יום חמישי, 22 באוקטובר 2009

Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx Pt II - 2009

Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx Pt II - 2009



הסיפור מאחורי האלבום הזה התחיל עוד בשנת 95, כש Raekwon שיחרר את אלבום הסולו הראשון שלו בשם דומה Only Built 4 Cuban Linx...
האלבום כמו השאר של רייקון היה מלא בסיפורים על סוחרי סמים, מאפיונרים והרבה הרבה קוקאין. האלבום עד היום נחשב אולי לאחד האלבומים הכי טובים בכל הזמנים או לפחות ממה שיצא מבית וו טאנג וראה גם הצלחה מסחרית רבה וגם הצליח להביא ביקורות מעולות.

הוא שיחזר את ההצלחה המסחרית שלו באלבום השני אבל המעריצים היו סקפטיים קצת, ריזה לא היה מעורב בכלל וריי אירח יותר מדי ראפרים סוג ב'(שקרא להם אגב The American Cream Team). האלבום השלישי שלו לא היה מוצלח משום בחינה ומאז רייקון נעלם לכמה שנים טובות עד שחתם ב Aftermath של דריי והכריז שהולך לעבוד על המשך לאלבום הראשון שלו וכך נוצר הרעיון של האלבום הזה.
ריי התחיל להקליט את האלבום אבל ראה הרבה מיכשולים בדרך והאלבום היתעקב מה שגרם לו לעזוב את דריי ולחפש לייבל חדש. אישית אני חשבתי שהאלבום לא יצא בסוף ואם כן המוצר הסופי לא יהיה משהו.
ריי בסופו של דבר חתם דיל עם EMI ועדין נשאר עצמאי עם לייבל משלו Ice H2O.
האלבום ראה עוד קצת עיקובים אבל יצא בסופו של דבר, בעיני רבים האלבום עמד בכל הציפיות(כמעט) אומנם לא היה הקיובן לינקס הראשון אבל בהחלט עמד בציפיות בצורה מעולה.
באופן מפתיע האלבום מכר הרבה עותקים ועד היום משהו כמו 120 אלף עצמאית בארה"ב(שתבינו, גוסט חתום בדאף ג'אם ובקושי מגרד את ה 30 אלף).
אז ניראה איך באמת יצא לו..

1. RETURN OF THE NORTH STAR (FEAT POPA WU)
רעיון מעולה...האלבום מתחיל בדיוק איפה שהאלבום הראשון שלו נגמר מה שנותן תחושב של המשך ישיר.
אבל חוץ מזה הטראק הזה הוא אינטרו רגיל.

2. HOUSE OF FLYING DAGGERS (FEAT INSPECTAH DECK, GHOSTFACE KILLAH, & METHOD MAN)
הסינגל השני של האלבום...האמת בהתחלה לא היתחברתי ממש לביט הזה של ג'י דילה ולקח לי זמן להיתרגל עליו.
מה שכן ארבעת הראפרים עושים פה עבודה יוצאת מהכלל עם דגש חזק על מטהוד מן שלדעתי רצח את השיר הזה ודק, אני מקווה שהוא ישחזר הופעות טובות כאלה לאלבום המתקרב שלו(שהוא הבטיח לשחרר אותו השנה).
אגב זה אולי הדבר הכי קרוב ששמעתי שמזכיר לי את Guillotine (Swordz) האגדי(ואחד השירים האהובים עלי מהאלבום הראשון).
שיר מעולה לפתיחה!

3. SONNY'S MISSING
זה פיט רוק..? משמיעה ראשונה לא הייתי מנחש בחיים שלי שזאת הפקה שלו.
הרושם שקיבלתי מריי מ2 האלבומים האחרונים שלו הוא שהיכולות שלו כסטוריטלר מעולה הלכו להם אבל הוא מוכיח לי אחרת פה.
אחלה שיר!

4. PYREX VISION
זה אומנם וורס סופר קצר אבל ריי מעביר את זה כל כך טוב שאתה מרגיש שאתה יושב איתו במטבח ומכין...אתם יודעים.

5. COLD OUTSIDE (FEAT GHOSTFACE KILLAH & SUGA BANG)
השירה בהתלחה מבחינתי הרסה הכל, אני לא הבנתי את הפאנטה שלה בכלל...לקח להם להגיע לשיר עצמו בערך 2 דקות ואותי אישית זה די דוחה.
ב2 מילים: לא אהבתי.

6. BLACK MOZART (FEAT INSPECTAH DECK & THE RZA)
הפקות של ריזה זה תמיד מבורך...אומנם זאת לא בין ההפקות החזקות שלו אבל מתאים פה מאוד(עם סאמפל מהסנדק).
מבחינתי אינספקטה דק לקח את השיר הזה(אם התרשמתם ממנו באלבום האחרון של וו טאנג תשמעו את זה ותבינו שזה היה חרטא).
שיר מעולה!

7. GIHAD (FEAT GHOSTFACE KILLAH)
לא יודע איך ריי ו Necro החליטו שהם עובדים ביחד אבל הביט מעולה!
עם כל הכבוד לריי שהיה לו בית מעולה גוסט קרע אותי מצחוק בשיר הזה, בעיקרון הוא מספר על זה שהוא מזיין מישהי(שבמקרה היא חברה של הבן שלו והיא בהריון ממנו) והבן שלו תופס אותם ומאיים על גוסט.
מאוד אהבתי!

8. NEW WU (FEAT GHOSTFACE KILLAH & METHOD MAN)
הסינגל הראשון ושיר ממש טוב(הרבה בזכות הביט של ריזה)!
מטהוד מן גונב את ההצגה פה לדעתי אבל גם גוסט לא רחוק ממנו, ריי נישמע טיפה עצלן עם הוורס שלו אבל עדין בסדר.
אחלה שיר!

9. PENITENTIARY (FEAT GHOSTFACE KILLAH)
ריי וגוסט מעבירים בינהם את המיקרופון כל 10-20 שניות ועושים את זה ממש ממש טוב. לעיתים נדירות שני אלה לא מסתדרים ביחד.
אחלה שיר!

10. BAGGIN' CRACK
שיר קצר ומעניין שמדבר על..קוקאין מן הסתם.
אין לי משהו מיוחד ולא משהו רע להגיד על זה אז זה נחמד.

11. SURGICAL GLOVES
השילוב הזה של אלקמיסט ושל ריי זה שילוב מבורך אבל הפעם זה פשוט לא עבד..לא אהבתי ממש את הביט של אלקמיסט.
בכללי אבל זה נחמד מאוד.

12. BROKEN SAFETY (FEAT JADAKISS & STYLES P.)
חוץ מהביט הבועט לא כל כך אהבתי את השילוב הזה...סורי.
עדין ריי נשמע פה די טוב.

13. CANAL STREET
אני לא יודע השיר הזה לא התחבר לי ממש.

14. ASON JONES
הנה שיר הקדשה לODB וכמו שכבר ניחשתם השיר נשמע מעולה.
הביט של דילה מתאים פה מאוד וריי מעביר את המסר כמו שצריך.
שיר מעולה!

15. HAVE MERCY (FEAT BEANIE SIGEL & BLUE RASPBERRY)
אני מניח שזה נסיון לפלאשבק של Rainy Dayz אבל זה אפילו לא קרוב..שלא תביונו לא נכון זה דווקא שיר טוב.
אומנם ביני סיגל די דופק את העיניינים פה אבל השיר נשמע סבבה.

16. 10 BRICKS (FEAT CAPPADONNA & GHOSTFACE KILLAH)
איך ששמעתי את השיר הזה ישר אהבתי אותו והיום אני אוהב אותו יותר אפילו, הבית של גוסט נשמע פאנטסטי פשוט ואפילו קאפאדונה לא מאכזב.
ואני כבר לא מדבר על הביט של דילה פה..
שיר מעולה!

17. FAT LADY SINGS
עוד וורס קצר ומאוד גראפי של ריי, לא מעולה אבל לא מיותר.

18. CATALINA (FEAT LYFE JENNINGS)
איך אהבתי את הביט הזה כששמעתי אותו מהפעם הראשונה למרות שזה לופ פשוט למדי וכמובן הופק ע"י הדוקטור. אני לא רוצה לדעת כמה ריי שילם לו על זה אם הוא היתלהב מה Multy Expensive Rap.
בכל מקרה שיר מעולה!

19. WE WILL ROB YOU (FEAT SLICK RICK, GZA/GENIUS, & MASTA KILLA)
מאוד חבל שסליק ליק לא עשה פה וורס ממשי אלה רק את הפזמון אבל עדין השיר הזה נשמע מעולה.
וסוף סוף נחמד לשמוע את ג'יזה באלבום הזה(היה חסר לי רצח).
שיר מעולה!

20. ABOUT ME (FEAT BUSTA RHYMES)
ועוד ביט של הדוקטור...התקציב של ריי היה כנראה ממש גדול :D
השיר הזה לא פחות טוב מהקודם של דריי אפילו שבאסטה בתקופה האחרונה יודע רק לאכזב פה הוא עושה עבודה מעולה.
שיר מעולה!

21. MEAN STREETS (FEAT INSPECTAH DECK & GHOSTFACE KILLAH)
מבחינת הראפ השיר הזה יוצא מהכלל, גם הביט נשמע טוב אבל הבעיה שלי עם הביט הזה היא ששמעתי ביט עם אותו הסאמפל בדיוק וחרשתי אותו ותאכלס זה לא מציע לי משהו חדש.
עדין זה אחלה שיר!

22. KISS THE RING (FEAT INSPECTAH DECK & MASTA KILLA)
והיהלום שבכתר מבחינתי...השיר הכי טוב ששמעתי מכל האלבום הזה ללא ספק! הביט של Scram Jones נשמע פנטסטי פשוט!
שלושת הראפרים מדברים על המורשת של הוו טאנג ועל הכבוד שהם מקבלים(או אמורים לקבל כביכול).
סגירה מעולה לאלבום.


מסקנה:
הייתי מופתע לגמרי מהאלבום הזה כי לא היו לי ציפיות גבוהות מדי ממנו אבל ריי הביא את הסחורה כמו שצריך. אומנם זה עדין רחוק מלהיות קיובן לינקס הראשון אבל אם לדבר בימים שלנו האלבום הזה בכיף מתחרה על אלבום השנה.
מבחינת הפקות מאוד אהבתי את מה שהמפיקים עשו פה עם דגש על ריזה ודר דריי. ריי נשמע די טוב פה אבל יותר היתרשמתי יותר דווקא מההופעות של גוסט, מט ודק.
אם האלבום נגיש לכם אני ממליץ לכם לקנות אותו ללא ספק, לא כל יום בשנות ה 2000 יוצאה אלבום בקליבר כזה.
אני מביא 4 כוכבים לאלבום הזה והנה השירים הכי טובים לדעתי:
House of Flying Daggers
Sonny's Missing
Pyrex Vision
Black Mozart
Gihad
New Wu
Penitentiary
Ason Jones
Have Mercy
10 Bricks
Catalina
We Will Rob You
About Me
Mean Streets
Kiss the Ring

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה