום שישי, 27 באוגוסט 2010

Apache - Apache Ain't Shit - 1992

Apache - Apache Ain't Shit - 1992




אפאצ'י התחיל את הקריירה שלו בסוף שנות התשמונים והיה בין הראפרים המובילים בהרכב הענק Flavor Unit והופיע באלבומים הראשונים שלהם.
אחרי פעילות בהרכב הוא הצליח לחתום על חוזה הקלטות עם Tommy Boy ושם התחיל לעבוד על האלבום הראשון שלו "Apache Ain't Shit". האלבום בסופו של דבר יצא בשנת 92 ולמרות שלא היה לו סינגלים ברדיו(Gangsta Bitch לא היה משהו שניגנו הרבה ברדיו אבל עדין היה לסינגל מאוד מפורסם ומוכר) האלבום מכר לא רע בכלל. המבקרים נתנו לו ציונים טובים לרוב והיה ניראה שהקריירה שלו במצב טוב אבל אחרי האלבום הזה הבחור נעלם כמעט ולא שמעו ממנו כמעט אחרי שנת 95.

האלבום כלל הפקות של Double J, S.I.D., A Tribe Called Quest, DJ Mark the 45 King, Large Professor, Diamond D ו Apache בעצמו ואירח את Nikki D שהייתה איתו ב Flavor Unit ואת Naughty by Nature שגם הם התחילו כחלק מההרכב הזה.
בשנת 2010 אפאצ'י מת בגלל בעיות לב שהיו לו אז זה האלבום היחיד שנראה ממנו..

1. THE BEGINNING
אינטרו..

2. TONTO(FEAT. NIKKI D)
לא משהו שרואים כל יום..אפצ'י עשה שיר על...הזין שלו :\
כל ההומופובים שמרו מרחק מהשיר הזה.
שיר נחמד לפתיחה בכל מקרה..

3. DO FA SELF
זה היה הסינגל השני מהאלבום שלא הצליח כמו Gangsta Bitch אבל לפחות אין לו שם בעייתי ואין בעיה לנגן אותו ברדיו.
אוקי בשיר הזה אפאצי' משחק אותה "מורה" ומביא שיר נחמד מאוד ומצחיק עם ביט מעולה של the 45 King.

4. GANGSTA BITCH
הסינגל הראשון..
השיר הזה הוא נצחי פשוט ולא ימאס עלי בחיים גם אם אני אשמע אותו בלופים של שעות. קיו טיפ עשה פה עבודה נהדרת פשוט עם הביט, הביטנאטס הישתמשו בסאמפל הזה גם אגב בהמשך.
ללא ספק שיר החתימה של אפאצ'י וקלאסיקה נצחית שתמיד יזכרו אותו בזכותה.

5. A FIGHT
הנה שיר אגו די מוצלח של אפאצ'י...
אני חייב לציין שאהבתי מאוד את השיר הזה.

6. KILL DA WHITE PEOPLE
סקיט..

7. HEY GIRL
אם אני לא טועה גם זה היה סינגל ויצא לזה אפילו קליפ..
אישית אני לא אוהב שירים מעורבים עם רגאיי אז זה לא מהשירים האהובים עלי באלבום.

8. APACHE AINT SHIT
טוב אז אפאצ'י אוהב לדבר הרבה על בחורות וזיונים...או לפחות על איך הוא אוהב להשפיל אותן.
לא הייתי אומר שהשיר משהו מיוחד אבל גם לא רע בכלל.

9. BLUNTED SNAP SESSION
סקיט ארוך וטיפשי..

10. WHO FREAKED WHO(FEAT. NIKKI D)
אז שניהם עושים פה סוג של באטל המינים...לא רע בכלל, תמיד אהבתי סוג כזה של שירים.
הביט של דימונד די באופן מפתיע לא מרשים בכל בשיר הזה.
בכל מקרה שיר סבבה.

11. GET YA WEIGHT UP
הביט הזה לש דימונד די הפעם דווקא פוגע במטרה.
בכללי השיר הזה הוא סבבה לגמרי.

12. WOODCHUCK(FEAT. NAUGHTY BY NATURE)
אני יודע שכתוב בקרדיטים שנוטי מופיעים פה אבל אני מוכן להישבע שיש פה עוד ראפרים חוץ מהם ואפאצ'י שאני לא מכיר.
בכל מקרה זה עדין שיר ממש טוב וביט של אפאצ'י בכבודו ובעצמו.

13. MAKE MONEY
למרות שהנושא של השיר הזה לא הכי מעניין בעולם אני מאוד ואהב אותו! לא יודע להסביר את זה אבל השיר הזה ממש טוב.

14. WAYZ OF A MURDERAHH
וואו, השיר הזה אחד הטובים באלבום פשוט, אפאצ'י זורם פה ממש חלק על הביט המעולה הזה של S.I.D. Reynolds ומביא לנו שיר ממש מעולה לסגיקה.
שיר מעולה!


מסקנה:
האלבום הזה בגדול ממש טוב עם הפקות שפוגעות כמעט תמיד ואפאצ'י מסתבר ראפר מאוד מוכשר שיודע לכתוב ולזרום לא רע. בנוסף האלבום קצר ולא נמרח יותר מדי וזה עוד יתרון גדול מבחינתי.
אני יכול להגיד לכם דבר כזה גם, רק בזכות גאנגסטה ביטץ' שווה לקנות את האלבום הזה, אבל יש שם עוד הרבה שירים אחרים וטובים.
בעיקרון אני אהבתי את רוב האלבום והשיר היחיד שלא ממש עשה לי את זה היה Hey Girl והסקיטים שהיו לא במקום לרוב אבל חוץ מזה כל האלבום הזה שמיעה מהנה.
חשבתי יחסית הרבה זמן על זה ובסופו של דבר החלטתי שאני הולך לתת 4 כוכבים לאלבום הזה.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה