יום ראשון, 26 ביולי 2009

Big Daddy Kane - Long Live The Kane - 1988

Big Daddy Kane - Long Live The Kane - 1988






ביג דדי קיין כנראה הראפר הכי מסחרי שהג'וס קרו ידע(ביז מרקי גם אבל קיין ידע הרבה יותר הצלחה במיינסטרים) ומסתבר גם הבאטל ראפר הכי טוב שלהם. האלבום של קיין היה השני שיצא תחת המורשת של הג'וס קרו ועד היום הכי מצליח כנראה.
באלבום הזה קיין(לדעתי) עדין חיפש את הסטייל שלו, כי בעתיד הוא אשכרה הישתפר בכמה רמות. רוב האלבום מלא בבאטל ראפים, שירי אגו ואפילו שיר אחד לבחורות(וזה יתפתח בעתיד אצלו לתופעה). האלבום כמובן הופק ע"י מארלי מאר, המפיק הרישמי של הג'וס קרו.

הרבה מבקרים מיהרו לתת לאלבום הזה 5 כוכבים והכתירו את האלבום כקלאסיקה.
מה שעוד אני יכול להגיד על האלבום הזה שהוא היה בעל השפעה על המון ראפרים אחרים בעתיד שסימפלו כמעט כל שניה אפשרית מתוך האלבום, מהביטים ועד לליריקס. הדוגמה הכי בולטת מבחינתי כנראה היא Ready to Die(השיר) של ביגי.
אני מסכים, לזמנים של פעם האלבום סביר להניח נשמע כמו משהו חדש וטרי,אבל ניראה איך הוא יעבור את הסטנדרטים של היום...

1. LONG LIVE THE KANE
לא ממש אהבתי את הפתיחה, הביט נשמע דליל ויבש רצח שמורכב מדראמס וסקראצ'ים בלבד(או שהאוזניים שלי מטעות אותי).
לגבי קיין, לא רק שהשיר ארוך רצח קיין גם לא ממש נשמע בשיאו פה ולדעתי קצת היתעצל בשיר הזה, חוץ מכה פאנצ'ים נחמדים אין פה משהו מעניין.
שיר נחמד סה"כ.

2. RAW (REMIX)
הסינגל הראשון(הגירסא המקורית לפחות).
אני לא שמעתי את המקורי אז אני לא יכול להשוות, אבל לפי מה שהבנתי הביט טיפה שונה והוורסים של קיין טיפה שונים.
השיר הזה שיפור די רציני מבחינתי מהקודם וקיין מגיע עם פלואו יותר טוב. בכללי זה שיר אגו טיפוסי(משהו שתשמעו הרבה באלבום הזה) בסגנון קיין.
אחלה שיר.

3. SET IT OFF
הסינגל הרביעי מהאלבום..
ככה אני אוהב את קיין! פלואו מהיר ובועט וליריקס מצויין. גם מארלי יצא מלך עם הביט הזה אני חייב לציין.
אחד השירים הכי טובים באלבום ללא ספק! שיר מעולה.

4. THE DAY YOU'RE MINE
בדרך כלל קיין יודע לעשות שירים לבחורות אבל מסתבר שאת המיומנות הזאת הוא רכב רק באלבומים הבאים שלו כי השיר הזה לא משהו לדעתי.
הביט לא מתאים לא מתאים ממש לאווירה של האלבום וגם קיין לא בדיוק בשיאו פה.

5. ON THE BUGGED TIP (FEAT SCOOB LOVER)
בניגוד לשירים הקודמים שהיו רציניים השיר הזה טפשי ומצחיק לגמרי.
הייתי מעדיף כנראה לראות משהו יותר כמו Set It Off אבל גם זה ילך...
שיר סבבה.

6. AIN'T NO HALF STEPPIN'
השיר הכי מפורסם של קיין עד היום ואולי הכי ידידותי לרדיו שלו גם.
אחלה ביט ומרגיע רצח ואם קצת מאמץ אפשר גם לגרום לבחורות לרקוד איתו, מארלי יצא גאון עם הביט הזה ללא ספק אחד הטובים שלו.
למרות שהשיר כביכול ידידותי לרדיו קיין לא נשמע ידידותי בכלל ומביא לנו אגו רציני עם השיר הזה.
אולי השיר הכי טוב של קיין עד היום...

7. I'LL TAKE YOU THERE
דאם לשיר הזה יש סאונד מאוד אולד סקול ואני חייב לציין שמאוד אהבתי אותו.
אחלה שיר, אין לי יותר מדי להוסיף מעבר לזה.

8. JUST RHYMIN' WITH BIZ (FEAT BIZ MARKIE)
האמת אף פעם לא התלהבתי במיוחד מהשיר הזה וסביר להניח שזה בגלל ביז מארקי שאף פעם לא היה ראפר שמתאים לי.
קיין יצא בסדר פה אבל בכללי לא מהשירים הכי אהובים עלי באלבום.

9. MISTER CEE'S MASTER PLAN
אחלה שיר שמוקדם לדי ג'י של קיין DJ Mister Cee שעזר לו עם ההקלטה של האלבום הזה.
מארלי מביא לנו פה אחלה ביט עם קצב נהדר שקיין יושב עליו ממש טוב.
ביצוע מעולה בסופו של דבר.

10. WORD TO THE MOTHER(LAND)
קיין מגיע עם נושא רציני על אדמת האם שלו(אפריקה) ובכללי על אפרו אמריקאים.
מארלי מביא ביט סביר ובכללי אחלה שיר שעושה את הסגירה בצורה טובה.


מסקנה:
זה אלבום מעולה אני חייב לציין,
חלק מהביטים לא במקום לדעתי וכנ"ל גם ראפים של קיין אבל אני לא חייתי בתקופה ההיא ואני לא יודע מה הייתה האוזן המוזיקלית של האנשים אז...
קיין מביא לנו באלבום הזה הרבה שירים אגו טובים אבל להגיד כמו הרוב שזה אלבום מושלם אני לא הולך להגיד, לדעתי קיין שיפר את עצמו בעתיד מספר פעמים אחרי האלבום הזה.
מה שעוד אני יכול להגיד על האלבום שהוא קצר, בלי אינטרואים וסקיטים חופרים וזה דבר נדיר למצוא(במיוחד היום). קניה של האלבום בהחלט באה בחשבון ולא קשה למצוא אותו באמזון.
אני מביא לאלבום 4 כוכבים והנה השירים הכי טובים לדעתי:
Raw (Remix)
Set It Off
On the Bugged Tip
Ain't No Half-Steppin'
I'll Take You There
Mister Cee's Master Plan
Word to the Mother (Land)

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה