יום חמישי, 23 ביולי 2009

Big Punisher - Capital Punishment - 1998

Big Punisher - Capital Punishment - 1998





Big Punisher היתגלה לראשונה ע"י פאט ג'ו ונתן לו להיתארח באחד מהאלבומים שלו. ג'ו בנוסף עזר לו להשיג את הדיל עם Loud Records ושם התחיל לעבוד על האלבום הראשון שלו(והיחיד שיצא בזמן שהיה בחיים)
לצערו של ביג פאן היה עליו הרבה מאוד לחץ נפשי בזמן שעבד על האלבום ובעיקבות זאת הוא התחיל ל"נשנש" עד שהגיע למימדים של בחור שגובהו 1.75 מטר ומשקלו בערך 200 קילו וזה מה שקיצור במיוחד את הקריירה שלו.
האלבום הזה היה הראשון שהגיע לסטטוס פלאטיה ע"י ראפר לטיני ונחשב לקלאסיקה ע"י מבקרים רבים.
בואו וניראה אם הוא באמת עונה לתואר שלו.


1. INTRO
...

2. BEWARE
שיר מעולה לפתוח את האלבום! הביט, הליריקס והפלואו של פאן משתלבים ממש טוב פה.
בנוסף הוא הישתמש בסאמפל של פרודיג'י מהשיר Shook Ones שאני חייב לציין משתלב מצויין פב.
שיר מעולה!

3. SUPER LYRICAL (FEAT BLACK THOUGHT)
בשיר מופיע Black Thought מההרכב The Roots ושניהם עושים עבודה די טובה. אם כי אני חושב שפאן נישמע קצת יותר טוב.
למרות המימדים של פאן הסיבולת ריאה שלו פאקינג טובה, אני הורשמתי מאוד.

4. TASTER'S CHOICE (SKIT)
והנה סקיט סקס מיותר...

5. STILL NOT A PLAYER (FEAT JOE)
אף פעם לא ממש תפסתי מהשיר הזה...ובמיוחד לא מהפזמון הנדוש.
I am not a player I just fuck alot :\
עד היום הסינג להכי מליח שלו ואני די מבין למה...

6. INTERMISSION
זה היה ממש מוזר ולא נחוץ פה...

7. THE DREAM SHATTERER
הנה דוגמא קלאסית למשהו שנקרא באטל ראפ. אחד השירים האהובים עלי באלבום ואני אתן לו 10 מתוך 10!
שיר מעולה!!

8. PUNISH ME (FEAT MISS JONES)
ניראה לי פאן חשב שהוא כמו ביגי יוכל לשלב שירים לרדיו ולרחוב ולעשות אלבום מעולה אבל הוא טועה. השירים לרדיו נישמעים עד עכשיו די גרועים לדעתי.

9. PAKINAMAC PT. 1 (SKIT)
....

10. YOU AIN'T A KILLER
ביג פאן פשוט קורעה את הביט הזה לגזרים עם הליריקס שלו!
כאלה שירים אני אוהב! Well Done Pun.

11. PAKINAMAC PT. II (SKIT)
טוב הסקיט הזה די מצחיק....אבל עדין היה יותר טוב בלעדיו.

12. CARIBBEAN CONNECTION (FEAT WYCLEF JEAN)
השיר הזה נשמע על הפנים פשוט מכל בחינה כמעט...
פשוט תדלגו עליו.

13. GLAMOUR LIFE (FEAT FAT JOE, TRIPLE SEIS, ARMAGEDDON, & CUBAN LINK)
שיר לא רע בכלל אבל אני הייתי מוריד חלק מהאורחים מהשיר הזה ומשאיר רק את Cuban link ואת Armageddon.

14. CAPITAL PUNISHMENT (FEAT PROSPECT)
לא יודע אבל הביט הזה נשמע משעמם במיוחד ופאן ניראה שלא כל כך מסתדר איתו. הייתי מדלג על השיר הזה.

15. UNCENSORED (SKIT) (FEAT FUNKMASTER FLEX)
...

16. I'M NOT A PLAYER
אהבתי מאוד את הסאמפל(אם כי אני לא ממש זוכר מאיפה הוא)! השיר הזה עדיף מ Still Not a Player בעיני.
שי נחמד בכללי.

17. TWINZ (DEEP COVER '98) (FEAT FAT JOE)
פאט ג'ו ופאן השתמשו בביט של דריי וסנופ ועשו מזה אחלה שיר!
פה מופיעה אולי השורה הכי מפורסמת של ביג פאן:
Dead in the middle of Little Italy little did we know that we riddled some middleman who didn't do diddily
ניראה אותכם אומרים את זה... P:

18 THE RAIN & THE SUN (INTERLUDE) (FEAT DEAD PREZ)
עוד סקיט לא נחוץ...

19. BOOMERANG
שיר לא רע בכלל,
הביט נשמע די טוב אם כי לא הכי במקום באלבום הזה.

20. YOU CAME UP (FEAT NOREAGA
אם אני לא טועה זה היה אחד הסינגלים מהאלבום והוא נשמע ממש על הפנים לדעתי.
Pass...

21. TRES LECHES (TRIBORO TRILOGY) (FEAT PRODIGY & INSPECTAH DECK)
הנה הפקה של RZA שהחליט להכניס בערך מליון סאמפלים כולל את הביט של Shook Ones 2 והמון שורות קצרות של פרודיג'י ו Deck ואולי הכי בולט I Ain't No Joke של אריק בי וראקים.
הביט הזה פשוט יצירת אומנות לדעתי ושלושת הראפרים ממש נשמעים טוב ביחד(ובמיוחד Inspectah Deck).
וגם צחקתי בטירוף מהשורה של פאן כשהוא אמר: call you gay on Hot 97. נשמע ממש מאיים אני חייב לציין!
ללא ספק אחד הטובים באלבום.

22. CHARLIE ROCK SHOUT (SKIT)
....

23. FAST MONEY
לא משהו מיוחד בשיר הזה...עוד קצת Crime Rap והשיר הזה לא ממש בולט לעומת אחרים אבל עדין שיר די טוב.

24. PARENTAL DISCRETION (FEAT BUSTA RHYMES)
אני לא יודע אבל משהו בשיר הזה לא מסתדר לי, פאן היה צריך לקצר את האלבום הזה ל23 שירים והיה וסגר את האלבום בצורה די טובה.



מסקנה:
אני חושב שהמון אנשים ממש ממש מגזימים וטוענים שהאלבום הזה הוא אחד הטובים שיצאו אי פעם.
לדעתי פאן הוא ראפר מעולה ויש לו המון כישרון יוצא דופן ופלואו אחד הטובים שקיימים אבל הוא החליט שהוא חייב להיות הרבה זמן ב MTV וברדיו והחליט לעשות שירים ידידותיים מדי לרדיו וקצת לשבור את התדמית שלו.
עוד חיסרון ענק באלבום הזה זה הסקיטים...יש פשוט יותר מדי, אם אני לא טועה שליש מהשירים באלבום זה סקיטים וזה בטוח לא דבר טוב.
אומנם האלבום הזה יצא די טוב אבל אני חושב שפאן היה מתקלקל בהמשך והיה עושה שירים עם ראפרים כמו Pitbull ו Lil Jon והופך בסופו של דבר לעוד ראפר שרק חושב על הכיס שלו ולא באמת איכפת לו מהמוזיקה שלו.
בכל מקרה אני חושב שהאלבום הזה שווה קניה אם תמצאו אותו בישראל...יותר מ 70 שקל לא הייתי מוציא עליו אישית.
אני אתן לאלבום הזה 3.5 כוכבים והנה השירים הכי טובים:
Beware
Super Lyrical
The Dream Shatterer
You Ain't A Killer
Glamour Life
Twinz (Deep Cover '98)
Boomerang
Tres Leches (Triboro Trilogy)
Fast Money

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה