יום שבת, 7 באוגוסט 2010

Fashawn - Boy Meets World - 2009

Fashawn - Boy Meets World - 2009




אני נאלץ להיתנצל מראש, אבל אין לי ממש רקע עליו...מה שידוע לי זה שהוא ראפר מקליפורניה ואם אני זוכר נכון הראפר Planet Asia גילה אותו ולקח אותו לסיבוב הופעות איתו(אם אני לא טועה גם הוא אפילו הפסיק ללמוד בבית ספר בגיל די מוקדם בגלל זה, הכל בישביל לעקוב אחרי החלום שלו לראפרפ).
לפני שהוא חתם על חוזה הקלטות הוא שיחרר מיקסטייפים עצמאיים ובינהם היו מיקסטיפים עם מפיקים כמו Mick Boogie ו The Alchemist.

בשנת 2009 האלבום שלו ראה אור יום והוכתר ע"י המבקרים "כהדבר הבא" והאוויר הצח של ההיפ הופ בזכות הכישרון היוצא דופן שלו וההפקות הנההדרות של Exile שהפיק לו את כל האלבום. פאשון סיפר שאת רוב ההשראה שלו הוא קיבל מאילמטיק ומה שאירוני את האלבום הזה הוא גם כן שיחרר בגיל 19 כמו נאס והעטיפה בעלת דמיון מטורף.
בשנת 2010 הוא שיחרר מהדורה מיוחדת לאלבום על תקליטי ווניל שהיא באה עם 3 שירים בונוס נוספים שלא נכנסו לאלבום.
האם האלבום הזה הוא כל מה שאומרים עליו? ניראה..

1. INTRO
אחרי הקדמה של חצי דקה בערך פאשון דופק פה וורס די טוב. לא נהדר אבל אחלה כדי להכניס לאווירה של האלבום.

2. FREEDOM
חוץ מהפזמון שמורכב מכמה סאמפלים של טאליב קוואלי מאוד אהבתי את השיר הזה.
הביט די ממוצע פה אבל פאשון נשמע מעולה פה פשוט.

3. HEY YOUNG WORLD (FEAT ALOE BLACC & DEVOYA)
הביט הזה קנה אותה מהשניה הראשונה שהתחלתי לשמוע את השיר...
השיר הזה בהשראת Hey Young World של סליק ריק(בעיקרון בפזמון) נשמע נחמד מאוד והאורחים באופן מפתיע לא הורסים פה.
שיר מעולה!

4. STARS
מי שאוהב ג'אז ראפ יאהבת את זה בטוח, הביט הזה, זה אחד הדברים הכי ג'אזים ששמעתי אי פעם.
פאשון נשמע טיפה משעמם פה אבל בכללי זה אחלה שיר.

5. LIFE AS A SHORTY (FEAT J. MITCHELL)
פאשון מדבר בעיקרון על הילדות שלו פה ואקסייל מביא לפה ביט שנשמע מרענן רצח...סוג של שילוב בין באנגר למשהו שקט.
שיר מעולה!

6. THE ECOLOGY
אני זיהיתי ישר את הסאמפל משיר אחר של....פיפטי סנט. יאפ וזה היה שיר ממש טוב.
בכל מקרה השיר הזה ממש קצר וממש טוב, שילוב מנצח מבחינתי.

7. OUR WAY (FEAT EVIDENCE)
זה יצא כסינגל אם אני לא טועה ולפי הביט הזה שמכוון להיות באנגר אני מבין למה.
אווידנס נשמע משעמם כרגיל ופאשון בעיקרון מסביר על החיים של LA.
לא משהו מיוחד בשיר הזה אבל אחלה שיר(הביט קנה אותי).

8. WHY
אקסייל באלבום הזה פשוט מסרב להיפשל ומביא ביט מעולה אחרי ביט מעולה...
פאשון די היתעלה על עצמו בשיר הזה לדעתי והשיר הזה הכי טוב עד עכשיו באלבום.

9. SAMSONITE MAN (FEAT BLU)
בלו שעבד בעבר עם אקסייל מסתבר שעובד גם יופי עם פאשון, שלושתם הרכיבו פה שיר ממש טוב.
אבל שוב הביט פה מבחינתי די גונב את ההצגה.

שני השירים הבאים הם בונוסים של הגירסא המיוחדת...כן תקעו את זה באמצע האלבום.

10. THE SCORE (FEAT PLANET ASIA)
באופן מפתיעה פלאנט אסיה די מאכזב פה...למזלנו פאשון ממש לא.
שיר נחמד.

11. BREATH (FEAT BRAVO)
הבראבו הזה שמתארח פה הוא די גרוע ורק הורס את כל הקטע...חוץ ממנו השיר הזה דווקא ממש קליט וממכר.
אחלה שיר.

12. FATHER
אקסייל מביא לנו עוד ביט ממש מעולה.
השיר הזה מוקדם לאבא שלו שהלך לעולמו...שיר די אינטימי ואישית אבל אהבתי אותו.

13. SUNNY CA (FEAT CO$$ & MISTAH FAB)
Mistah Fab? מה הקטע?
בכל מקרה השיר הזה מנסה לשחזר את הסאונד הקלאסי של המערב והאמת זה די עובד..
שיר סבבה.

14. BO JACKSON (FEAT EXILE)
אקסייל אתה לא ראפר טוב..אל תנסה.
בכללי השיר הזה די מעצבן, הביט הפעם מעפן.

15. LUPITA
אהה...זה מה שהיה חסר באלבום הזה, שירים על בחורות.
בדרך כלל אני לא אוהב שירים בסטייל כזה...השיר הזה סביר אבל לא יותר.

16. WHEN SHE CALLS
איזה ביט...הלופ הזה פשוט נשמע כל כך טוב שאפשר לשבת ולשמוע את הביט הזה בלי הראפ במשך שעות..
בכל מקרה השיר הזה הוא סטוריטלינג מעניין ועד עכשיו גם השיר הכי טוב מהאלבום הזה.

17. BOY MEETS WORLD
פאשון אשכרה עשה שיר שנמשך כמעט 10 דקות שבוא הוא מספר כמעט את כל ההיסטוריה שלו.
מצטער אבל זה ארוך מדי, לא משנה כמה זה טוב. לי מתחיל להימאס בערך לקראת הדקה השישית-תחילת הדקה השביעית.

18. HE OUTER CITY
השיר הזה מופיע כבונוס...הביט פה סביר ביותר אבל בתאכלס השיר הזה נשמע טיפה מיותר. אולי היה עדיף שהוא לא היה נכנס?
בכל מקרה זה שיר סבבה.


מסקנה:
טוב כל מה שאומרים על האלבום הזה הוא נכון לגמרי, פאשון הוא מהראפרים האלה שהעתיד של ההיפ הופ(האיכותי) תלוי בהם כי רוב הראפרים החדשים או שחסרי כישרון, או שעובדים עם המפיקים הלא נכונים או שסתם בוחרים להיות "יצירתיים" ולהישמע כמו טמבלים.
אקסייל ברוב האלבום נשמע כמו מפיק על, רק בגלל האלבום הזה הייתי שם אותו ליד פיט רוק ופרימו ואני לא צוחק.
טוב לקנות את האלבום הזה בישראל יהיה קשה אבל הורדה שלו חובה אצל כל חובב היפ הופ כי אם אין לכם את זה אתם מפסידים חוויה.
אני מביא לאלבום הזה 4.5 כוכבים ותאכלס חוץ מ Bo Jackson ו Lupita כל השירים נחמדים ועד מעולים.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה