יום שבת, 13 ביוני 2009

Kool G Rap & DJ Polo - Road To Riches

Kool G Rap & DJ Polo - Road To Riches






אחרי ש MC Shan, Big Daddy Kane ו Biz Markie מהג'וס קרו פרצו למיינסטרים של ההיפ הופ הגיע תורו של קול ג'י ראפ והדיג'י שלו פולו.
האלבום הזה היה שונה מכל דבר שיצא בתקופה הזאת והתחיל סגנון חדש לגמרי בניו יורק שנקרא Mafioso rap ונתן רעיונות לראפרים עתידיים כמו ג'י זי, סקארפייס, ראייקון, AZ וברים אחרים בשנות ה 90 בניו יורק.

האלבום לא היה להצלחה מסחרית גדולה אבל היה מאוד נערץ במחתרת הניו יורקית וקיבל ביקורות מעולות בכל מקום. על ההפקות של האלבום אחראי מארלי מאר ודיג'י פולו על המיקסינג והסקרצ'ים, וקול ג'י ראפ הראפר היחיד באלבום.
אז בואו ניראה על מה מדובר..

1. ROAD TO THE RICHES
מהפעם הראשונה ששמעתי את השיר הזה פשוט היתאהבתי...אין ביטים כאלה פשוט. באופן רישמי אחרי ששמעתי את השיר הזה הבנתי שמארלי מאר גאון.
שלא תבינו אותי לא נכון...גם ג'י ראפ עושה פה עבודה נהדרת ופשוט קורע את הביט הזה עם הפלואו שלו.
פתיחה מעולה לאלבום!

2. IT'S A DEMO
הסינגל הראשון אי פעם של שניהם, אומנם לא טוב כמו השיר הקודם אבל עדין ג'י ראפ מפגין יפה מאוד את הסקילז שלו.
גם הביט נשמע די טוב פה.
אחלה שיר!

3. MEN AT WORK
אני חייב לציין שהפלואו העיקבי של קול ג'י ראפ ממש מרשים באלבום הזה ולשנים שהאלבום יצא לא היו יותר מדי כאלה.
אגב מי שלא מכיר הרוטס כל כך הושפעו מהאלבום הזה שהם עשו שיר בשם Thought @ Work שהיה סוג של הקדשה.
בכל מקרה עוד שיר מעולה.

4. TRULY YOURS
עכשיו כשאני שומע את האלבום שוב אני קולט כמה השפעה הייתה לו על אמנים אחרים, הקודם השפיעה על הרוטס...השיר הזה כנראה נתן השראה לפיט רוק כי הוא "שיחזר את השיר הזה באלבום שלו Soul Survivor.
בכל מקרה לעומת השירים הקודמים השיר איטי ומוריד הילוך אבל עדין, אהבתי.

5. CARS
אני לא יודע מה להגיד על השיר...מצחיק או טיפשי. אני אלך על שילוב של שניהם.
בכל מקרה שיר די חלש יחסית לקודמים.

6. TRILOGY OF TERROR
אהבתי שהשיר הזה קצר ונגמר לפני שהוא מתחיל לשעמם, מומלץ במיוחד לבעלי בעיות ריכוז. :)
בכל מקרה אחלה שיר!

7. SHE LOVES ME, SHE LOVES ME NOT
שיר אהבה מפיו של קול ג'י ראפ? טוב זה היה טרנד די חזק בהיפ הופ בשנים האלה לעשות שירי אהבה.
הוא אולי לא קיין כשזה מגיע למין היפה אבל עדין נשמע מעולה.

8. COLD CUTS
קול ג'י ראפ זורק פה מספר קטן של שורות בהתחלה ומשאיר את הבמה של פולו כדי להראות את יכולות הדיג'י שלו, גם טרנד מאוד נפוץ באותם השנים בהיפ הופ.

9. RHYMES I EXPRESS
שיר לא רע אבל יחסית חלש לשאר האלבום, אני חושב שבישבילי הביט די הרס אותו.

10. POISON
קצת באיחור אבל אחרי נפילה קטנה האלבום חוזר לעצמו עם השיר הזה, הביט של מארלי נותן בראש והראפ של ג'י ראפ זורק אליו ממש חלק וטוב.
שיר מעולה!

11. BUTCHER SHOP
לא הסגירה שקוויתי לה אבל עדין שיר ממש מעולה, ג'י ראפ מזכיר לי קצת את LL בשיר Rock The Bells :O
בכל מקרה שיר טוב.


מסקנה:
מה שאומרים על האלבום זה בהחלט נכון, האלבום פשוט מדהים ואין בו כמעט נקודות חלשות. הביטים רוב הזמן במקום וג'י ראפ יושב עליהם בצורה חלקה.
בהחלט מגיע לג'י ראפ להיקרא הראפר הכי טוב בהיסטוריה אחרי אלבום כזה והסטטוס של מארלי מאר כמפיק הכי טוב מקווינס בהחלט הוכח אחרי העבודות שלו פה.
אני לא מתכוון להתחיל לזיין את השכל אבל אני אגיד לכם שאני ממליץ בחום לקנות אותו או לפחות להוריד(אם קשה לכם למצוא) ואני לא מתכוון לתת רשמה של שירים כי בעיני חוץ מ Rhymes I Express שאר האלבום נשמע מעולה.
האלבום מקבל 5 כוכבים כמובן..

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה