יום שבת, 21 באוגוסט 2010

O.C.


Omar Credle(נולד בשנת 1972 בברוקלין שבניו יורק) ידוע בשם הבמה שלו O.C. הוא ראפר אמריקאי שגם חלק מההרכב המחתרתי D.I.T.C.

OC נולד וגדל בBushwick שהוא אזור בברוקלין והתחיל להיתעסק בראפ עוד כשהיה נער. הפריצה שלו באה בשנת 91 כשהוא היתארח אצל Organized Konfusion בסינגל הראשון שלהם Fudge Pudge שהיו גם חברי ילדות שלו.

בשנת 92 הוא היתארח אצל MC Serch ברמיקס של Back to the Grill ביחד עם נאס(שגם היה ראפר מתחיל אז). בזכות ההופעות האלה הוא יצר לעצמו הייפ די גדול ובסופו של דבר חתם ב Wild Pitch Records ושם בשנת 94 שיחרר את האלבום הראשון שלו Word...Life שעד היום נחשב לקלאסיקה בעייני מעריצי היפ הופ רבים.
בזמן ההכנות לאלבום הראשון שלו הוא היתחבר עם אנשים כמו Buckwild ו Lord Finesse(שהפיקו לו חלקים נכבדים מהאלבום) ואחרי שהבכורה שלו יצאה הוא היצטרף אז לקרו החדש של לורד פינס DITC.

בשנת 97 הוא עזב את הלייבל הקודם שלו וחתם ב Pay Day Records ושם התחיל לעבוד על Jewelz, האלבום השני שלו. הוא המשיך לעבוד עם אותם מפיקים ובנוסף עם DJ Premier, Da Beatminerz ו Showbiz והפעם הביא אורחים ובינהם Big L, Freddie Foxxx, Organized Konfusion ו Yvette Michele.
האלבום גם קיבל המון ביקורות חיוביות וגם הוא מאוד נערץ אצל אוהבי ההיפ הופ אבל המכירות כמו באלבום הקודם לא היו בשמיים.

בשנת 2001 הוא חתם אצל JCOR Entertainment והתחיל לעבוד על האלבום השלישי שלו Bon Appetit וכשהוא סוף סוף יצא הוא איכזב המון אנשים. המבקרים די שחטו את האלבום והמעריצים לא ממש היתלהבו למרות שרוב האלבום הופק ע"י Buckwild הוא אימץ סאונד מלוטש ומעצבן שהיה נדמה שחיפש תשומת לב מהמיינסטרים.
אחרי האלבום השלישי שלו OC לקח טיפה הפסקה ובשנת 2005 חזר עם אלבום נוסף בשם Starchild אבל בגלל הכישלון הקודם שלו האלבום לא זכה לקידום מכירות לגמרי ושוחרר רק באירופה וביפן. למרבה ההפתעה האלבום דווקא היתקבל טוב מאוד ע"י המבקרים שמיהרו לשבך אותו על הליריקס העמוק והתכנים המעניינים.
בזכות ההצלחה של האלבום הזה הוא חתם מהר בלייבל העצמאי Hieroglyphics Imperium Recordings ושם שיחרר אלבום נוסף בשם Smoke and Mirrors שכולו הופק ע"י Mike Loe וגם האלבום הזה קיבל ציונים יחסית טובים.

בשנת 2007 הוא שיחרר אוסף בשם Hidden Gems של הרבה חומרים לא משוחררים שלו, רמיקסים, הופעות אורח וכמה שירים מהאלבום של DITC וכלל 2 שירים חדשים.

בשנת 2009 שיחרר אלבום ביחד עם הראפר AG שברובו הופק ע"י E-Blaze עם קצת עזרה מ Lord Finesse, Statik Selektah ו Showbiz.

נכון להיום OC עובד על אלבום סולו חדש.

דיסקוגרפיה:
1994 - Word...Life
1997 - Jewelz
2001 - Bon Appetit
2005 - Starchild
2005 - Smoke and Mirrors
2007 - Hidden Gems
2009 - Oasis ביחד עם AG
My Soul To Keep אין עדין תאריך יציאה

עם DITC:
2000 - D.I.T.C.
2008 - The Movement



0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה