יום רביעי, 8 ביולי 2009

OutKast - ATLiens

OutKast - ATLiens





אחרי שהאלבום הראשון של אוטקאסט הראה הצלחה מסחרית די טובה שני החברה התחילו לעבוד על אלבום מספר 2. האלבום הזה כמו הקודם לרוב ע"י Organized Noize אבל הפעם אוטקאסט היתנסו לבד בהפקות ועשו עבודה לא רעה בכלל.

הביטים באלבום הזה בניגוד לקודם נישמעים יותר פאנקי ויותר שקטים. שני החברה החליטו קצת לגדול אומנותית ובמקום להמשיך להיתרכז בפימפ שיט ובחורות שני חהברה היתקדמו לנושאים קצת יותר רציניים.
האלבום היה להצלחה ענקית ומכר מליוני עותקים, גם המבקרים מאוד אהבו את האלבום הזה ובעיני מעריצים רבים זה אלבום מספר 1 של אוטקאסט עד היום.

1. YOU MAY DIE (INTRO)
לא רע אבל אפשר היה להיסתדר בלי זה..

2. TWO DOPE BOYS (IN A CADILLAC) (FEAT PEACHES)
דאם..שיר מעולה פשוט, לא ארוך מדי ולא קצר מדי ובדיוק כמו שצריך.
אנדרה וביג בוי קורעים את הביט הזה לגזרים.

3. ATLIENS
הסינגל השני מאלבום והאמת זה השיר הראשון ששמעתי אי פעם של אוטקאסט, אני עדין זוכר את זה שנה או שנתיים אחרי שהגעתי לישראל ראיתי את הקליפ של השיר הזה ב MTV.
לא הבנתי אף מילה מהשיר כמובן כי הייתי בן 9 בערך אבל הפזמון הזה תפס אותי..
בכל מקרה שיר מעולה, תמיד כיף להיזכר בילדות.

4. WHEELZ OF STEEL
ה B Side של הסינגל השני והשיר הזה נשמע מעולה כמעט כמו השיר הקודם.
אגב אנדרה מאוד מרשים בשיר הזה, לדעתי נשמע הרבה יותר טוב מהשותף שלו ביג בוי.
שיר מעולה!

5. JAZZY BELLE (FEAT JAZZYFATNASTEES)
הסינגל השלישי מהאלבום ואני זוכר שגם אותו ראיתי די הרבה ב MTV רק כמה שנים אחרי שיצא האלבום.
בכל מקרה גם השיר הזה נשמע מעולה, ג'אזי ושקט.

6. ELEVATORS (ME & YOU)
הסינגל הראשון מהאלבום, ואני האמת הייתי מופתע מאוד ששיר כזה יצא לאוטקאסט אבל אני מאוד אוהב אותו.
הביט לא נשמע הכי שייך לפה אבל שני החברה עושים עבודה מעולה פה.
אחלה שיר.

7. OVA DA WUDZ (FEAT WITCHDOCTOR)
אחרי התחלה כל כך טובה לאלבום השיר הזה קצת מאכזב, שני הראפרים נשמעים סבבה אבל הפזמון והביטים החלשים לא עושים לי את זה ממש.

8. BABYLON (FEAT ANDREA MARTIN)
שיר מעולה פשוט למי שאוהב שירים שקטים.
אני בדרך כלל לא ממש אוהב שירים על בחורות אבל זה לא מהשירים הטיפוסיים האלה.
בכל מקרה אחלה שיר.

9. WAILIN' (FEAT CEE-LO)
השיר הזה אשכרה נשמע ממש טוב רק חבל שהוא כזה קצר...קצת היתאכזבתי.
בכל מקרה אחלה שיר.

10. MAINSTREAM (FEAT KHUJO & T-MO)
האמת שעד היום לא שמעתי שום דבר של גודי מוב וזה אחד השירים שגורם לי תמיד לרצות להוריד משהו שלהם(ועדין לא יצא לי).
בכל מקרה שיר מעולה.

11. DECATUR PSALM (FEAT BIG GIPP, COOL BREEZE, & JOI)
אני לא יודע אבל לא ממש אהבתי את השיר, הביט נשמע שקט מדי ואיטי רצח.
לא מדבר אלי ממש...

12. MILLENNIUM
השיר הזה לא רע וגם לא כזה טוב, בהחלט לא מהכי טובים באלבום.
אני חושב שהדבר הכי מעצבן בשיר הזה, זה הפזמון החופר הזה שהורס פה את כל העסק :

13. E.T. (EXTRATERRESTRIAL) (FEAT WITCHDOCTOR)
שיר נחמד מאוד אבל גם פה יש בעיה קטנה עם הביט...הוא שקט מדי.
אבל חוץ מזה אחלה שיר.

14. 13TH FLOOR / GROWING OLD (FEAT BIG RUBE)
אחרי דקה וחצי של אינטרו השיר מתחיל ואני חייב לציין שזה שיר ממש טוב!
שקט ומרגיע כזה.

15. ELEVATORS (ONP '86 MIX)
המיקס הזה לא רע בכלל אבל המקורי יותר טוב מהשיט הזה בכל כך הרבה רמות.


מסקנה:
האלבום הזה נשמע בהרבה יותר טוב מהאלבום הראשון שלהם מכל בחינה, ביטים שהיו בעלי סאונד יותר שקט ונעים ועד הליירקס שהיה יותר בוגר והרבה יותר טוב. חוץ מזה אני חייב לאמר שלא נהנתי מאף אלבום של אוטקאסט כמו שנהנתי מזה.
אין הרבה ראפרים שמצליחים להישאר ברמה גבוהה באלבום השני שלהם ולהיתעלות על זה, זאת משימה אפילו קשה יותר(טוב נו...כולנו זוכרים את מוב דיפ).
אני חושב שהאלבום הזה פשוט חובה בכל בית גם אם אתם לא ממש אוהבים ראפ. קניה של האלבום הזה פשוטה מאוד אפילו בישראל, הדיסק בכלל לא יקר ועולה משהו כמו 50-60 שקל בטואר רקורדס.
אני נותן לאלבום 4.5 כוכבים והנה השירים הכי טובים באלבום לדעתי:
Two Dope Boyz (In a Cadillac)
ATLiens
Wheelz of Steel
Jazzy Belle
Elevators (Me & You)
Babylon
Wailin
Mainstream
E.T. (Extraterrestrial)
13th Floor/Growing Old

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה