יום שישי, 30 באוקטובר 2009

Method Man & Redman - Blackout! - 1999

Method Man & Redman - Blackout! - 1999



אחרי שיצא השיר How High מהסאונדטראק של The Show(סרט דקומנטרי על היפ הופ) האנשים דרשו אלבום של מטהוד מן ורד מן כי הכימיה בינהם הייתה פשוט מעולה. שני הראפרים בהתחלה לא ממש מיהרו לעשות אלבום ביחד(כנראה כל אחד רצה קודם לבסס את עצמו כאמן סולו למרות שלרד מן כבר היו 2 אלבומים בחוץ) אבל המשיכו לעבוד ביחד(רד מן התחיל לעבוד קרוב יותר עם וו טאנג) ולהופיע ביחד ויצאו לכמה סיבובי הופעות ביחד. ניראה לי שאחרי כמה שנים של הצלחה םה הבינו שהגיע הזמן לעבוד על אלבום ביחד

וכך קרה, שניהם היו חתומים בדאף ג'אם באותו הזמן אז זה היה מאוד קל לעשות אלבום כזה. האלבום יצא בשנת 99 שהיתקבל בברכה ע"י המבקרים והמעריצים כאחד. האלבום הגיע לסטטוס פלאטינה בתוך פחות מחודש וכך קיבלו סידרה משלהם(שהצילומים שלה הפסיקו אחרי כמה פרקים) וסרט משלהם How High.
רוב האלבום הופק ע"י אריק סרמון מ EPMD וכולל את האורחים הבאים:
LL Cool J, Ja Rule, Ghostface Killah, Street Life, Mally G ו Blue Raspberry.

1. A SPECIAL JOINT (INTRO)
מפה תבינו שהאלבום יהיה של שני סטלנים(אם לא ידעתם לפני זה).

2. BLACKOUT!
הביט הזה פשוט מעולה!
בכללי השיר הזה מעולה לפתיחת האלבום ומציג יפה מאוד את שני הראפרים.

3. MI CASA
בעירון חוץ מהפזמון המוזר והביט שנשמע טיפה טיפשי השיר הזה נשמע מעולה וזה הרבה תודות לרד מן שדופק פה הופעה מעולה.

4. Y.O.U.
הסינגל השני מהאלבום שאם אני זוכר נכון היה לו גם קליפ ממש מצחיק(נחמדה הייתה התקופה שMTV היו מראים קליפים טובים).
הפקה מספר 3 באלבום של אריק סרמון ועד עכשיו הכי טובה שלו.
שיר מעולה!

5. 4 SEASONS (FEAT JA RULE & LL COOL J)
LL אני יכול להבין אבל ג'ה רול?? :\ אני מניח שדאף ג'אם דרשו את ג'ה רול באלבום הזה(שהיה גם חתום בלייבל).
בכל מקרה למרבה ההפתעה LL לדעתי נשמע יותר טוב מרד וממט.
שיר מעולה!

6. CEREAL KILLER (FEAT BLUE RASPBERRY)
אם לא הייתי יודע שריזה הפיק את זה לא הייתי מנחש בחיים שלי שזה הביט שלו...
בכל מקרה השיר צועק וו טאנג, ריזה, מטהוד מן ו Blue Raspberry(זאת ששרה חלק גדול מהפזמונים ב Tical וב Only built 4 cuban linx).
בכל מקרה עד עכשיו זה אולי השיר הכי טוב וזה הרבה בגלל רד מן שדופק פה את אחד הוורסים היותר מצחיקים שלו.
שיר מעולה!

7. DA ROCKWILDER
הסינגל השלישי והשיר שהזניק את הקריירה של המפיק Rockwilder(שנגמרה יחסית מהר אבל לא משנה..).
בכל מקרה אני בטוח שאין כמעט אחד שמתעניין לפחות קצת בהיפ הופ ולא מכיר את השיר הזה אז כל מילה מיותרת.
שיר מעולה!

8. TEAR IT OFF
וזה היה הסינגל הראשון מהאלבום..
בעיקרון הביט הזה נשמע יחסית כמו רוב ההפקות של אריק סרמון מאותה התקופה אבל עדין הביט די טוב.
אחלה שיר.

9. WHERE WE AT (SKIT)
...

10. 1,2,1,2
אישית הביט הזה נשמע לי "דומה" מדי לשאר הביטים באלבום הזה יש מצב ש DJ Scratch ניסה בכוח להישמע כמו אריק סרמון..?
בכל מקרה השיר הזה לא כזה טוב גם ככה אבל נחמד.

11. MAAAD CREW
ועוד ביט של אריק סרמון והפעם בקצב איטי משאר האלבום..
בכל מקרה לדעתי מטהוד מן לא ממש נשמע טוב על ביטים כאלה והשיר הזה נשמע בעיני קצת מעל הממוצע.

12. RUN 4 COVER (FEAT GHOSTFACE KILLAH & STREET LIFE)
הביט הזה לעומת הקודם של ריזה, נשמע בסטייל שלו לגמרי(וזה דבר טוב כמובן) ואפילו נשמע דומה לאחד הביטים שהוא הפקי ב Ironman(ובמקרה גוסט מופיע בשיר).
בכל מקרה כהרגלו רד מן נשמע מעולה פה וגם גוסט לא מאכזב.
אחלה שיר!

13. THE ? (FEAT MISSY ELLIOT)
רד מן הפיק את זה..? לא רע בכלל אבל לעומת הרבה שירים באלבום הוא די חלש..
אבל בשורה התחתונה שיר נחמד מאוד.

14. DAT'S DAT SHIT (FEAT MALLY G & YOUNG ZEE)
השיר הזה נשמע ממש טוב!
אחד האורחים(מלי ג'י) נשמע די טוב פה וחבל שהוא לא הוציא שום אלבום מאז הבכורה שלו אי שם בתחילת שנות התישעים.
בכל מקרה אחלה שיר!

15. CHEKA
עד עכשיו אולי הבית הכי טוב של רדמן באלבום(ויש לו עוד הרבה טובים) שמלווה בביט מעולה של Gov Mattic.
שיר קצר ומעולה! כמו שאני אוהב.

16. FIRE INA HOLE
הדבר הטוב היחיד שאני יכול להגיד על השיר הזה הוא שהביט שלו בסדר...

17. WELL ALL RITE CHA
השיר הזה(ושני הבאים גם לפרוטוקול) מצויין כשיר בונוס..
השיר הזה הופיע גם באלבום של רד מן Doc's Da Name שנשמע די טוב אבל אישית אני לא ממש בעד חומר ממוחזר.

18. BIG DOGS
והשיר הזה מושאל מהאלבום Tical 2000: Judgement Day שרובו היה אלבום מעפן והשיר הזה גם לא משהו, חוץ מהוורס של רדמן שדווקא היה מוצלח.

19. HOW HIGH (REMIX)
וזה מושאל מהסאונדטראק של The Show...ולא זאת לא אותה הגירסא של הקליפ, הגירסא של הקליפ טובה יותר לדעתי.
בכל מקרה זה אחלה שיר.


מסקנה:
היו לי ציפיות מהאלבום הזה ורובן תאכלס נענו, אומנם מטהוד מן לא בשיא שלו כמובן אבל הוא עדין נשמע יותר טוב ממה שהוא היה נשמע ב Tical 2000: Judgement Day. רד מן שהיה הכוכב של האלבום הזה בקלות לא מאכזב ואפילו לא קצת.
הביטים באלבום לרוב היו טובים אבל לדעתי היו יכולים לגוון קצת יותר עם המפיקים ולתת לאריק סרמון פחות ביטים באלבום.
אני הולך להמליץ לכם בחום על האלבום כי תאכלס רובו נשמע מעולה עם כמה נפילות קטנות אבל אתם תצליחו להיתגבר עליהם בקלות.
אני מביא לאלבום 4 כוכבים והנה השירים הכי טובים:
Blackout
Mi Casa
Y.O.U.
4 Seasons
Cereal Killer
Da Rockwilder
Tear It Off
Run 4 Cover
Dat's Dat Shit
Cheka
How High (Remix)

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה