יום ראשון, 11 באוקטובר 2009

Mobb Deep





Mobb Deep הם צמד ראפרים אמריקאים. הצמד ידוע בזכות הסטייל הקדור והאפל שלהם ואולי הכי מפורסמים בזכות הסינגל Shook Ones Pt. II שבעיני רבים נחשב לאחת הקלאסיקות הכי גדולות של ניו יורק.
למרות שהצמד היה נחשב יחסית אנדרגראונד רוב הקריירה שלהם יחסית לראפרים אחרים מ QB כמו נאס עדין הם נחשבים אחת הסיבות של התחיה של ההיפ הופ בניו יורק בשנות התישעים(אחרי שליטה כמעט מוחלטת של NWA וכל חברי ההרכב לחוד).



Havoc(ראפר ומפיק) ו Prodigy(במקור היה אמור להיות הראפר הראשי של ההרכב) התחילו לראפרפ בסוף שנות השמונים כשהם נפגשו בבית ספר לאומנויות ועיצוב בניו יורק. במקור השם של הצמד היה Poetical Profits אבל הם שינו את השם מהר מאוד ל Mobb Deep כדי לקדם את התדמית שלהם יותר טוב. לראשונה שניהם הוחתמו בשנת 92 ע"י הלייבל 4th & B'way ושיחררו שם את הסינגל Peer Pressure ומהר מאוד בשנת 93 שיחררו שם את האלבום Juvenile Hell.
האלבום היה לכישלון קודר אצל המבקרים שטענו שהם "עוד צמד הרדקור שלא שונה ממאות אחרים" והאלבום מכר בסביבות ה 40 אלף עותקים עד היום למרות הפקות של לארג' פרופסור ופרימו.

בעיקבות הכישלון של אלבום הבכורה שלהם מוב דיפ נזרקו מהלייבל והתחילו מחדש(הקליטו דמו חדש ועוד חומרים). הם שינו את הסטייל שלהם ליותר הרדקור והיתעמקו יותר בסיפורים מהשכונה שלהם ותיארו את החיים של הפושע והסוחר סמים הממוצע מקווינס. הצמד הוחתם מחדש אחרי שהופיע ב Unsigned Hype במגזין The Source והפעם ב Loud Records שאז יצג אמנים כמו Wu Tang Clan, Xzibit, The Beatnuts, Tha Alkaholiks ועוד רבים אחרים. האלבום השני שלהם The Infamous שוחרר בשנת 95 ביחד עם הסינגל Shook Ones Pt II והפך לקלאסיקה מיידית ואחד האלבומים הכי משפיעים על סצינת ההרדקור בניו יורק.
למרות חוסר קידום מכירות האלבום מכר מעל לחצי מליון עותקים מהר מאוד והבטיח את עתידם של מוב דיפ בלייבל ובסצינת ההיפ הופ בכללי. סשנת 96 הצמד שיחרר את Hell on Earth, האלבום השלישי שלהם שהיה אפילו בעל סאונד קודר יותר וגם הוא היתקבל טוב מאוד אצל הביקורות והמעריצים כאחד ובדומה לקודם גם הוא מכר מעל חצי מליון עותקים.

מהר מאוד הצמד חתם חוזה הפצה חדש עם סוני ולפי מה ששניהם אמרו גם צ'ק של 5 מליון(שכלל מקדמה, תקציב הקלטה וכו'). הצמד התחיל לעבוד על האלבום הרביעי שלהם Murda Muzik בשנת 99 אבל שניהם הפכו לקורבן של טכנולוגיה חדשה וכל האלבום שלהם הודלף לאינטרנט חודשיים לפני שיצא לחנויות מה שאילץ את הצמד לרוץ לסטודיו ולהקליט חומר חדש.
למרות עיקובים, דחיות והדליפה האלבום היה להצלחה מסחרית גדולה ומהר מאוד מכר למעלה למליון עותקים בארה"ב בזכות הסינגל Quiet Storm שהיה להיט.
האלבום לא הצליח בביקורות כמו 2 הקודמים אבל עדין קיבל ציונים טובים לרוב.

בשנת 2000 פרודיג'י שיחרר את אלבום הסולו שלו H.N.I.C. שגם ראה הצלחה די טובה אצל המבקרים ומכר מעל לחצי מליון עותקים בארה"ב.

בשנת 2001 הצמד החליט לעשות שינוי בסאונד שלהם וניסו לעשות משהו יותר בכיוון פופ ראפ ושיחררו את הסינגל Hey Luv שנסקל ע"י המעריצים הוותיקים שלהם והאלבום Infamy נכשל אצל המבקרים אבל עדין מכר היטב וכמעט גירד את המליון עותקים. רוב המעריצים האשימו את מוב דיפ וטענו שהם היתמסחרו ובאותה תקופה בדיוק הלייבל שלהם Loud Records נסגר והשאיר את שניהם בלי לייבל.

למרות הרבה שמועות שהצמד היתפרק הם חזרו בשנת 2003 עם מיקסטייפ רישמי תחת הלייבל העצמאי Landspeed Records וקראו לו Free Agents: The Murda Mix Tape. באופן מפתיע המיקסטייפ מכר לא רע בכלל והיתקבל טוב מאוד אצל המבקרים ובעקבות המיקסטייפ הם חתמו חוזה חדש ב Jive Records וע"פ פרודיג'י זה היה חוזה של 50\50 בינהם והלייבל. בשנת 2004 הם שיחררו את האלבום השישי שלהם Amerikaz Nightmare שחזר פחות או יותר להרדקור אבל הוכתר כאלבום הכי חלש שלהם שנכשל אצ המבקרים ומכר בערך 400 אלף עותקים.
בעקבות הכישלון מוב דיפ עזבו את הלייבל וחתמו ב 2005 ב G-Unit Records והתחילו לעבוד שם על האלבום השביעי שלהם Blood Money. למרות ההייפ שיצרו לעצמם וקידום מכירות מרשים האלבום לא מכר הרבה ובקושי גירד את ה 400 אלף עותקים.
הצמד עדין מהשיך לקבל ביקורות רעות והמעריצים הוותיקים שלהם לא היו מרוצים מהחתימה בג'י יוניט.
אחרי הפרוייקט בג'י יוניט שניהם הכריזו שהם לא מתפרקים אלה הולכים לקחת הפסקה ולהיתרכז בקריירות הסולו שלהם.

בשנים 2006 ו 2007 שוחררו 2 אוספים של מוב דיפ תחת לייבלים עצמאיים, הראשון היה אוסף הלהיטים שלהם והשני היה אוסף של חומרים ישנים שלהם שכלל 2 דיסקים, הראשון מהחלק הראשון של הקריירה שלהם עד שנת 97 והדיסק השני מהשנים המאוחרות יותר.

בשנת 2007 פרודיג'י חתם ב Koch Records ושיחרר שם את האלבום השני שלו ביחד עם אלקמיסט Return of the Mac שראה ביקורות טובות ומכירות מרשימות בישביל אלבום עצמאי ומכר עד היום בערך 130 אלף עותקים.
באותה שנה Havoc חתם בלייבל העצמאי Nature Sounds ושיחרר שם את אלבום הסולו הראשון שלו The Kush שלא ראה ממש ביקורות טובות ומכר בסיבות ה 15 אלף עותקים.
בשנת 2007 פרודיג'י התחילל עבוד על האלבום השלישי שלו H.N.I.C. Pt 2 אבל נשפט ל 3.5 שנים בכלא והקליט את האלבום וצילם קליפים עד שנכלא. האלבום שוחרר בסוף בשנת 2008 והיתקבל טוב ע"י המבקרים ומכר לא רע.

בשנת 2009 לייבל עצמאי קטן שיחרר אוסף נוסף של מוב דיפ שכלל שאריות מ Amerikaz Nightmare.
תקופה קצרה אחרי זה הבוק חזר באלבום סולו השני שלו Hidden Files.

דיסקוגרפיה:
1993 - Juvenile Hell
1995 The Infamous
1996 - Hell on Earth
1999 - Murda Muzik
2001 - Infamy
2004 - Amerikaz Nightmare
2006 - Blood Money
אוספים:
2006 - Life of the Infamous: The Best of Mobb Deep
2007 - The Infamous Archives
2009 - The Safe Is Cracked

מיקסטייפים רישמיים:
2003 - Free Agents: The Murda Mixtape

אלבומים לא רישמיים שדלפו לאינטרנט:
2002 - The Dunn Language
2002 - The Dunn Language Vol. 2

סולואים של פרודיג'י:
2000 - H.N.I.C.
2007 - Return of the Mac
2008 - H.N.I.C. Pt. 2

סולואים של הבוק:
2007 - The Kush
2009 - Hidden Files




0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה