יום שני, 8 ביוני 2009

Cormega








Cory McKay (נולד ב 27 לאפריל 1973) ידוע גם כ Cormega, הוא ראפר אמריקאי.
Cormega גדל ב Queensbridge ביחד עם חברי הילדות שלו כמו Nas, Mobb Deep, Nature ו Capone-N-Noreaga. כשהיה רק בן 4 אמא שלו נרצחה והוא עבר לגור עם אבא שלו ועם אמא החורגת שלו. האמא החורגת שלו היתעקשה שהוא יקרא לפחות ספר אחד בשבוע שזה בסופו של דבר משך אותו לכתוב. הוא נהיה ראפר מפורסם בשכונה שלו למרות שאת רוב שנות הנוער שלו בילה בכלא.


ביחד עם הראפר Tragedy Khadafi, הוא אולי הראפר הכי מכובד בזכות הראפ הישיר והשנון שלו שמתאר את החיים בשיכונים בלי להגזים יותר מדי בתיאורים. למרות שהוא לא זכה להצלחה במיינסטרים כמו אחרים מ QB כמו Nas, Mobb Deep ו NORE הוא עדין מקבל כבוד כראפר, ראפר שמספר את הסיפור כמו שהוא מבלי להגזים ולהעצים את עולם הפשע כמו ראפרים רבים אחרים. Cormega הקליט אלבום בשם MC Cor ביחד עם הדיג'י Marley Marl בסוף שנות השמונים,בגלל תרחיש לא ידוע הוא נכנס לכלא והאלבום לא ראה אור יום. מאוחר יותר בשנת 89 הוא היתארח 2 באלבומים מחתרתים.

בתחילת שנות ה 90,למרות שהיה עדיין בכלא, הוא קיבל קצת חשיפה ע"י נאס בשיר One love מהאלבום Illmatic. נאס אמר את השורה הבאה: "Whattup with Cormega, did you see 'em, are y'all together?" בשלב הזה הוא יצר לעצמו הייפ לבי חומר ממשי.

בשנת 95 הוא הישתחרר מהכלא, והיה נחוש להצליח בקריירת ראפ. נאס אירח אותו בשיר Affirmative Action מהאלבום השני שלו It was written. השיר גם אירח את AZ ואת פוקסי בראון, והפך להופעה הראשונה של ההרכב The Firm. בעקבות ההופעה בשיר הוא חתם חוזה ב Def Jam והקליט שם את האלבום The Testament. בעקבות ההייפ שנוצר מהשיר נאס,האמרגן שלו Steve Stoute והמפיקים Dr. Dre ו Trackmasters התאחדו ביחד כדי להפיק את The Firm. קורמגה הוחלף ע"י ראפר אחר בשם Nature בגלל 2 סיבות אפשריות, בגלל שלא הסכים לחתום על חוזה עם האמרגן של נאס או בגלל שהאמרגן חשב ש Nature היה ראפר יותר טוב. בעקבות זה נוצר מתח בין Nature וקורמגה. היריבות של קורמגה עם האמרגן גם סיימה את החברות שלו עם נאס. באותו הזמן בגלל וויכוחים עם האמרגן שלו( Chris Lighty) ודאף ג'אם בסופו של דבר האלבום שלו לא שוחרר.

בשנת 2000 החוזה שלו בדאף ג'אם הסתיים והוא הקים חברת הקלטות משלו בשם Legal Hustle Records. קורמגה פרק את התסכול שלו על נאס ו The Firm במיקסטייפ שלו בשיר Never Personal (Fuck Nas N Nature). בשנת 2001 הוא שחרר את אלבום הבכורה שלו The Realness שקיבל ביקורות טובות. חלק גדול מהשירים דיברו על נושא עיקרי אחד, בגידה. נאס הגיב לקורמגה בשיר Destroy and Rebuild מהאלבום Stillmatic. קורמגה החזיר לו מספר תשובות בשירים A Slick Response ו Realmatic. האלבום השני שלו The True Meaning זכה בפרס האלבום המחתרתי הכי טוב של השנה ע"י Source Magazine. בשנת 2004 הוא שיחרר את האלבום Legal Hustle(שהיה יותר כמו הצגה של אמנים שהיו איתו בלייבל שלו ועוד כמה אמנים מוכשרים אחרים כמו Ghostface Killah, Large Professor, AZ, Kurupt, Jay-O felony ורבים אחרים). בעיני רבים הוא נחשב יותר כפרוייקט מאשר אלבום סולו. למרות זאת היתקבל בברכה ע"י מעריצים רבים. בשנת 2005 הוא שיחרר את The Testament(האלבום שנגנז בדאף ג'אם) תחת הלייבל שלו שראה ביקורות טובות ומכירות מרשימות.

בשנת 2005 קורמגה אמר שהוא סיים את היריבות שלו עם נאס.


בשנת 2007 קורמגה שיחרר דיוידי על החיים שלו וסאונדטראק ביחד עם הדיוידי, השם של הדיוידי והסאונדטראק הוא Who Am I?.

כרגע קורמגה עובד על אלבום סולו חדש שיקרא Born & Raised ועתיד לצאת ב 2009.



מספר עובדות:ע"פ קורמגה אם הוא לא היה ראפר ללא ספק הוא היה עכשיו מתאגרף מיקצועי.
ע"פ הראפר Red Cafe קורמגה היה מתאגרף בילתי מנוצח בזמן שהיה בכלא.

דיסקוגראפיה:
The Realness - 2001
The True Meaning - 2002
Legal Hustle - 2004
The Testament - 2005
Who Am I? - 2007
Born & Raised צפוי לצאת ב 2009

Compilations:
2002: Hustler/Rapper
2004: Special Edition: The Realness & True Meaning
2009: Legal Hustle Volume 2





0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה