יום שבת, 24 באוקטובר 2009

Xzibit - 40 Dayz & 40 Nightz - 1998

Xzibit - 40 Dayz & 40 Nightz - 1998



שנתיים אחרי האלבום הבכורה שלו, At The Speed Of Life, אקזיביט חזר עם האלבום השני שלו, 40 Dayz & 40 Nightz, תחת אותו הלייבל.
לא הרבה דברים הישתנו מאז האלבום הראשון שלו, האלבום הזה גם היה לשחרור יותר מחתרתי שלא זכה להרבה חשיפה אבל עדין הצליח למכור מעל לחצי מליון עותקים. גם באלבום הזה הוא גייס את החברים שלו כמו Tha Alkaholiks או King T.
הסטייל שלו לא הישתנה הרבה גם, הוא נישאר פחות או יותר אותו אקזיביט עם ליריקס חד ופוגע, עם אישיות של בליין(את זה הוא ירש מהאלכוהוליסטים אני מניח), קצת גאנגסטה והרבה אגו.

גם האלבום הזה היה להצלחה אצל המבקרים ואפילו הוגדר בעיני רבים כהאלבום הכי מוצלח שלו(גם הרבה מעריצים שלו טוענים את זה). אז כמו שכתבתי בהתחלה האלבום לא היה להצלחה מסחרית ממש גדולה והסינגל היחיד שהצליח היה What U See Is What U Get ולמרות זאת האלבום לאט לאט גירד את החצי מליון עותקים.
רשימת המפיקים לאלבום:
Sir Jinx, Jesse West, DJ Pen One, Thayod Ausar, A Kid Called Roots, Priest "Soopafly" Brooks, Bud'da, Mel-Man, Pokets, Montageone, Nathaniel D. Joiner, E-Swift והכי בולט אולי Dr Dre שמשם התחילה מערכת יחסים ארוכה ושרשרת ארוכה מאוד של להיטים(X מישהו..?).
האורחים באלבום: Ras Kass, Saafir, Defari, Montageone, Jayo Felony, Method Man, King Tee ו Tha Alkaholiks.

1. INTRO (THE LAST NIGHT)
אינטרו מעניין ולא מיותר לגמרי.

2. CHAMBER MUSIC
אני לא חושב ששמעתי הפקות של Sir Jinx מאז האלבום האחרון של ג'י ראפ ופולו...ואני לא זוכר שהוא היה עושה ביטים כאלה. בכל מקרה הביט הזה די מקפיץ עם הרבה אנרגיה.
אקזיביט פותח את האלבום בצורה טובה סה"כ ומראה לנו שהוא עדין יכול לראפרפץ
אחלה שיר!

3. 3 CARD MOLLY (FEAT RAS KASS & SAAFIR)
אם קראתם את הסיקור הקודם שלי על אקזיביט אז אמרתי ששלושת הראפרים האלה הקימו הרכב בשם The Golder Warriors וזה השיר השני שלהם סה"כ.
השיר הזה גורם לי לתהות חזק למה לעזאזל הם לא הוציאו לפחות איזה מיקסטייפ ביחד...
בכל מקרה לדעתי ראס קאס לקח את השיר הזה.
שיר מעולה!

4. WHAT U SEE IS WHAT U GET
הסינגל הראשון מהאלבום והכי מצליח גם..הביט נשמע בסדר אבל לא מהטובים ששמעתי באלבום ובטח לא אחד שמתאים לסינגל(לדעתי לפחות).
אקזיביט לעומת זאת מביא לפה ראפ ברמה גבוה, ואם אני זוכר נכון הקליפ גם היה מעולה.
בקיצור אני יגיד שזה שיר מעולה!

5. HANDLE YOUR BUSINESS (FEAT DEFARI)
בינתיים זה הביט הכי חלש...למזלנו אקזיביט ודפארי נשמעים פה טוב ככה שהשיר הזה בסדר.

6. NOBODY SOUND LIKE ME (FEAT MONTAGEONE)
גם הביט הזה לא הכי טוב שתשמעו אבל אקזיביט דווקא שמע בטופ שלו לדעתי, מה שכן האורח הזה שהוא הביא בעיני היה טיפה מיותר.
בכל מקרה זה שיר נחמד מאוד.

7.PUSSY POP (FEAT METHOD MAN & JAYO FELONY)
ברצינות..? והשיט הזה עוד שוחרר כסינגל??
אוי ואבוי.

8. CHRONIC KEEPING 101 (INTERLUDE)
סקיט..

9. SHROOMZ
סוף סוף...הנה משהו שאפשר להיתלהב ממנו, נכון שזה לא מהשירים הכי טובים שלו אבל מה שכן הוא מצחיק רצח.
אקזיביט מספר על סטלה שהוא עבר וכל השאר תישמעו לבד לא בא לי להרוס.
אחלה שיר!

10. FOCUS
הביט הזה נשמע די טוב שהופק ע"י The Glove(אין לי מושג מי זה..).
בכל אקזיביט נשמע מאוד מעניין בשיר הזה אבל מה שמציק לי בקטנה זה הלחישות לאורך כל השיר של "Focus".
שיר סבבה.

11. JASON (48 MONTHS INTERLUDE)
סקיט..

12. DEEPER
הולי שיט...האלבום דווקא טוב עד עכשיו אבל השיר הזה לוקח את האלבום לרמה אחרת לגמרי ואני לא מגזים. אולי הדבר הכי טוב שלו מאז פאפרצי ו Foundation.
אם לא הבנתם עד עכשיו זה שיר מעולה!

13. LOS ANGELES TIMES
הסינגל השני של האלבום שנשמע לא די טוב אני חייב לציין.
למרות שהנושא של השיר הוא יחסית רציני אקזיביט מצליח להכניס לא מעט הומור לשיר ונשמע די מצחיק.
אחלה שיר!

14. INSIDE JOB
בעיני אקזיביט אף פעם לא היה סטורילטר ענק אבל פה הוא מסתדר יופי עם סיפור מעניין על שוד כמובן ועושה את זה עם הרבה הומור ותבונה.
שיר מעולה!

15. LET IT RAIN (FEAT KING TEE & THA ALKAHOLIKS)
אקזיביט, האלכוהוליסטים וקינג טי תמיד עשו את זה הכי טוב ביחד ולא משנה מה תגידו לי.
אני מתגעגע לימים האלה שהם היו עובדים ביחד כל הזמן עד שאקזיביט פתח את הפה שלו והרס הכל.
שיר מעולה!

16. RECYCLED ASSASSINS (FEAT MONTAGEONE)
השיר והביט הזה יותר שקט מרוב הדברים באלבום הזה אבל לדעתי עדין הולך בסבבה.
בשיר הקודם הבחורה הזה שהיתארח לא עשה את שלו כמו שצריך אבל הפעם דווקא מביא לנו אחלה וורס, אישית היתרשמתי.
אחלה שיר לסגירה.

17. OUTRO
ופה זה נגמר..


מסקנה:
אני חייב לציין שהאלבום הזה בגדול נשמע ממש טוב, אומנם זאת נפילה קטנה לעומת הקודם שלו כי הפעם אקזיביט ניסה לכוון יותר חזק לכיוון המיינסטרים אבל הוא עדין נשאר עיקבי עם הסקילז שלו שלא הידרדרו אפילו לא קצת.
באלבום הזה הסקיטים לא באו ממש בטוב(בקודם היו אחלה אינסטרומנטלים) והיו מיותרים לגמרי וזה קצת דפק לי את החוויה וגם שחלק מההפקות פשוט לא מתאימות לאקזיביט.
אני ממליץ לכם מאוד להשיג את האלבום הזה ולשמוע אותו בהקדם האפשרי, למרות הדברים הקטנים האלבום עדין נשמע מעולה וזה הכי חשוב.
אני מביא לאלבום 4 כוכבים(אם לא היו את הסקיטים ואת השיר Pussy Pop אז אולי 4.5) והנה השירים שהכי אהבתי באלבום:
Chamber Music
3 Card Molly
What U See Is What U Get
Shroomz
Focus
Deeper
Los Angeles Times
Inside Job
Let It Rain
Recycled Assassins

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה