יום חמישי, 2 ביולי 2009

Nas - The Lost Tapes

Nas - The Lost Tapes




בשנת 2001 נאס שיחרר את האלבום Stillmatic והחזיר את הכבוד האבוד שלו בכך שהצליח סוף סוף ליצר אלבום מוצלח מבחינת מכירות ומבחינת תוכן.
המעריצים הישנים של נאס שוב התחילו לצפות לאלבומים ממנו וכדי לשמר את ההייפ שיצר לעצמו הוא שיחרר 2 אוספים קטנים, הראשון היה From Illmatic to Stillmatic: The Remixes שהיה EP עם רמיקסים לכמה סינגלים שלו, האלבום הזה נכשל והיה גרוע ברמות אבל האלבום השני The Lost Tapes שכלל חומרים ישנים של נאס שנגזרו מהאלבומים I Am..., Nastradamus ו Stillmatic.

חלק מהשירים נוספו במהשך כבונוסים לשיחרורים בין לאומיים כאלה ואחרים וחלק נשארו בכספות עד 2002 שנאס וקולומביה החליטו לשחרר את האלבום.
למרות שלא היה סינגל לאלבום ולא היה קידום מכירות ממשי האלבום נמכר יחסית טוב ובמפתיעה היה להצלחה.

1. DOO RAGS
התחלה מאוד רגועה לאלבום ואני די אוהב את השיר הזה בכללי.
המון אנשים טוענים שזה השיר הכי טוב באלבום...אני אישית לא מתלהב ממנו עד כדי כך אבל עדין כמו שציינתי, אחלה שיר.

2. MY WAY
אלקמיסט עשה עבודה ממש טובה עם הביט הזה ונאס עשה עבודה טובה עם הלירקס.
נאס מקדיש חלק מהשיר הזה לחברו Ill Will שנרצח כשנאס התחיל את הקריירה שלו.
שיר מעולה!

3. U GOTTA LOVE IT
אהבתי את השיר והסאמפל של AZ ממש מוסיף שם.
מה שמוזר לי בשיר הזה הוא שחתכו אותו מ Nastradamus...מה הייתה הסיבה??
בכל מקרה אני שמח שהשיר הזה לא נבלע באלבום המעפן והזה ושוחרר פה.
שיר מעולה!

4. NOTHING LASTS FOREVER
לנאס יש פיצול אישיות רציני ניראה לי, בתחילת השיר הוא אומר שהכל אפשרי וחלומות כן מתגשמים ואז מתחיל לדבר על זה שצריך לחיות את החיים במלואם כי כל מה שיש לך אולי לא יהיה לך מחר??
בכל מקרה אין לי יותר מדי מה להגיד על השיר הזה חוץ מזה שהוא סבבה.

5. NO IDEA'S ORIGINAL
שיר לא רע בכלל, הופיע גם כבונוס טראק ב Stillmatic.
הביט של אלקמיסט ממש טוב ובכללי אהבתי את השיר.

6. BLAZE A 50
אם אני צריך לבחור את השיר הכי טוב באלבום אז הנה הוא..פה. מה שגם זה השיר הכי קיצבי באלבום ובעל סטוריטלינג ממש טוב, אומנם טיפה חולני אבל טוב!
הביט לא ממש מתאים לנאס אלה יותר למוב דיפ אבל היי..נאס מסתדר איתו מעולה.
אז כמו שאמרתי שיר מעולה והכי טוב באלבום בעיני.

7. EVERYBODY'S CRAZY
גם זה הופיע כבונוס ב Stillmatic וזה לדעתי שיר די מעפן.
לא אהבתי לא את הליריקס ולא את הביט.

8. PURPLE
מצחיק איך נאס אמר שהוא לא אוהב את הקטע שפי דידי דפק את Shyne עם עורכי הדין שלו ועדין כותב לו שירים.
בכל מקרה שיר מעולה שבו נאס בניגוד להרבה שירים שלו לא מנסה לשחק אותה יותר מדי גאנגסטר ונשמע פחות או יותר אמיתי.

9. DRUNK BY MYSELF
אוקי הנה שיר עם נושא דיכאוני(גם לנאס יש נטיות להיות אימו לפעמים).
בכללי אני אוהב את השיר הזה במיוחד בגלל הביט.

10. BLACK ZOMBIE
הנה שיר על "האחים" שלו שכביכול אמור להיות מצפוני וכל זה..
לא ממש עושה לי את זה.

11. POPPA WAS A PLAYA
הנה עוד דוגמא קלאסית לשיר שמוציא תיסכול על אבא לא מתפקד שבגד והיתעלל באשתו אבל מה שמיחד את השיר מאחרים זה הקטע שהוא גם דואג להבהיר שכן היו צדדים טובים באבא שלו.
בכל מקרה שיר סבבה.

12. FETUS
זה שיר בונוס חבוי שלא מופיע ברשימת השירים ואני חייב לציין שזה שיר ממש טוב.
נאס עלה על קונספט מעולה לשיר ומתאר את החיים שלו בתוך הרחם של אמא שלו ומדבר על כל הדברים שעברו עליו שם.


מסקנה:
מה אתם יודעים זה בסוף אלבום ממש טוב ואני אפילו חייב לציין שהוא לא ממש מתרחק מהאיכות של אילמטיק, עם ביטים טובים יותר ופלואו יותר עיקבי נאס היה יכול לייצר אלימטיק 2 :)
הביטים באלבום הזה לא רעים בכלל אבל נעשה לדעתי שימוש מוגזם מדי בפסנתר ברוב הביטים מה שאני אישית לא ממש אוהב, לגבי הליריקס של נאס אין לי משהו רע להגיד על זה, החלק הזה היה ממש במקום.
בעיני קניה של האלבום הזה בהחלט באה בחשבון, הוא שווה את זה..באמת.
אני נותן לאלבום הזה 4.5 כוכבים והנה השירים הכי טובים בעיני:
Doo Rags
My Way
U Gotta Love It
No Idea's Original
Blaze a 50
Purple
Drunk by Myself
Poppa Was a Playa
Fetus

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה