יום שני, 20 ביולי 2009

Wu Tang Clan - Wu-Tang Forever - 1997

Wu Tang Clan - Wu-Tang Forever - 1997




האלבום הראשון שלהם מ 93 היה הצלחה מחתרתית מעולה וכמעט כל חברים קיבלו דילים בחרות אחרות לסולואים. אחרי 5 אלבומי סולו מוצלחים(במכירות לפחות) של Method Man, Ol' Dirty Bastard, Raekwon, The Genius/Gza ו Ghostface Killah היו שמועות שוו טאנג ילכו כל אחד לדרכם לטובת קריירות סולו אבל השמועה נופצה כשהוכז האלבום השני של וו טאנג שיהיה גם אלבום כפול ואולי הם הרכב\אמן היא הופ היחיד\ים שמגיע להם אלבום כפול.

לא שאני מנסה להלל אותם או משהו פשוט יש 9 חברים בהרכב ולכולם מגיע במה לא..?(טוב U God עדיף שיקבל כמה שפחות במה אבל זאת רק דעתי)
בניגוד לאלבום הקודם שלהם באלבום הזה מאסטה קילה קיבל הרבה היזדמנויות להראות אל הסקילז שלו(דבר טוב כמובן) וכנ"ל לגבי U-God(דבר רע כמובן). המפיקים באלבום הזה הפעם כוללים קצת יותר מריזה בלבד והפעם החברים שלהם 4th Disciple ו True Master קיבלו כמה שירים כל אחד ואפילו שיר אחד הופק ע"י Inspectah Deck.
האורחים באלבום כללו לרוב את החברים שלהם כמו: Cappadonna, Tekitha, Streetlife ו Shyheim שהופיע באחד האינטרואים לשירים.
האלבום היה להצלחה ענקית במכירות ומכר בערך 650 אלף עותקים בשבוע הראשון ברה"ב. בביקורות האלבום גם הצליח די טוב אבל בניגוד לאלבום הקודם לא מיהרו המבקרים לתת לו את ה 5 כוכבים.
אז בנימה זאת נעבור לפירוט...

דיסק 1:

1. WU-REVOLUTION (FEAT POPPA WU & UNCLE PETE)
אינטרו משעמם, ארוך וממש אבל ממש לא נחוץ.

2. REUNITED
ואז מגיע הדבר הזה...אם נתעלם מהחרא הקודם זאת פתיחה מעולה לאלבום והכרזה מעולה לכך שוו טאנג חזרו ובגדול!
ריזה המשיך בסטייל שלו מאלבומי הסולו, עם סטייל פחות קודר ויותר סינמטי וידידותי. עובד בישבילי אני חייב לציין, GZA עשה פה עבודה ממש טוב אגב.
שיר מעולה בכללי.

3. FOR HEAVENS SAKE (FEAT CAPPADONNA)
מצחיק שהרבה אנשים החשיבו בתקופה ההיא את קאפאדונה כחבר העשירי בוו טאנג, מזל שהוא באמת לא.
בכל מקרה לפחות באלבום הזה הוא עדין נשמע טוב.
אחרי האוף טופיק המטורף הזה..הביט בשיר הזה ממש טוב ואני ממש מרוצה מריזה עד עכשיו.
נחמד לשמוע את מאסטה קילה סוף סוף(כן היו לו הופעות בסולואים גם וזה מה שחימם אותי לקראת האלבום הזה בעיקרון).
אחלה שיר!

4. CASH STILL RULES/SCARY HOURS (STILL DON"T NOTHING MOVE BUT THE MONEY)
זה כאילו היה נסיון לעשות המשך ל CREAM? אני מניח שכן...
בכל מקרה הנסיון נכשל חזק, לא אוהב את השיר הזה ממש.

5. VISIONZ
ניראה לי ריזה היה צריך להשאיר את Inspectah Deck בתור ראפר בלבד כי הביט הזה מזעזע.
אם הביט היה יותר טוב השיר הזה היה יוצא ממש טוב לדעתי.
בכל מקרה נחמד מאוד.

6. AS HIGH AS WU-TANG GET
ההתחלה של אולדירטי ממש מעצבנת אבל אז מגיע ג'יזה ודאם! השיר הזה הופך לממש ממש טוב.
קצר וקולע כמו שאני אוהב.

7. SEVERE PUNISHMENT
איך התגעגעתי לסאמפלים של קונג פו...אפילו פתיחה של U God לא תהרוס לי את השיר הזה בשום אופן.
שיר מעולה!

8. OLDER GODS
נשמע יותר כמו שיר של ריי וגוסט שמארחים את ג'יזה...בכל מקרה שיר מעולה בנוסחה הישנה שלהם, סיפורי סמים אנד שיט.
ג'יזה אגב עשה פה עבודה יותר טובה משניהם...

9. MARIA (FEAT CAPPADONNA)
ואז מגיע זה...וו טאנג חייבים להכניס שיר על בחורות וזיונים?
לפחות ריזה ואולד דירטי נשמעים די טוב פה.
שיר חמוד לא יותר.

10. A BETTER TOMORROW
שיר לא רע בכלל על נושא רציני סטייל Can It Be All So Simple ו Tearz.
בכללי אהבתי.

11. IT'S YOURZ
שיר טוב מאוד אבל מרגיש קצת לא שייך לכן...
אולי בגלל הביט, אני לא יודע.
בכל מקרה בשורה התחתונה אהבתי.

דיסק 2:

1. INTRO
אם להשוות לאינטרו הקודם זה דווקא סבבה אבל גם בילעדיו אפשר להיסתדר יופי.

2. TRIUMPH (FEAT CAPPADONNA)
הסינגל הראשון מהאלבום הזה ואחד השירים המפורסמים שלהם עד היום(חוץ מ Gravel Pit נראה לי הכי מפורסם).
הכי מצחיק שהם קיבלו תקציב של מליון דולר לקליפ הזה ויצא בסופו של דבר קליפ מעפן רצח.
בכל מקרה שיר מעולה!

3. IMPOSSIBLE (FEAT TEKITHA)
הפקה מעולה של 4th Disciple בעזרתו של ריזה.
לדעתי גוסט עשה פה עבודה מעולה והחזיק את השיר הזה ממש טוב.
בסה"כ אהבתי.

4. LITTLE GHETTO BOYS (FEAT CAPPADONNA)
לא יודע למה אבל בגלל השם תמיד אני נזכר בשיר של דריי וסנופ ותמיד אני חושב עד כמה הוא יותר טוב.
נסיון נחמד אבל לא ממש אהבתי.

5. DEADLY MELODY (FEAT STREETLIFE)
בכללי אהבתי למרות שהשיר נשמע קצת כמו באלגן.
בכל מקרה מאסטה קילה> כל השאר בשיר הזה.
אחלה שיר.

6. THE CITY
עד כמה שזה מוזר...סולו של אינספקטה. אני אישית לא הייתי נותן לו לעלות לטראק לבד כי יותר מוורס אחד שלו והוא מתחיל להיתבלבל.
בכל מקרה במפתיע השיר הזה נשמע די טוב.
אהבתי...

7. THE PROJECTS
אהבתי את הביט בכללי אבל השיר עצמו בסה"כ לא משהו בעיני, לא יותר מנחמד.

8. BELLS OF WAR
הפתעה! בית די טוב של יו גוד...
לדעתי הדבר הזה לא מתאים לוו טאנג אבל בכללי זה שיר טוב דווקא...אהבתי בסופו של דבר.

9. THE M.G.M.
עוד שיר משותף של גוסט וריי...שני אלה הולכים ביחד כמו לחם וחמאה.
מתי הם כבר יעשו אלבום משותף ביחד?(באופן רישמי יענו..הסולואים של ריי וגוסט לא נחשבים)
בכללי אחלה שיר.

10. DOG SHIT
אול דירטי לבד = אסון
לדעתי בלי שאר הקלאן הוא לא שווה הרבה.

11. DUCK SEAZON
מה זה Seazon בכלל? :\
בכל מקרה הביט טיפה משעמם אבל אחלה שיר בסופו של דבר.

12. HELLZ WIND STAFF (FEAT STREETLIFE)
אני יושב ותוהה לגבי השיר הזה, כאשר שוחרר ליקוויד סורדס של ג'יזה הטראקליסט היה דפוק והיה אמור להיות שם שיר בשם Hellz Wind Staff ע"פ אותו טראקליסט מובטח.
עכשיו מה שאירוני בקטע הזה שג'יזה בכלל לא מופיע בשיר.
בכל מקרה שיר טוב.

13. HEATERZ (FEAT CAPPADONNA)
קאפאדונה אשכרה נישמע טוב בשיר הזה, תהנו מזה כמה שפאשר כי זה לא קורה יותר מדי.
בכללי שיר סבבה לא יותר מזה.

14. BLACK SHAMPOO
ריזה תן לי לשאול אותך משהו...אתה מטורף?? לתת ליו גוד שיר שלם?
עוד לפני ששמעתי אותו הייתי בטוח שהם גרוע וצדקתי כל כך!

15. SECOND COMING (FEAT TEKITHA)
והטירוף של ריזה לא נגמר פה, כי הוא נתן ל Tekitha שיר משלה...
מה נסגר??

16. THE CLOSING
ופה זה נגמר...


מסקנה:
דעתי קצת חלוקה לגבי האלבום הזה, יש הרבה שירים ממש טובים באלבום הזה וההפקות בו לרוב מעולות אבל...יש גם מספר לא קטן של שירים די גרועים פה.
דבר שני שמציק לי וזה לא רק באלבום הספציפי זה האורח 24 שירים ו 3 סקיטים? אני מבין ש9 חברים שכולם ראפרים זה די דורש הרבה חומר אבל סורי אותי משגע לשבת במשך שעה ו 20 דקות ולהקשיב לאלבום אחד.
לקח לי הרבה זמן להחליט איזה ציון בדיוק אני הולך לתת לאלבום אבל בסופו של דבר החלטתי מגיע לו 4 כוכבים, האלבום רחוק מלהיות מושלם, אבל הוא גם רחוק מלהיות ממוצע ובסה"כ מדובר באלבום טוב מאוד.
לגבי קניה, אם יש לכם כסף לזה(אני מניח שבישראל זה יצא קרוב ל 130 שקל) לכו על זה!
אז כמו שאמרתי 4 כוכבים והנה השירים הכי טובים:
Reunited
For Heaven's Sake
As High as Wu-Tang Get
Severe Punishment
Older Gods
A Better Tomorrow
It's Yourz
Triumph
Impossible
Deadly Melody
The City
Bells of War
The M.G.M.
Duck Seazon
Hellz Wind Staff
Heaterz

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה